Ktm 660

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Maxlast på 660 -04 är ca 130kg om jag inte minns fel. Och den är registrerad och byggd för en person inklusive förare (DVS ingen bakpå).

Fast om man är en liten plutt som jag och skjutsar en lika liten plutt som jag så funkar det med maxlasten men kommer farbrorblå kan man få böta (tror jag).

Från -05 och uppåt ser den annorlunda ut bak och de har väl gjort något för den är registrerad för två personer inklusive förare (DVS en bakpå).

Hoppas folk blivit lite klokare nu :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Min 625-04 är reggad med 1 pass! :va
Köpte rasorblade,s bakram som är Alu men kände knappt någon skillnad på min bakram och hans.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
en kompis till mig som kör cross, försöker övertala mig att köpa en 525 eller 560 istället för 625/660.. skulle jag ångra detta eller skulle jag bli glad om jag valde en sån hoj? jag vill inte seva offta, men åndå ha en kul hoj.. sen klart att byta olja e ju inte så mycket servce... jag är helt klyvd.. vet verkligen inte vad jag ska köpa...

vad jag än väljer så kommer det bara bli gatkörning
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
en kompis till mig som kör cross, försöker övertala mig att köpa en 525 eller 560 istället för 625/660.. skulle jag ångra detta eller skulle jag bli glad om jag valde en sån hoj? jag vill inte seva offta, men åndå ha en kul hoj.. sen klart att byta olja e ju inte så mycket servce... jag är helt klyvd.. vet verkligen inte vad jag ska köpa...

vad jag än väljer så kommer det bara bli gatkörning
560 kan du glömma den, 525 är bra om du vill köra både enduro-motard-gata med. Håller bra men se till att få körjournal på den så renovering inte lurar runt hörnet efter några timmars körning. LC4 625/660 stort sett skottsäkra men tunga dock helt klart acceptabla på gatan!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
gnutten - Hmm lustigt det där, borde ju inte skillja något på våra?

SWK - Grattis! Ser väldigt fin ut, Ganska lik min förutom fälgarna faktiskt :tummenupp

Bazooka - Säger som gnutten: 560 är en ren tävlingsmotard, ingenting annat. 525 är inte riktigt lika vass men den är ingen gatmotard den heller.
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
okej, men är det både 500 mil och 600 mil på 660 -04? Jag vet att den nästkommande servicen ska göras vid 600 mil på mig?! eller?
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Hej !

Någon som bytat packbox i framgafflen på sin 660? Är det ngt speciellt man behöver tänka på eller det ser ut som andra stötdämpare..
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Ni som monterat cemoto "crosskärmen" och exc baklyse på era hojar hur har ni fäst baklyset? Man får ju modda bort rätt mycket plast på reggplåtshållaren, men sen då? :va
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Nu är premiären avklarad... Körde hem hojen idag(drygt 2 mil). Lite halvkallt men det va det värt! Nu längtar man ju inte direkt mindre till sommaren... :)

Shit vad klurigt det va att kicka igång den förresten, lite halvklurigt innan man fick in knicket. ;) Det va nåt som jag inte hade läst mig till...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top