Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har en fråga om ebay.de
Hittade en fin växelspak där som ja ville lägga ett bud på : http://cgi.ebay.de/Ktm-Schalthebel-...ryZ49851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Men när ja ska göra det kommer det ett meddelande att säljaren inte vill släja utanför landet. Har försökt på andra annonser med och där kommer samma meddelande upp. Hur gör ni när ni ska köpa därifrån och går det överhuvudtaget?!
Tack på förhand
calle

Du kan ju glömma att du får den under 10 Euro snarare kommer den hamna på 16 euro.

Kolla dessa, fick min växelförare idag!
http://cgi.ebay.de/Schalthebel-KTM-...ryZ49851QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Jaha, då var premiärturen avklarad, nu står hon härutanför och väntar på att åkas med igen...

Men, jag hade problem med skrikande bromsar innan vintern...Slipade ner beläggen och det funkade till en början nu, men sen kom ett skrik, sen vart det tyst vid några bromsningar, så helt 100 är det nog INTE, är det skrikdämparplattor som gäller nu? Funkar dom man köper på biltema bra eller?

Vad heter dessa plttor på ex. micro eller så? finns inget på skirkdämparplattor

Ringde micro, men finns inga där...Fler tips...öh
 
Last edited:

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Jaha, då var premiärturen avklarad, nu står hon härutanför och väntar på att åkas med igen...

Men, jag hade problem med skrikande bromsar innan vintern...Slipade ner beläggen och det funkade till en början nu, men sen kom ett skrik, sen vart det tyst vid några bromsningar, så helt 100 är det nog INTE, är det skrikdämparplattor som gäller nu? Funkar dom man köper på biltema bra eller?

Vad heter dessa plttor på ex. micro eller så? finns inget på skirkdämparplattor

Ringde micro, men finns inga där...Fler tips...öh

Tycker du ska ha kvar det, fatta vad manligt att komma med en uber fet stoppie och så skriker det utav bara helvete från bromsen! :crash
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Vad tror ni om det här?
katim_ram2.jpg


Blir nog coolt som fan! :tummenupp
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ngn mer än jag som har problem med läckande tanklock vid bakhjulskörning? Börjar bli trött på att få en massa bensin på mig:(

Funderade också på det här med kylarfläkten. Den ska ju gå igång vid 98 grader eller ngt sånt. Men jag har aldrig hört/sett att den går igång.
Har också försökt hitta säkringen till kylarfläkten. Men jag hittar inte den. Och i instruktonboken står det att jag ska kolla på sidan 32. Men där står nada.

Ngn som kan hjälpa mig?
 
Last edited:

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Hörrni grabbar, hjälp mig nu....

Har varit ute och piskat med hojen i helgen och jag kände tendenser att kopplingen skönk in med jämna mellanrum(kopplingen tar men den skönk in mot handtaget). Antog att oljenivån va låg till kopplingen men nivån verkar se helt okej ut... Kan jag ha fått en luftbubbla eller nåt?

Det ska ju bara funka ju... :( Vad bör jag kolla mer?
 

Hi-ho

Guest
Det där med att kopplingen tappar trycket, och sjunker in mot handtaget vid hård körning, är ett vanligt fel på just 04:eek:rna, och många, även jag fick det fixat på "någon sorts garanti", så ring och kolla där din 660 är köpt.
//J
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Det där med att kopplingen tappar trycket, och sjunker in mot handtaget vid hård körning, är ett vanligt fel på just 04:eek:rna, och många, även jag fick det fixat på "någon sorts garanti", så ring och kolla där din 660 är köpt.
//J


Shit då, då lär jag hem och kika var hojen är såld... Köpte ju hojen relativt nyligen. Är det nån som vet vad som händer med kopplingen när den blivit såhär? Vilka delar byter man ut?

Hur funkar det med garantierna? Har aldrig behövt utnyttja nån garanti tidigare. Kan man bara lämna in där man köpt hojen eller kan man lämna in på vilken KTM dealer som helst?
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Shit då, då lär jag hem och kika var hojen är såld... Köpte ju hojen relativt nyligen. Är det nån som vet vad som händer med kopplingen när den blivit såhär? Vilka delar byter man ut?

Hur funkar det med garantierna? Har aldrig behövt utnyttja nån garanti tidigare. Kan man bara lämna in där man köpt hojen eller kan man lämna in på vilken KTM dealer som helst?

Jag hade samma sak skitstörande problem. Men åkte till lelles där jag köpte min och förklara att den tappa trycket. Så vet inte vad dem ersatte för delar men den funkade prima när jag hämtade den sen :)
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag hade samma sak skitstörande problem. Men åkte till lelles där jag köpte min och förklara att den tappa trycket. Så vet inte vad dem ersatte för delar men den funkade prima när jag hämtade den sen :)

Men hur funkar det om man inte är första ägaren och man gjort alla service själv. Kan man fortfarande utnyttja garantier då? Har inte kört min 660 (förutom testkört) och vet inte om det här problemet finns på min båge.
 

Hi-ho

Guest
Men hur funkar det om man inte är första ägaren och man gjort alla service själv. Kan man fortfarande utnyttja garantier då? Har inte kört min 660 (förutom testkört) och vet inte om det här problemet finns på min båge.

Hade inte din gått ganska långt?, Isf om felet funnits, så borde föregående ägare märkt det..
//J
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Jag hade samma sak skitstörande problem. Men åkte till lelles där jag köpte min och förklara att den tappa trycket. Så vet inte vad dem ersatte för delar men den funkade prima när jag hämtade den sen :)

Okej, så det gick på garantin iallafall? Min hoj är ju såld från början nere i Falkenberg och man lär ju inte åka dit från västerås för att lämna in hojen... :rolleyes: Men det är ju inte så långt till Lelles så jag får väl dundra förbi där och snacka med dom.

Är det nån som vet varför problemet uppstår så berätta gärna!?

Hade inte din gått ganska långt?, Isf om felet funnits, så borde föregående ägare märkt det..
//J

Min har ju gått ca 600mil och jag har inte hört nåt från dom tidigare ägarna?:va Dom kanske har kört som kärringar? :tuttar
 
Last edited:

Hi-ho

Guest
Om jag kommer ihår rätt, så tror jag det var någon packning, O-ring, som var feldimensionerad, men jag kan ha fel..
//J
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top