Ktm 660

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Ang kopplingen...

Från polare pär med 660 -04



"den där, sitter utanpå ett lager, den nya man sätter dit är schimsad på sidan som sitter mot lagret så att det inte kan åka i sidled i blocket
Svampigheten och att kopplingen slutade ta vid hård körning försvann helt efter jag bytte den..."
 

Bifogat

  • radial.JPG
    radial.JPG
    48.9 KB · Visningar: 73

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Pratade med LELLES idag ang. kopplingen... Om man lämna in hojen på vilken KTM handlare som helst så ska dom byte "delen" när dom gör servicen. Jag tänkte ändå lämna in hojen nu innan sommaren så man vet att allt är korrekt utfört och då byter dom den utan att ta betalt. KTM står för det! :)

Så det är bara uppmärksamma felet när ni lämnar in för service nångång så fixar dom det! Skönt!... Man vill ju inte fisköra heller...
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Pratade med LELLES idag ang. kopplingen... Om man lämna in hojen på vilken KTM handlare som helst så ska dom byte "delen" när dom gör servicen. Jag tänkte ändå lämna in hojen nu innan sommaren så man vet att allt är korrekt utfört och då byter dom den utan att ta betalt. KTM står för det! :)

Så det är bara uppmärksamma felet när ni lämnar in för service nångång så fixar dom det! Skönt!... Man vill ju inte fisköra heller...

gött. men måste man lämna in den för service eller gör dom det ändå??
servar gör man ju själv!! :yoparty
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
gött. men måste man lämna in den för service eller gör dom det ändå??
servar gör man ju själv!! :yoparty

Kan jag inte svara på... Tror man måste serva men ring lelles och fråga.
Serva själv kan man ju göra men det skadar ju inte med full servicebok heller...
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Cross/endurofälgar

Hej !

Finns det cross/endurofälgar som passar direkt på en KTM 660 smc -04? eller måste man modda men nya distanser mm. Hur blir det med bromsskivor o sånt?

Kunde ju va kul o ta sig ut i skogen nån gång oxå :)
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Kan jag inte svara på... Tror man måste serva men ring lelles och fråga.
Serva själv kan man ju göra men det skadar ju inte med full servicebok heller...

Ska man ha full servicebok kostar det ju massa mycket pengar. På en sporthoj kan jag förstå det men en motard ska ju servas lite då och då
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Ska man ha full servicebok kostar det ju massa mycket pengar. På en sporthoj kan jag förstå det men en motard ska ju servas lite då och då

Vet inte men det känns bara skönt att nån som verkligen kan servar hojen nu direkt så man vet att det är ordentligt gjort. Har ju nyss köpt hojen och vill bara vara på den säkra sidan!


Från det ena till det andra, fan vad kallt det är ute! Det va ju hur milt som helst förra veckan och då kunde man ju åka hur mycket som helst men nu är det ju nollgradigt igen! :huvet
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Har köpt en 660 med acra ljuddämpare och justerad förgasare, när man plockar bort sadeln så ser man rakt ner på filtret = inget lock men det är två mysko snorklar i bakkant av boxen vilket ser lite lustigt ut.

Vad har ni tagit bort/ändrat på era luftfilterboxar?
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Har köpt en 660 med acra ljuddämpare och ljusterad förgasare, när man plockar bort sadeln så ser man rakt ner på filtret = inget lock men det är två mysko snorklar i bakkant av boxen vilket ser lite lustigt ut.

Vad har ni tagit bort/ändrat på era luftfilterboxar?

Det du kan göra är att antingen skära upp sidorna så mycket du kan på orginalboxen för att få in så mycket luft som möjligt. Det ger nog lite extra på den psykologiska effekten plus viktbesparing :rolleyes:
Annars kan du köpa KN filter och ersätta hela luftfilterboxen. Tillsammans med helsystem kan det nog ge lite, nackdelen är att filtret sitter öppet för smutssprut från bakhjulet.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Det du kan göra är att antingen skära upp sidorna så mycket du kan på orginalboxen för att få in så mycket luft som möjligt. Det ger nog lite extra på den psykologiska effekten plus viktbesparing :rolleyes:
Annars kan du köpa KN filter och ersätta hela luftfilterboxen. Tillsammans med helsystem kan det nog ge lite, nackdelen är att filtret sitter öppet för smutssprut från bakhjulet.

Man får sätta dit en skyddsplåt eller liknande om man ska ha KN-filter. Kan fixa lite bilder senare, så får ni se hur det ser ut.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Jahapp, det går inte alltid som planerat. Jag hade bestämt mig för att inte åka gata i år men ack så fel jag hade. Jag råkade beställa en ny 660 -06 av Lelles nu så det är bara att åka in och hämta den i morgon :) Det här blir min tredje 660, börjar bli en trevlig tradition att hämta ut en ny 660 varje vår.... Så nu är jag back in the game!!!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Jahapp, det går inte alltid som planerat. Jag hade bestämt mig för att inte åka gata i år men ack så fel jag hade. Jag råkade beställa en ny 660 -06 av Lelles nu så det är bara att åka in och hämta den i morgon :) Det här blir min tredje 660, börjar bli en trevlig tradition att hämta ut en ny 660 varje vår.... Så nu är jag back in the game!!!

Är inte det en lite dyr tradition? Du råkade inte beställa en ny till mig också? :gnissla
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jahapp, det går inte alltid som planerat. Jag hade bestämt mig för att inte åka gata i år men ack så fel jag hade. Jag råkade beställa en ny 660 -06 av Lelles nu så det är bara att åka in och hämta den i morgon :) Det här blir min tredje 660, börjar bli en trevlig tradition att hämta ut en ny 660 varje vår.... Så nu är jag back in the game!!!

Du brukar inte vara så svår att övertala... :D
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Jahapp, det går inte alltid som planerat. Jag hade bestämt mig för att inte åka gata i år men ack så fel jag hade. Jag råkade beställa en ny 660 -06 av Lelles nu så det är bara att åka in och hämta den i morgon :) Det här blir min tredje 660, börjar bli en trevlig tradition att hämta ut en ny 660 varje vår.... Så nu är jag back in the game!!!

Du handlar mer med hjärtat än vad jag gör, eeh tror jag iaf.. Jäklar vad kul vi kommer ha i sommar!
Och så mina magiska ord, Det är DU värd :D
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Kommer det säljas fler 660 -06 än det kommer säljas 690 -07 i år månne tro :corn
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
Har köpt en 660 med acra ljuddämpare och justerad förgasare, när man plockar bort sadeln så ser man rakt ner på filtret = inget lock men det är två mysko snorklar i bakkant av boxen vilket ser lite lustigt ut.

Vad har ni tagit bort/ändrat på era luftfilterboxar?

PÅ min hoj sitter det KN filter, har i stort sett bara baksidan av boxen kvar. Blir ett roligt insugsljud med filtret.Baaaaauooopp:yoparty
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Du brukar inte vara så svår att övertala... :D

Vadå lättövertalad, tidigare har jag ju inte fått ett val. Den första 660:n beställde en kompis till mig över en öl utan min inblandning. Den andra var det nån som fick för sig att det vore bra att byta när det kom in en sändning till våren 06. Nu vet jag inte riktigt vem jag ska skylla på. Nalkens ideliga förslag på inköpsobjekt, Ragnar som visade upp 690:n den första soliga dagen med sitt beryktade försäljarflin eller bara vårkänslorna som flödade i kroppen när man började se hojar ute... Jaja, ungen kommer inte förrän i Juni så det är bara att passa på att åka nu:yoparty

NisseNutz: Pengar är till för att spenderas.... :) Mitt dyraste impulsköp hittills är huset. Det tog 3 dagar från att vi började fundera på hus till vi skrev kontrakt på det hus vi bor i. Fast då satt jag i en vecka efteråt och stirrade framför mig och undrade vad jag hade gjort :)
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Vet inte helt säkert svar, men det jag fick veta när jag hade samma planer är att du måste ha distanser o ev, fräsa lite på bromsoket. Men det skulle tydligen inte vara så svårt o fixa.

Hmm oki. La du ner projektet för att det var för mkt moddning då? Man kan ju köra med 17" båda fram o bak annars fast med andra däck :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top