Ktm 660

Hi-ho

Guest
He he är man ovarsam så blir det att hålla in dekompen och stå och kicka om den skulle bli sur, accpumpen har en förmåga att spruta lite!

Jo, det stämmer.

Det inträffade ett X-antal ggr, då "alla" alltid skulle vrida på gasen så fort de stod brevid den:huvet :D
//J
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Jag får ingen ordning på växel pinnen:gnissla sitter jag mitt på sadeln så funkar det bra att växla, men när jag kör lite mera aggresivt, så sitter jag gärna lite längre fram och då så hamnar växel pinnen för högt, testade att sänka den bara ett hack men då så tar den i ramen när man växlar ner:huvet
Kan man fila lite på den? så att den inte tar i.
Eller fins det andra att köpa som man kan ställa in precis som man vill ha dom?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Bytte belägg och oljan i frambromsen igår. Luftade på regelrätt vis men reagerade över att det kommer upp en luftbubbla i behållaren när man trycker in handtaget. Finns det fortfarande luft kvar i systemet eller ska det vara så där? Kom inga bubblor i plastflaskan med gammal vätska när jag stoppade ner slangen iallaf och bra/normalt tryck i systemet är det med.
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
Bytte belägg och oljan i frambromsen igår. Luftade på regelrätt vis men reagerade över att det kommer upp en luftbubbla i behållaren när man trycker in handtaget. Finns det fortfarande luft kvar i systemet eller ska det vara så där? Kom inga bubblor i plastflaskan med gammal vätska när jag stoppade ner slangen iallaf och bra/normalt tryck i systemet är det med.

Kommer det ingen luft nere på nippeln vid bromsoket så e där ingen luft. När du öppnar nippeln o det bara kommer bromsvätska är allt som det ska.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Nu ska nya sulor på! Dock så sa herr däckgubbe som har en bra erfarenhet av ktm att det inte är helt enkelt att få av/på hjulen. Så jag undrar vad problemet är? Finns det något så kom gärna med tips och ideér!! Vill ta av dem själv för då slipper jag släpa hojjen till verkstaden.
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Nu har jag köpt ny 660. Sålde 640n i vintras. Får vi se om jag märker någon skillnad :)

Beställde med svarta hjul istället för silver.

Sen ska det bara köras in och sen efter det på med akra-slipon!
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Nu har jag köpt ny 660. Sålde 640n i vintras. Får vi se om jag märker någon skillnad :)

Beställde med svarta hjul istället för silver.

Sen ska det bara köras in och sen efter det på med akra-slipon!


MYCKET bra val...Silver är väl att ta i, säg rostfritt stål har man ju den riktigt "färgen" Yschlo!

EDIT: okej, silver!
 
Last edited:

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Nu ska nya sulor på! Dock så sa herr däckgubbe som har en bra erfarenhet av ktm att det inte är helt enkelt att få av/på hjulen. Så jag undrar vad problemet är? Finns det något så kom gärna med tips och ideér!! Vill ta av dem själv för då slipper jag släpa hojjen till verkstaden.

Det är bakhjulet som är krångligt, Man måste vika in det och se till att bromsoket hammnar mellan två ekrar.
Men 2:a gången man gör det så har man fått in snittsen.
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Ingen gas och står vid sidan,annars tar kicken i stödet.


Dekompa dig fram tills det klickar ,släpp upp kicken i topp och trampa till bestämt.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Spelar ingen roll om du står på sidan eller över hojen. Ett tips kan dock vara att lära dig kicka när du står över hojen eftersom det kan bli jobbigt om du vill ha igång hojen snabbt i korsning efter kärringstopp.
För övrigt så är det bara att leta upp klicket och passera det en liten bit. Sen trampar du till för kung och fostervatten. Beroende på hoj, ventiljustering, väder och vind and you name it så kan man behöva lite olika tekniker. På en del hojar funkar det bra att snappsa 2 gånger med gasen för kick, andra blir tvärsura av det. En del behöver choke, andra kan inte använda choke alls. Undvik bara för allt i världen att sura ner den, då kan du få kicka länge....
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Ingen gas och står vid sidan,annars tar kicken i stödet.


Dekompa dig fram tills det klickar ,släpp upp kicken i topp och trampa till bestämt.

okej tack:tummenupp

Spelar ingen roll om du står på sidan eller över hojen. Ett tips kan dock vara att lära dig kicka när du står över hojen eftersom det kan bli jobbigt om du vill ha igång hojen snabbt i korsning efter kärringstopp.
För övrigt så är det bara att leta upp klicket och passera det en liten bit. Sen trampar du till för kung och fostervatten. Beroende på hoj, ventiljustering, väder och vind and you name it så kan man behöva lite olika tekniker. På en del hojar funkar det bra att snappsa 2 gånger med gasen för kick, andra blir tvärsura av det. En del behöver choke, andra kan inte använda choke alls. Undvik bara för allt i världen att sura ner den, då kan du få kicka länge....

okej kanon:tummenupp
 
Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
hallå hur gör ni när ni kickar igång hojen?
använder ni gasen lite?
står ni på sidan av den lr över den när ni kickar?
har inte haft hojen så länge så ge mig nåra bra tips så ja får igång den lättare:D

Lär dig att kicka hojen då du sitter på den. Kan vara bra att kunna när man får tjuvstopp vid rödjus etc.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top