Ktm 660

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jag körde 172 med acraslipon och rallykam och bänkning visade att den gick väldigt fett på fullgas. Så 168 har jag beställt.

Ännu en anledning att gå ner några snäpp. Så mao borde man vara ganska safe om man kör med ett 168 då. Tackar :tummenupp
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?

Är det nåt att oroa sig för?

Hojjen e helt original.
Får bli ett 'beror på' svar Om du plockat bort SASen så kör du inåt h-e för snålt och bör bestycka om omedelbums. Om du inte plockat bort SASen så bör du göra det omedelbums eftersom kolla-blå-färgs-tricket inte funkar med den kvar. Om du dessutom får för dig att bänka någon gång så måste SASen vara borta innan dess eftersom det inte går att mäta lambda annars.
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Har ett problem pa min 660, det ar att bromsljuset pa handbromsen aktiveras valdigt sent, det dar klicken nar det aktiveras kommer valdigt langt in, da bromsen redan for lange sen aktiveras...Sitter ju en skruv dar, men det hjalper inte, finns det fler tips
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Får bli ett 'beror på' svar Om du plockat bort SASen så kör du inåt h-e för snålt och bör bestycka om omedelbums. Om du inte plockat bort SASen så bör du göra det omedelbums eftersom kolla-blå-färgs-tricket inte funkar med den kvar. Om du dessutom får för dig att bänka någon gång så måste SASen vara borta innan dess eftersom det inte går att mäta lambda annars.

Ok, har ej plockat bort SASen så då går det med andra ord inte o se på färgen om blandningen e rätt. Får väl kanske plocka bort den vid nåt tillfälle. Tillsvidare får jag lita på att blandningen e som den ska, den går ju bra och är som sagt helt original. Blev bara lite nojjig med ny hoj, systemet ska väl ha gyllenbrun färg iallafall efter kröken normalt.

Tackar för svaren !
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Har nu bytt olja i hojen.
Men hur ska nivån vara i det lilla "fönstret"
Jag har startat hojen och låtit oljan blivit varm, har sedan stängt av den och låtit den stå i ca 5min. Och då är olje nivån mitt i mellan dom båda sträcken.
Är det bra så eller ska jag pyttsa i lite till?
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Har nu bytt olja i hojen.
Men hur ska nivån vara i det lilla "fönstret"
Jag har startat hojen och låtit oljan blivit varm, har sedan stängt av den och låtit den stå i ca 5min. Och då är olje nivån mitt i mellan dom båda sträcken.
Är det bra så eller ska jag pyttsa i lite till?

Det är perfekt. En av anledningarna att inte hälla i mer är att oljan då har en benägenhet att rinna ut i luftburken när du kör på bakhjulet.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jaha då var premiärturen avklarad, fy fan vad skönt det var :yoparty
Lite färsk soppa i tanken och tre stamp så var hon igång :) 10 grader och strålande sol gjorde inte saken sämre.



 
Last edited:

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Ort
Ramsele
Hoj
Stunt moddad husaberg
Tack för bra svar! Nu gå den som en pärla ha varit ute idag o fy fan va underbart de va.! :D
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Vart köper ni däck? Har hittat ett Pirelli MT 60 RS Corsa bakdäck för 1400:- på mcdackonline.com, är det det bästa pris man kan få? Och ja jag vill köra med de där dubbdäcken som sitter på orginal(gillar ju grusväg också :D)
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Har ett problem pa min 660, det ar att bromsljuset pa handbromsen aktiveras valdigt sent, det dar klicken nar det aktiveras kommer valdigt langt in, da bromsen redan for lange sen aktiveras...Sitter ju en skruv dar, men det hjalper inte, finns det fler tips


Det sitter en microbrytare uppe vid bromshandtaget... Lossa skruven o justera den rätt , så att det klickar när du precis trycker in bromsgreppet.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Ok, har ej plockat bort SASen så då går det med andra ord inte o se på färgen om blandningen e rätt. Får väl kanske plocka bort den vid nåt tillfälle. Tillsvidare får jag lita på att blandningen e som den ska, den går ju bra och är som sagt helt original. Blev bara lite nojjig med ny hoj, systemet ska väl ha gyllenbrun färg iallafall efter kröken normalt.

Tackar för svaren !

Samma med mitt orginal system du behöver inte oroa dig :)
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
Hejsan. Är det någon som har sin ktm 660 till salu som bor i närheten eller har tillgång till kommunikation till skåne?


Mvh//Luke
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Vad tror ni om det här?
katim_ram2.jpg
 

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
ingen för tillfället
hoppas vi får se fler bilder när allt är monterat:)

tappade min regskylt häromdan när man var ute en sväng....har en skylthållare som man bara klickar i skylten i så de va kanske inte så konstigt man tappade den:D kan någon med 05 eller 06:ans model lägga upp lite bilder på eran bakdel så hade de varit gott så jag kan sno lite ideer på hur jag ska bygga om min bak...börjar bli bråttom nu vill man ju snart bara vara ute o köra:D
 

FreeSniff

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2006
Ort
sävsjö
Hoj
KTM 660 -04
nån som kan hjälpa mig med luft bensin blandnings skruven
jag fick en dum idea att pilla på den och blev dumt förvånade av att den inte gick som den skulle:huvet å så tog det si så där 100 kick för att komma hemma :näsblod
hur hitta jag läget där det är som bäst? länka gärna
att vattnet i kylan blev ganska varmt kan ha nåt med min blandning å göra?
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Har en fråga om ebay.de
Hittade en fin växelspak där som ja ville lägga ett bud på : http://cgi.ebay.de/Ktm-Schalthebel-...ryZ49851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Men när ja ska göra det kommer det ett meddelande att säljaren inte vill släja utanför landet. Har försökt på andra annonser med och där kommer samma meddelande upp. Hur gör ni när ni ska köpa därifrån och går det överhuvudtaget?!
Tack på förhand
calle
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
nån som kan hjälpa mig med luft bensin blandnings skruven
jag fick en dum idea att pilla på den och blev dumt förvånade av att den inte gick som den skulle:huvet å så tog det si så där 100 kick för att komma hemma :näsblod
hur hitta jag läget där det är som bäst? länka gärna
att vattnet i kylan blev ganska varmt kan ha nåt med min blandning å göra?

Från handboken.

BASIC CARBURATOR SETTING
Type Keihin FCR-MX 41
Mixture control screw open 2


TO ADJUST IDLING CORRECTLY, PROCEED AS FOLLOWS:
1 Turn in mixture control screw 2 up to the stop, and turn it back out to
the basic position (see technical date-engine)
2 Warm up the engine
3 Use the adjusting wheel 1 to set the normal idle speed (1400 - 1500
rpm).
4 Turn mixture control screw 2 slowly clockwise until idling speed starts to
decrease. Memorize this position, and turn mixture control screw slowly
counterclockwise until the idling speed decreases again. Adjust the point
of the highest idling speed between these two positions. If, in the course
of this procedure, the speed undergoes a relatively high increase, reduce
the idle speed to a normal level and repeat the procedure specified in 4.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top