Ktm 660

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag hade endurhjul till min gamla 640, då fick man köra med lite småbrickor på skivan för att få oket att passa. Också hade jag stora skivan om man inte ska göra nå större projekt av det hela. Har för mig att hjulet inte vart helt centrerat men jag kommer inte ihåg...

Inte blev du mycket hjälpt av det här inte :tummenupp
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
ingen som vet ??

Satte endurofälgar på min 660-04 i vinter.
Väldit enkelt :tummenupp

Det som måste göras är att antingen fräsa "fästytan" på oket 5-7mm + att schimsa ut skivan lika mycket, eller förskjuta fälgen en aning som jag gjorde.

det enda som måste göras är att svarva en distansring på ca 6-7mm och sätta utanpå höger orginaldistans, och göra distanser till skivan som bygger lika mycket. Om man inte vill att hjulaxeln ska sticka ut på vänster sida kan man även svarva av denna distans några mm.
Kan även tillägga att jag inte märkt av förskjutningen något när jag kört.

Om du inte riktigt förstår det jag skrivit så kan jag ju skylla på alkoholens inverkan...:D

Nämen köp ett par fälgar och provmontera så förstår du garanterat :tungan

Lycka till och trevlig helg på er alla! / Matte
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
ingen som har funderingar på att sälja sin ktm 660 i närheten av skåne??
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
ingen som har funderingar på att sälja sin ktm 660 i närheten av skåne??


Tyvärr, kollade på blocket och det e rätt tomt där med. Du får kanske leta längre upp mot Göteborg och så. Jag och polaren hitta varsin för några veckor sen i skåne så det dyker säkert upp nån snart igen.
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
okej. Men vi har tittat på en xt660 men nu udnrar jag ifall de går att strypa ner till mellanklass???
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
okej. Men vi har tittat på en xt660 men nu udnrar jag ifall de går att strypa ner till mellanklass???

Visst kan du det. Men detta är fel tråd för såna frågor. Denna tråden är tillägnad KTM 660.
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
okej. Men vi har tittat på en xt660 men nu udnrar jag ifall de går att strypa ner till mellanklass???

Hade en xt 660 x innan..
men bara så du vet...........det går INTE jämför med en ktm 660 nånstans...!!!

Tung, slö, tråkig osv.....

Jag har funderingar på o sälja min 660 men den finns i jönköping.
enduro hjul o lite godis
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Har aldrig hört/sett att fläkten går igång på min 660-05. Brukar den göra det vid normal körning?
Ngn som vet var säkringen till fläkten sitter?
 

DoggY

Pilot
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
KTM 660
Har aldrig hört/sett att fläkten går igång på min 660-05. Brukar den göra det vid normal körning?
Ngn som vet var säkringen till fläkten sitter?

Min har gått igång en gång. Var inne i stan hur varmt som helst, 25 uppåt 30 C. Det var tjockt med bilar kom inte fram nånstans. Då drog den igång, lät som fan! Det går inte att missa... :näsblod
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Ok. Då behöver jag nog inte vara orolig. Men skulle ändå vara kul att veta var säkringen finns?
 

RUlf

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Ktm 625 SMC -06
hastighetsmätaren?

Hur mäter givaren hastigheten på hojen, är det via varvtal eller hjulets hastighet eller hur funkar det? har nämligen drevat om och vet inte om man kan lita på mätaren=/
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Hur mäter givaren hastigheten på hojen, är det via varvtal eller hjulets hastighet eller hur funkar det? har nämligen drevat om och vet inte om man kan lita på mätaren=/

Om KTM inte börjat med nymodigheter på senare år så sitter det en magnet på främre bromsskivan som datorn läser av. Alltså spelar det ingen roll hur mycket du än drevar.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Har aldrig hört/sett att fläkten går igång på min 660-05. Brukar den göra det vid normal körning?
Ngn som vet var säkringen till fläkten sitter?

Jag skulle nog behöva en på min -03. Stod och väntade ca 3 min på att tåget skulle passera idag och tro fan att den började spotta ur sig så det blev en grön pöl under hojen. Nog för att jag vet att den är känslig när det är runt 20-25 grader ute men....
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Jag skulle nog behöva en på min -03. Stod och väntade ca 3 min på att tåget skulle passera idag och tro fan att den började spotta ur sig så det blev en grön pöl under hojen. Nog för att jag vet att den är känslig när det är runt 20-25 grader ute men....
Jag brukar stänga av hojjen när man får stå och vänta så länge.Sen när det är dags att åka trycker jag på knappen bredvid gashandtaget så startar den på en sekund ungefär.Sitter det ingen sån knapp på din "rejsiga" hoj?;)
 

v-maxer

FullPull
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
KTM660SMC & V-Max
Ljuddämpare mm

Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jag brukar stänga av hojjen när man får stå och vänta så länge.Sen när det är dags att åka trycker jag på knappen bredvid gashandtaget så startar den på en sekund ungefär.Sitter det ingen sån knapp på din "rejsiga" hoj?;)

Hörrö du du, nu ska vi inte vara sådana :D :pannkyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top