Fan, trots idogt putsande hela vintern så kunde jag inte hålla mig idag.
Snön är ju borta från vägen utanför garaget och hojen ser ju så ledsen ut när den bara står där och väntar på att bli såld.
Nåja, en liten tur lär jag ju ta innan nån kommer och hämtar den tänkte jag och så fick det bli.
Fan.....va skitjävlaskoj det skulle vara då!
Kom precis hem från första färden med hojen blev ca 9mil !
Fan vad skönt det va
Även om jag stod ett bra tag innan den startade. Det är typiskt, har under vinter varit in och kickat igång den och det har funkat hyfsat, men när man har fått på sig skinställ, handskar....... så nog fan ska det trassla
Men efter det att den blivit varm så var det inga problem att kicka igång den.
Försökte som jag blev tillsagd av ragnar att köra ganska varierade/hastigheter och använda alla växlarna.
Tänkte höra hur ni kört in era hojar?
tex växel 1, den blir ju i stort sätt aldrig använd då man är ute och åker.
Och hur skadligt är det att dra upp den på bakhjulet (använder kopplingen då jag växlar på baken)?
Att köra lungt dom 100 första milen käns ganska segt, men måste jag så gör jag det. Vad det nu menas med lungt alla ser lite olika på hur lungt är
ni som ha crash sliders på fram o bak axeln hur hårt skruvade ni muttern? skruva man för hårt så kanske ger upphov till mer wobbling lr annat ta till skada
körde för första gången i år. å det är härligt
ni som ha crash sliders på fram o bak axeln hur hårt skruvade ni muttern? skruva man för hårt så kanske ger upphov till mer wobbling lr annat ta till skada
körde för första gången i år. å det är härligt
ÖÖ wobbling vad menar du ??
En axel som sitter rakt igenom den andra hur ska det kunna ge upphov till såna syndrom??
Jag har sliders både bak o fram men har inte märkt av någon skillnad.
Det enda du behöver tänka på är att när du ska montera dom så är axeln till slidersna lite för korta så du bör fixa en distans som du lägger i mellan annars är det väldigt lätt gjort att du drar sönder dom råkade göra detta i bak
KTM kavalite....
ÖÖ wobbling vad menar du ??
En axel som sitter rakt igenom den andra hur ska det kunna ge upphov till såna syndrom??
Jag har sliders både bak o fram men har inte märkt av någon skillnad.
Det enda du behöver tänka på är att när du ska montera dom så är axeln till slidersna lite för korta så du bör fixa en distans som du lägger i mellan annars är det väldigt lätt gjort att du drar sönder dom råkade göra detta i bak
KTM kvalite....
att det trycker på axlen om man skruva hårt
jag försökte få ut skate puckarna till en rimlig längd med hjälp av prickor på gängstängen. så puckarna inte är längst intill axeln
Hur upplever ni som har/haft acra helsystem på era 660 att registret blir kontra orginal hoj.
Vad är det för typ av kedja som passar 660:n? Såg denna till ett vettigt pris men den kanske inte alls passar? https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=61-8282
Har original drevning bak och 16 fram. Skillnaden på en x-ring och o-ring? Vilken sort är att föredra till allmän landsvägsåka/grus?
Körde premiärturen igår på 24 mil med mitt akra helsystem. Måste säga att det var nog ingen skillnad på låga registret, men på mellan och framförallt höga registret är det stor skillnad. Då jämför jag inte med orginal utan ett sebring hunter slip-on, så från orginal blir det stor skillnad. Tog visserligen bort SAS ventilen i samma veva men hur mkt det hjälpte vet jag inte!
Värt pengarna hursomhelst
/M
Ok. Sitter helsystem på min men har inte haft någon möjlighet och prova någon annan 660 så va lite nyfiken på hur registret ändrades, Men kan nog stämma som du säger för den går väldigt bra på mellen/hög men skulle villja ha lite mera i botten delen. Så funderar på rally kammen, det borde la lira ganska bra med helsystemet.
Och e det någon ide och byta ut luftfiltret eller sitter orginal med öppnad burk nu bara.
Bara lite funderingar nu när vårkänslorna börjar komma här på västkusten.
//Micke
Tjena grabbar! Måste bara få slänga in en snabb fråga va ut i garget idag skulle kicka igång 660n men fan alltså jag kickade o ja kickade o ja kickade men de hände inte ett smack o va ut gör kanske en månad sen me o då gick den igång men gick väldigt illa o endas på chocken men då tänkte jag att de kanske va för kallt men va ut idag me o då va de ju iaf 4-5 + i garget va tro ni är felet ge mig gärna några tips så jag kan fara ut o åka!!!
bla bla bla jag kickade o ja kickade o ja kickadet bla bla bla va tro ni är felet ge mig gärna några tips så jag kan fara ut o åka!!!
Tjena grabbar! Måste bara få slänga in en snabb fråga va ut i garget idag skulle kicka igång 660n men fan alltså jag kickade o ja kickade o ja kickade men de hände inte ett smack o va ut gör kanske en månad sen me o då gick den igång men gick väldigt illa o endas på chocken men då tänkte jag att de kanske va för kallt men va ut idag me o då va de ju iaf 4-5 + i garget va tro ni är felet ge mig gärna några tips så jag kan fara ut o åka!!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |