Ktm 660

Bradly

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Varberg
Hoj
KTM 660
Hur upplever ni som har/haft acra helsystem på era 660 att registret blir kontra orginal hoj.
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Startade hojen utanför garage nyss.
Fick puttra lite på tomgången, och märkte då att det droppade vatten från överskottsslangen (kylaren) :va
Men till frågan, är det så enkelt att dom fyllt på för mycket vatten från fabrik?
Eller kan det vara någon annat fel?
Kylarfläkten gick inte igång under tiden den stod på tomgång, det var dock inte så lång tid.
Hojen har inte rullat en km än så länge.
Men tänkte ta ut den imorn på en tur:yoparty
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Fan, trots idogt putsande hela vintern så kunde jag inte hålla mig idag.
Snön är ju borta från vägen utanför garaget och hojen ser ju så ledsen ut när den bara står där och väntar på att bli såld.
Nåja, en liten tur lär jag ju ta innan nån kommer och hämtar den tänkte jag och så fick det bli.



Fan.....va skitjävlaskoj det skulle vara då!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Fan, trots idogt putsande hela vintern så kunde jag inte hålla mig idag.
Snön är ju borta från vägen utanför garaget och hojen ser ju så ledsen ut när den bara står där och väntar på att bli såld.
Nåja, en liten tur lär jag ju ta innan nån kommer och hämtar den tänkte jag och så fick det bli.



Fan.....va skitjävlaskoj det skulle vara då!

Ge mig lösenordet till blocket annonsen så slänger jag den på tippen åt dig :D
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Kom precis hem från första färden med hojen blev ca 9mil !
Fan vad skönt det va:yoparty :yoparty
Även om jag stod ett bra tag innan den startade. Det är typiskt, har under vinter varit in och kickat igång den och det har funkat hyfsat, men när man har fått på sig skinställ, handskar....... så nog fan ska det trassla :gnissla
Men efter det att den blivit varm så var det inga problem att kicka igång den.

Försökte som jag blev tillsagd av ragnar att köra ganska varierade/hastigheter och använda alla växlarna.
Tänkte höra hur ni kört in era hojar?
tex växel 1, den blir ju i stort sätt aldrig använd då man är ute och åker.
Och hur skadligt är det att dra upp den på bakhjulet (använder kopplingen då jag växlar på baken)?
Att köra lungt dom 100 första milen käns ganska segt, men måste jag så gör jag det. Vad det nu menas med lungt:va alla ser lite olika på hur lungt är:tungan
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Kom precis hem från första färden med hojen blev ca 9mil !
Fan vad skönt det va:yoparty :yoparty
Även om jag stod ett bra tag innan den startade. Det är typiskt, har under vinter varit in och kickat igång den och det har funkat hyfsat, men när man har fått på sig skinställ, handskar....... så nog fan ska det trassla :gnissla
Men efter det att den blivit varm så var det inga problem att kicka igång den.

Försökte som jag blev tillsagd av ragnar att köra ganska varierade/hastigheter och använda alla växlarna.
Tänkte höra hur ni kört in era hojar?
tex växel 1, den blir ju i stort sätt aldrig använd då man är ute och åker.
Och hur skadligt är det att dra upp den på bakhjulet (använder kopplingen då jag växlar på baken)?
Att köra lungt dom 100 första milen käns ganska segt, men måste jag så gör jag det. Vad det nu menas med lungt:va alla ser lite olika på hur lungt är:tungan

Vissa säger juh att man ska ge för kung o fosterland i inkörningen men det tror jag inte riktigt på... Tror delarna behöver slitas in i lugn o ro, men det är klart att den måste varvas o dylikt så att den går på alla register.

Mitt tips till dig är: Kör som du gör normalt fast lite lugnare de första 100 milen!
 

Mr_pantzar

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
I hop med din mamma!!
Hoj
660
Nu är det vår..:tungan
Tog en tur i tor,fre sammt i dag på morgonen så det har nog blivet en ca 20 mil redan. (+ 5 mil i januari..):tummenupp
Det är göött!!
 
Last edited:

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
sävsjö
Hoj
KTM 660 -04
ni som ha crash sliders på fram o bak axeln hur hårt skruvade ni muttern? skruva man för hårt så kanske ger upphov till mer wobbling lr annat ta till skada

körde för första gången i år. å det är härligt :yoparty
 

Mr_pantzar

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
I hop med din mamma!!
Hoj
660
ni som ha crash sliders på fram o bak axeln hur hårt skruvade ni muttern? skruva man för hårt så kanske ger upphov till mer wobbling lr annat ta till skada

körde för första gången i år. å det är härligt :yoparty

ÖÖ wobbling vad menar du ?? :va
En axel som sitter rakt igenom den andra hur ska det kunna ge upphov till såna syndrom??
Jag har sliders både bak o fram men har inte märkt av någon skillnad.
Det enda du behöver tänka på är att när du ska montera dom så är axeln till slidersna lite för korta så du bör fixa en distans som du lägger i mellan annars är det väldigt lätt gjort att du drar sönder dom råkade göra detta i bak :huvet
KTM kavalite....

ni som ha crash sliders på fram o bak axeln hur hårt skruvade ni muttern? skruva man för hårt så kanske ger upphov till mer wobbling lr annat ta till skada

körde för första gången i år. å det är härligt :yoparty

ÖÖ wobbling vad menar du ?? :va
En axel som sitter rakt igenom den andra hur ska det kunna ge upphov till såna syndrom??
Jag har sliders både bak o fram men har inte märkt av någon skillnad.
Det enda du behöver tänka på är att när du ska montera dom så är axeln till slidersna lite för korta så du bör fixa en distans som du lägger i mellan annars är det väldigt lätt gjort att du drar sönder dom råkade göra detta i bak :huvet
KTM kvalite....
 
Last edited:

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
sävsjö
Hoj
KTM 660 -04
ÖÖ wobbling vad menar du ?? :va
En axel som sitter rakt igenom den andra hur ska det kunna ge upphov till såna syndrom??
Jag har sliders både bak o fram men har inte märkt av någon skillnad.
Det enda du behöver tänka på är att när du ska montera dom så är axeln till slidersna lite för korta så du bör fixa en distans som du lägger i mellan annars är det väldigt lätt gjort att du drar sönder dom råkade göra detta i bak :huvet
KTM kavalite....



ÖÖ wobbling vad menar du ?? :va
En axel som sitter rakt igenom den andra hur ska det kunna ge upphov till såna syndrom??
Jag har sliders både bak o fram men har inte märkt av någon skillnad.
Det enda du behöver tänka på är att när du ska montera dom så är axeln till slidersna lite för korta så du bör fixa en distans som du lägger i mellan annars är det väldigt lätt gjort att du drar sönder dom råkade göra detta i bak :huvet
KTM kvalite....

att det trycker på axlen om man skruva hårt

jag försökte få ut skate puckarna till en rimlig längd med hjälp av prickor på gängstängen. så puckarna inte är längst intill axeln
 

Mr_pantzar

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
I hop med din mamma!!
Hoj
660
att det trycker på axlen om man skruva hårt

jag försökte få ut skate puckarna till en rimlig längd med hjälp av prickor på gängstängen. så puckarna inte är längst intill axeln

trycket på axlen. :va
Det kan trycka hur hårt på axel som helst det blir ingen skildnad kan jag lova..
Du ska fixa egna sliders eller??
Om, tänk på att dom inte ska ligga för långt ut från fram eller bak sving/gaffeln
det första som viker sig är garanterat gängstången eller vad du ska ha.
Då kan du lika gärna nästan köra utan.
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Hur upplever ni som har/haft acra helsystem på era 660 att registret blir kontra orginal hoj.

Körde premiärturen igår på 24 mil med mitt akra helsystem. Måste säga att det var nog ingen skillnad på låga registret, men på mellan och framförallt höga registret är det stor skillnad. Då jämför jag inte med orginal utan ett sebring hunter slip-on, så från orginal blir det stor skillnad. Tog visserligen bort SAS ventilen i samma veva men hur mkt det hjälpte vet jag inte!
Värt pengarna hursomhelst :tummenupp
/M
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Vad är det för typ av kedja som passar 660:n? Såg denna till ett vettigt pris men den kanske inte alls passar? https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=61-8282
Har original drevning bak och 16 fram. Skillnaden på en x-ring och o-ring? Vilken sort är att föredra till allmän landsvägsåka/grus?

Eller så kan du få köpa orginal beggad av mig. Jag bytte till större bakdrev efter 50 mil när hojen var ny så jag har orginal kedja och bakdrev i nyskick till salu. Köp till ett lås och ett framdrev så är du komplett. Pris:va bud...
 

Bradly

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Varberg
Hoj
KTM 660
Körde premiärturen igår på 24 mil med mitt akra helsystem. Måste säga att det var nog ingen skillnad på låga registret, men på mellan och framförallt höga registret är det stor skillnad. Då jämför jag inte med orginal utan ett sebring hunter slip-on, så från orginal blir det stor skillnad. Tog visserligen bort SAS ventilen i samma veva men hur mkt det hjälpte vet jag inte!
Värt pengarna hursomhelst :tummenupp
/M


Ok. Sitter helsystem på min men har inte haft någon möjlighet och prova någon annan 660 så va lite nyfiken på hur registret ändrades, Men kan nog stämma som du säger för den går väldigt bra på mellen/hög men skulle villja ha lite mera i botten delen. Så funderar på rally kammen, det borde la lira ganska bra med helsystemet.
Och e det någon ide och byta ut luftfiltret eller sitter orginal med öppnad burk nu bara.
Bara lite funderingar nu när vårkänslorna börjar komma här på västkusten.

//Micke
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Ok. Sitter helsystem på min men har inte haft någon möjlighet och prova någon annan 660 så va lite nyfiken på hur registret ändrades, Men kan nog stämma som du säger för den går väldigt bra på mellen/hög men skulle villja ha lite mera i botten delen. Så funderar på rally kammen, det borde la lira ganska bra med helsystemet.
Och e det någon ide och byta ut luftfiltret eller sitter orginal med öppnad burk nu bara.
Bara lite funderingar nu när vårkänslorna börjar komma här på västkusten.

//Micke

Glömde säga att jag bytt kam i min, det har varit en lång vinter..hade nästan glömt bort det :confused: Den gjorde verkligen skillnad på låga varv. Enligt Ragnar så är det nu det kan vara värt att byta luftburken mot ett k&n när man gjort alla andra modifieringar!
/M
 

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Ort
Ramsele
Hoj
Stunt moddad husaberg
Tjena grabbar! Måste bara få slänga in en snabb fråga va ut i garget idag skulle kicka igång 660n men fan alltså jag kickade o ja kickade o ja kickade men de hände inte ett smack o va ut gör kanske en månad sen me o då gick den igång men gick väldigt illa o endas på chocken men då tänkte jag att de kanske va för kallt men va ut idag me o då va de ju iaf 4-5 + i garget va tro ni är felet ge mig gärna några tips så jag kan fara ut o åka!!! :D
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tjena grabbar! Måste bara få slänga in en snabb fråga va ut i garget idag skulle kicka igång 660n men fan alltså jag kickade o ja kickade o ja kickade men de hände inte ett smack o va ut gör kanske en månad sen me o då gick den igång men gick väldigt illa o endas på chocken men då tänkte jag att de kanske va för kallt men va ut idag me o då va de ju iaf 4-5 + i garget va tro ni är felet ge mig gärna några tips så jag kan fara ut o åka!!! :D

Har du kollat bensinen..
 

Hi-ho

Guest
Tjena grabbar! Måste bara få slänga in en snabb fråga va ut i garget idag skulle kicka igång 660n men fan alltså jag kickade o ja kickade o ja kickade men de hände inte ett smack o va ut gör kanske en månad sen me o då gick den igång men gick väldigt illa o endas på chocken men då tänkte jag att de kanske va för kallt men va ut idag me o då va de ju iaf 4-5 + i garget va tro ni är felet ge mig gärna några tips så jag kan fara ut o åka!!! :D


Töm fuggen, skippa choken, vrid gasen 2ggr fullt, sen kicka.

(Ett tips, använd kommatecken, och punkt när du skriver)
//J
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top