Ktm 660

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
Vilket är de bästa försäkringsbolaget att använda tycker ni ?

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?

Eftersom ingen annan svarat gör jag det.

Angående ljuddämparen så är mitt tips att hålla ögonen öppna för annonser här på sporthoj. Finns en tjomme som brukar sälja lite tyskimporterade prylar *host*gnutten*host* :D

Du behöver nog inte byta stötdämparen men om du känner för det tror jag du kan fixa det själv, ingen direkt raketforskning.

Bränsleförbrukning har jag fått höra ligger på ungefär 0,9 men det beror ju helt på hur man kör.

Hoppas du blir nöjd med svaren :)

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tjena! Som nybliven stolt ägare att 660 undrar jag om någon kan svar på några frågor.
Bra och billg ljuddämpare = gött ljud, behöver inte ge mer effekt.
Jag väger 100 pannor och undrar om jag måste köpa annan stötdämparefjäder etc, kan man byta dettta själv?
Vad är bränsleförbrukningen?

GPR!!:tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
.
Angående ljuddämparen så är mitt tips att hålla ögonen öppna för annonser här på sporthoj. Finns en tjomme som brukar sälja lite tyskimporterade prylar *host*gnutten*host* :D

:va ????????????????

Väntar på mina satans rör så jag kan sätta på mina Wingsdämpare, förmodligen kommer även 1 par orig ljuddämpare från en 2005 samtidigt. Kanske kommer en singeldämpare likadan som jag sålde nyligen också i samma sändning, visar bild här nedanför!

Bifogat

• på hojen 6.jpg
    på hojen 6.jpg
    125 KB · Visningar: 96

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Då har man kört första riktiga turen då med hojen :yoparty Men till min förskräckelse visar det sig att kopplingen blev svampig efter lite bus :mad:
Är det någon som har bytt den delen själv här ? svårt ? Finns det sprängskisser att ladda ner någonstans? eller finns det någon som har gjort en guiderrecensioner om det?

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
Finns de nån specielt ktm försäkring ? O vilken tro ni är bäst o billigast?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Finns ingen speciell KTM-försäkring vad jag vet. Är du över 24 så kan du offroadförsäkra den hos Bilsport och MC. Men då kan du inte ställa av den. Jag själv har min försäkrad hos IF. Betalar 10K om året men då kan jag ställa av den.

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Finns ingen speciell KTM-försäkring vad jag vet. Är du över 24 så kan du offroadförsäkra den hos Bilsport och MC. Men då kan du inte ställa av den. Jag själv har min försäkrad hos IF. Betalar 10K om året men då kan jag ställa av den.

Betalar för min 625 4200:- hos IF, dyrt tycker jag även om jag bor i Stockholm men har fan haft kortet sen -96. En del har betydligt billigare förs hur det kan komma sig och yngre! :mad:

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Betalar för min 625 4200:- hos IF, dyrt tycker jag även om jag bor i Stockholm men har fan haft kortet sen -96. En del har betydligt billigare förs hur det kan komma sig och yngre! :mad:

Men det är väll inte så blodigt ändå? Jag kollade upp vad jag skulle ge i försäkring när jag flyttade upp till Stockholm i somras. Det var astronomiska summor:huvet. Gör som jag, ställ av hojen så fort du vet att du inte komma köra på några dagar. Blir faktiskt en del pengar som man kan lägga på delar och annat kul:tummenupp

Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?

Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Men det är väll inte så blodigt ändå? Jag kollade upp vad jag skulle ge i försäkring när jag flyttade upp till Stockholm i somras. Det var astronomiska summor:huvet. Gör som jag, ställ av hojen så fort du vet att du inte komma köra på några dagar. Blir faktiskt en del pengar som man kan lägga på delar och annat kul:tummenupp

Föresten, fick ett PM av dig där det stod att du hade mekhandboken till 660. Sen la jag till dig på MSN men har inte sett att du har varit inne. tonlan75hotmail.com right?

Pröva att pilla in ett snabel-A där. Tonlan75@hotmail.com :tungan

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
Vadå lättövertalad, tidigare har jag ju inte fått ett val. Den första 660:n beställde en kompis till mig över en öl utan min inblandning. Den andra var det nån som fick för sig att det vore bra att byta när det kom in en sändning till våren 06. Nu vet jag inte riktigt vem jag ska skylla på. Nalkens ideliga förslag på inköpsobjekt, Ragnar som visade upp 690:n den första soliga dagen med sitt beryktade försäljarflin eller bara vårkänslorna som flödade i kroppen när man började se hojar ute... Jaja, ungen kommer inte förrän i Juni så det är bara att passa på att åka nu:yoparty

NisseNutz: Pengar är till för att spenderas.... :) Mitt dyraste impulsköp hittills är huset. Det tog 3 dagar från att vi började fundera på hus till vi skrev kontrakt på det hus vi bor i. Fast då satt jag i en vecka efteråt och stirrade framför mig och undrade vad jag hade gjort :)

Grattis till nya hojen.
Det där med Nalkens ideliga inköpsförslag känner jag igen...Ragnar får nog börja ge lite av sin provision till Nalken. :D
Det börjar bli ett gäng med 660´s i Uppsala igen.
Det kommer bli en kul sommar :yoparty

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Nja adda mig på MSN så försöker jag vara online så kan vi fixa CD då!

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Jaha, då var ramskydden beställda från lellesmc, någon som har sådanna? Var ska dom färstas? Man behöver väl inte skruva bort den genomgående axeln som sitter newre vid fotpinnen ungefär va?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jaha, då var ramskydden beställda från lellesmc, någon som har sådanna? Var ska dom färstas? Man behöver väl inte skruva bort den genomgående axeln som sitter newre vid fotpinnen ungefär va?

Du fäster dem med buntband, det enda du behöver göra på höger sida är att lossa på bromcylinders skruvar och sen lägga på skyddet och skruva tillbaka skruvarna samt sätta dit buntban på de ställen där buntbandet ska sitta!

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Tack Gnutten!

En annan lite lös fråga bara...När hojjen har stått några timmar efter körning så den är ytterst lite varm är det fantastiskt svårstartad, inte som när den är kall eller varm, men precis s man känner att motorn är lite varm, då får man fan jobba LÄNGE....Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tack Gnutten!

En annan lite lös fråga bara...När hojjen har stått några timmar efter körning så den är ytterst lite varm är det fantastiskt svårstartad, inte som när den är kall eller varm, men precis s man känner att motorn är lite varm, då får man fan jobba LÄNGE....Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?

Du kan ju prova varmstartsknappen genom att dra ut den så får den lite extra syreblandning men det är inget jag har behövt med min! Hur ny är den, de nya brukar leva sitt egna liv i början innan man får fason på dem!

Hi-ho

Guest
Någon som upplever samma sak och vet vilken teknik man ska använda i detta läge?

Skippa Choken, och varmstartsknappen.
Vrid gasen en till två ggr fullt, sen kicka.
Så gjorde jag, om den inte starta på första vid dessa tillfällen.

//Jonas.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skippa Choken, och varmstartsknappen.
Vrid gasen en till två ggr fullt, sen kicka.
Så gjorde jag, om den inte starta på första vid dessa tillfällen.

//Jonas.

He he är man ovarsam så blir det att hålla in dekompen och stå och kicka om den skulle bli sur, accpumpen har en förmåga att spruta lite!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln