M@tte
Medlem
He he jag tror jag har en sådan knapp på min med!
Nä nu tycker jag ni är barnsliga pÔjkar
He he jag tror jag har en sådan knapp på min med!
Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?
Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?
.
Angående ljuddämparen så är mitt tips att hålla ögonen öppna för annonser här på sporthoj. Finns en tjomme som brukar sälja lite tyskimporterade prylar *host*gnutten*host*
Finns ingen speciell KTM-försäkring vad jag vet. Är du över 24 så kan du offroadförsäkra den hos Bilsport och MC. Men då kan du inte ställa av den. Jag själv har min försäkrad hos IF. Betalar 10K om året men då kan jag ställa av den.
Betalar för min 625 4200:- hos IF, dyrt tycker jag även om jag bor i Stockholm men har fan haft kortet sen -96. En del har betydligt billigare förs hur det kan komma sig och yngre!
Men det är väll inte så blodigt ändå? Jag kollade upp vad jag skulle ge i försäkring när jag flyttade upp till Stockholm i somras. Det var astronomiska summor. Gör som jag, ställ av hojen så fort du vet att du inte komma köra på några dagar. Blir faktiskt en del pengar som man kan lägga på delar och annat kul
Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?
Vadå lättövertalad, tidigare har jag ju inte fått ett val. Den första 660:n beställde en kompis till mig över en öl utan min inblandning. Den andra var det nån som fick för sig att det vore bra att byta när det kom in en sändning till våren 06. Nu vet jag inte riktigt vem jag ska skylla på. Nalkens ideliga förslag på inköpsobjekt, Ragnar som visade upp 690:n den första soliga dagen med sitt beryktade försäljarflin eller bara vårkänslorna som flödade i kroppen när man började se hojar ute... Jaja, ungen kommer inte förrän i Juni så det är bara att passa på att åka nu
NisseNutz: Pengar är till för att spenderas.... Mitt dyraste impulsköp hittills är huset. Det tog 3 dagar från att vi började fundera på hus till vi skrev kontrakt på det hus vi bor i. Fast då satt jag i en vecka efteråt och stirrade framför mig och undrade vad jag hade gjort
Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?
Jaha, då var ramskydden beställda från lellesmc, någon som har sådanna? Var ska dom färstas? Man behöver väl inte skruva bort den genomgående axeln som sitter newre vid fotpinnen ungefär va?
Tack Gnutten!
En annan lite lös fråga bara...När hojjen har stått några timmar efter körning så den är ytterst lite varm är det fantastiskt svårstartad, inte som när den är kall eller varm, men precis s man känner att motorn är lite varm, då får man fan jobba LÄNGE....Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?
Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?
Skippa Choken, och varmstartsknappen.
Vrid gasen en till två ggr fullt, sen kicka.
Så gjorde jag, om den inte starta på första vid dessa tillfällen.
//Jonas.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |