Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu har jag nästan bestämmt mig! Iallafall till 90% för en KTM 660 2005-06.


Med tanke på utbud och prisbild på begagnade cyklar så har jag börjat snegla på en fabriksny. Kan det va ett bra köp? 75000 (inkl. presentkort på 9000kr).
E det dumt på nåt sätt att köpa något nytt av en modell som slutat tillverkas?
Eller är det bättre att chansa på att få tag på en begagnad, inkörd och med första servicarna redan gjorda?
Kommer resa bort i tre månader nu å känner lite panik att det inte ska finnas några begagnade på marknaden när jag kommer hem i början av juni! Dom verkar ju gå som smör i solsken så fort dom annonseras ut?

Vad kostar t.ex första servicen?
Vad får man räkna med att fixa själv i början "nödvändigt" lullull man inte vill va utan (förutom loctite ;)

...e på sidan 66 i denna tråden så jag kanske hittar nåt om några dar, men vill gärna ha svar NU!

Tack på förhand.

Har du tänkt att ha den ett par år så skulle jag välja en ny. 75k inkl check på 9000:- tycker jag är helt ok om det är en -06! Men du kan ju alltid säga att du vill ha 1:a servicen på köpet för att spara in lite där med!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Nu har jag nästan bestämmt mig! Iallafall till 90% för en KTM 660 2005-06.


Med tanke på utbud och prisbild på begagnade cyklar så har jag börjat snegla på en fabriksny. Kan det va ett bra köp? 75000 (inkl. presentkort på 9000kr).
E det dumt på nåt sätt att köpa något nytt av en modell som slutat tillverkas?

...e på sidan 66 i denna tråden så jag kanske hittar nåt om några dar, men vill gärna ha svar NU!

Tack på förhand.

Superbike har en ny 660 -06:a för omgående leverans:tummenupp
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Superbike har en ny 660 -06:a för omgående leverans:tummenupp

Japp, I know :)

Ska in å kolla på den en snabbis imorgon å få ett litet humm om vad dom kan tänkas ta i inbyt för min XJ 600 -96a. Bra jäkla sugen, men vill gärna få mer kött på benen. Kommer ju knappt ha råd med nudlar sen... Undrar om dom har studentrabatt ;)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Japp, I know :)

Ska in å kolla på den en snabbis imorgon å få ett litet humm om vad dom kan tänkas ta i inbyt för min XJ 600 -96a. Bra jäkla sugen, men vill gärna få mer kött på benen. Kommer ju knappt ha råd med nudlar sen... Undrar om dom har studentrabatt ;)

hehe.... du kan ju alltid försöka.:D
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Köp ingen ny hoj.
Tappar mer värde än en begagnad, dessutom kommer du att vilja ha en annan till nästa sommar :bergis

Det spelar ingen roll hur mkt du intalar dig att du ska ha kvar hojen, du kommer ändå ändå stå där nästa vår och vilja sälja för att köpa nåt värre.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Köp ingen ny hoj.
Tappar mer värde än en begagnad, dessutom kommer du att vilja ha en annan till nästa sommar :bergis

Rent generellt stämmer detta, MEN det finns undantag. När jag köpte min 660 ny var den billigare än vad folk begärde för sina 660 beggade. Detta var när KTM-återförsäljare började 'rea' ut årsmodell -04 inför kommande -05 orna.
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
Köp ingen ny hoj.
Tappar mer värde än en begagnad, dessutom kommer du att vilja ha en annan till nästa sommar :bergis

Det spelar ingen roll hur mkt du intalar dig att du ska ha kvar hojen, du kommer ändå ändå stå där nästa vår och vilja sälja för att köpa nåt värre.

Visst tappar den mer i värde ja, men kollar man på begagnade 06or så ligger dom nu runt 65000 original. Istället kan man få en ny för 75k slänga på slip-on för presentkortspengarna å sen köra in å pedantvårda. DÅ tror jag oxå att det är störst chans att jag behåller den mer än ett år.
Som student e det inte bäst att byta hoj hela tiden. Vet att jag tröttnade på min XJ på en sommar men nu vet jag att jag vill ha en motard å lär inte tröttna lika fort!?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Visst tappar den mer i värde ja, men kollar man på begagnade 06or så ligger dom nu runt 65000 original. Istället kan man få en ny för 75k slänga på slip-on för presentkortspengarna å sen köra in å pedantvårda. DÅ tror jag oxå att det är störst chans att jag behåller den mer än ett år.
Som student e det inte bäst att byta hoj hela tiden. Vet att jag tröttnade på min XJ på en sommar men nu vet jag att jag vill ha en motard å lär inte tröttna lika fort!?

hehe.. då ska du inte provköra en 525:a när du köpt sin 660:D
 

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R
hehe.. då ska du inte provköra en 525:a när du köpt sin 660:D

E 90% säker på en 660! 10% e åt en Husa, men jag e rädd för ägandekostnader å allt mekande (inte olja+vent.) 525:an e väl ännu mer mekk...kolvbyten å scheit?

Hur e det förresten med inbytes priser...brukar man få oförskämt lite för sin begagnade eller?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
E 90% säker på en 660! 10% e åt en Husa, men jag e rädd för ägandekostnader å allt mekande (inte olja+vent.) 525:an e väl ännu mer mekk...kolvbyten å scheit?

Hur e det förresten med inbytes priser...brukar man få oförskämt lite för sin begagnade eller?

Nää inte mer service på en 525.a och detdär med kolvbyte ska man ta med en nypa salt, finns de som kört 80h och ser ut som nya invändigt osv...

Inbyte är ju ofta dåligt betalt. Men allt beror på vad du byter in och byter till.
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
hehe.. då ska du inte provköra en 525:a när du köpt sin 660:D

Inte säkert. jag provade en 525a och jag har en 625a. visst 525 var mkt smidigare, vibrerade mindre. men, växlarna var så sjukt tätstegade att jag inte märkte skillnad mellan 1,2 o 3an. o sen hade den dåligt vrid, bara massa högvarvseffekt. det tillsammans med service krånglet gjorde att jag med glädje satte mig på 625an igen.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Jag hävdar med en dåres envishet att det inte är lönsamt att köpa en ny oavsett presentkort eller inte.


I höstas gick -04:eek:r för 45-47 000,jag blev erbjuden att köpa en -04 uttagen -05 för 50 000 som hade gått ca 300 mil dvs en nästan ny hoj.

Oavsett hur du räknar så kan det inte bli billigare med 75 000 +/- presentkort.


Vänta till våren då kommer det mer på Blocket,än dom överprisatta som ligger
kvar under vintern.


Dessutom så brukar det redan finnas en del godis på en begagnad hoj.

Tja det var inte så spännadnde på krogen heller kan jag glädja dig med :öl Dock schysst musik levererad från grannen som huserar dj :) Hoppas du finner vad vi söker på måndag :tummenupp


Skall ringa runt till lite olika slangleverantörer i morgon och kolla,vi har ett företag i koncernen som bara sysslar med slangar och hydraulik osv dom bör kunna hjälpa mig.

Återkommer när jag vet mer.
 
Last edited:

Odi

Black Water MC
Gick med
29 May 2006
Ort
Åsa
Hoj
Thruxton 1200 R



Vänta till våren då kommer det mer på Blocket,än dom överprisatta som ligger
kvar under vintern.


Dessutom så brukar det redan finnas en del godis på en begagnad hoj.


Tack, exakt sånt jag behöver höra :) Vill ha-paniken kom kanske över mig lite mkt nu när jag inte kan va hemma i vår å övervaka blocket...får hoppas att det kommer ut några fina i maj-juni.

Ska ändå kolla vad superbike kan ge för inbytespris för att känna efter lite

Ha en bra vår!
 

smiler

Skrapar knän dagligen.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
858km söder om Kiruna... Dvs Sundsvall...
Hoj
-
Tack, exakt sånt jag behöver höra :) Vill ha-paniken kom kanske över mig lite mkt nu när jag inte kan va hemma i vår å övervaka blocket...får hoppas att det kommer ut några fina i maj-juni.

Ska ändå kolla vad superbike kan ge för inbytespris för att känna efter lite

Ha en bra vår!

Klart du ska ha nytt... relativt liten skillnad i pris å kul å få va först nån gng hehe... :tungan
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag hävdar med en dåres envishet att det inte är lönsamt att köpa en ny oavsett presentkort eller inte.


I höstas gick -04:eek:r för 45-47 000,jag blev erbjuden att köpa en -04 uttagen -05 för 50 000 som hade gått ca 300 mil dvs en nästan ny hoj.

Oavsett hur du räknar så kan det inte bli billigare med 75 000 +/- presentkort.
Är det inte lite skevt att jämföra pris på en begagnad -04 med en ny -06?.Billigare blir det inte såklart,men om man jämför med vad folk försöker få ut för begagnade -06:eek:r är ju inte prisskillnaden så stor.Och nytt är nytt:)
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Nu har jag nästan bestämmt mig! Iallafall till 90% för en KTM 660 2005-06.


Med tanke på utbud och prisbild på begagnade cyklar så har jag börjat snegla på en fabriksny. Kan det va ett bra köp? 75000 (inkl. presentkort på 9000kr).
E det dumt på nåt sätt att köpa något nytt av en modell som slutat tillverkas?
Eller är det bättre att chansa på att få tag på en begagnad, inkörd och med första servicarna redan gjorda?
Kommer resa bort i tre månader nu å känner lite panik att det inte ska finnas några begagnade på marknaden när jag kommer hem i början av juni! Dom verkar ju gå som smör i solsken så fort dom annonseras ut?

Vad kostar t.ex första servicen?
Vad får man räkna med att fixa själv i början "nödvändigt" lullull man inte vill va utan (förutom loctite ;)

...e på sidan 66 i denna tråden så jag kanske hittar nåt om några dar, men vill gärna ha svar NU!

Tack på förhand.


Jag köpte min 660 -06 ny i juni 2006 för 71000:- + presentkort. Så det kanske finns prutmån!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Är det inte lite skevt att jämföra pris på en begagnad -04 med en ny -06?.Billigare blir det inte såklart,men om man jämför med vad folk försöker få ut för begagnade -06:eek:r är ju inte prisskillnaden så stor.Och nytt är nytt:)

Självklart är en ny hoj alltid en ny hoj.


Dock är ju frågan om man får det man vill för sin hoj,jag skulle kunna tänka mig att få 79 000 + ett presentkort på 9000 för min Duke -02.

Dock lär det ju aldrig hända.

Där emot säger jag som begagnatköpare tack till KTM för att dom dumpar priserna på sina nya hojar.

Dock är det en intressant diskussion i rent ekonomiskt perspektiv.

:)
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Slangfrågan.


Har ringt runt och jagat i dag,ingen av dom stora grossiterna hade på hyllan.


Dock hittade jag en svensk firma som heter JR plast som verkade sugna på att köra en serie med rosa/röd slang,men det var beronde på hur stort behov man hade,priser pratades inte.

Mail och tele till JR plast:

0171469450
john@jrplast.se

Det närmaste jag hittade "på hyllan" var denna.
http://www.danmobility.se/product.asp?c=825742541&n=1686024798&pn=1686035151

För övrig verkar moppebranschen var nerlusad med div olikfärgade slangar,dock tyvärr dom flesta i solida färger.

Jag skall fortsätta småluska (när tid finnes) under veckan ,har jag tur så hittar jag något.
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Det här är ju helt sjukt... Vad spelar det för roll vilken färg man har på soppaslangen??

Slangfrågan.


Har ringt runt och jagat i dag,ingen av dom stora grossiterna hade på hyllan.


Dock hittade jag en svensk firma som heter JR plast som verkade sugna på att köra en serie med rosa/röd slang,men det var beronde på hur stort behov man hade,priser pratades inte.

Mail och tele till JR plast:

0171469450
john@jrplast.se

Det närmaste jag hittade "på hyllan" var denna.
http://www.danmobility.se/product.asp?c=825742541&n=1686024798&pn=1686035151

För övrig verkar moppebranschen var nerlusad med div olikfärgade slangar,dock tyvärr dom flesta i solida färger.

Jag skall fortsätta småluska (när tid finnes) under veckan ,har jag tur så hittar jag något.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top