Ktm 660

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF250
E det bara jag som får som 2 horn i pannan då jag sätter mig på hojen!?
Det är fan omöjligt att köra lungt en hel vända då man är ute och åker.
Hamnar man först vid ett rödlyse, så blir det automatiskt att hojen råkar åka upp på baken.

En annan grej jag undrar är, att när jag gör stoppie`s så har hojen börjat att lägga av för mig, lagom irri:mad: eftersom det ofta händer vid rödljusen.
Någon som vet varför?

Dom personer som kör motard utan att få två horn som växer ut i pannan e nog väldigt få. Jag tror heller aldrig att jag har kört en enda runda utan att det blir flertalet bakhjuls åkningar. Jag har försökt med det går inte :yoparty

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Dom personer som kör motard utan att få två horn som växer ut i pannan e nog väldigt få. Jag tror heller aldrig att jag har kört en enda runda utan att det blir flertalet bakhjuls åkningar. Jag har försökt med det går inte :yoparty

He he skruva fast blytyngder på gafflarna vettja! :D

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Monterade 18mm risers från kströms idag samt bytte övre gummibussningarna samtidigt. De är av samma typ som Gnutten visade på bild några inlägg tillbaka. Tycker styret flexar onödigt mycket efter denna operation :va Höjden på styret känns iallafall helt perfekt nu :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Monterade 18mm risers från kströms idag samt bytte övre gummibussningarna samtidigt. De är av samma typ som Gnutten visade på bild några inlägg tillbaka. Tycker styret flexar onödigt mycket efter denna operation :va Höjden på styret känns iallafall helt perfekt nu :tummenupp

Det är bättre att skaffa distanser som du lägger i underfallen istället så blir det stadigare!

Garpen

ROCKSTAR
Gick med
23 Mar 2007
Hoj
600rr banhoj
Hej Hopp!!

Var precis ute och små lekte lite, när jag kom hem tyckte jag att det rasslade lite om hojen... endast med växeln i friläge men dock inte när jag tog in kopplingen ( fortfarande i friläge) nån som känner igen detta? är det jag som blivit paranoid?
:confused:

Är en 05:a med nymonterat Acra...:yoparty

Spank y...

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Idag har jag klotat för första gången! Slog över när jag slangade... :D Kom väl på slangen i ca 90blås på en smal slingrig väg och missade en krön och slog i bakstänkan och tappade balansen. Jag glev väl ca 40 meter på asfalten men höll mig på vägen. Hojen drog ner i ett dike och fortsatte in i skogen men missade som tur va alla träd...

Jag klarade mig helt utan skador men hojen är väl ganska tilltagen... Framgaffeln va sne och lite fotpinnar va nedslipade, plast osv.. Men vafan, kör man motard så blir det sällan så stora reparationskostnader. Fick rak framgaffeln efter lite skruvande. Ska kika efter imorgon vad jag bör beställa för delar.

Hoj hoj!

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Idag har jag klotat för första gången! Slog över när jag slangade... :D Kom väl på slangen i ca 90blås på en smal slingrig väg och missade en krön och slog i bakstänkan och tappade balansen. Jag glev väl ca 40 meter på asfalten men höll mig på vägen. Hojen drog ner i ett dike och fortsatte in i skogen men missade som tur va alla träd...

Jag klarade mig helt utan skador men hojen är väl ganska tilltagen... Framgaffeln va sne och lite fotpinnar va nedslipade, plast osv.. Men vafan, kör man motard så blir det sällan så stora reparationskostnader. Fick rak framgaffeln efter lite skruvande. Ska kika efter imorgon vad jag bör beställa för delar.

Hoj hoj!

Så bra! Nu är alltså hojen ordentligt inkörd. :) Huvudsaken är såklart att du inte skadade dig. Men varför byta delar? Det ska ju synas att den används. :yoparty

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7

Hoj hoj!

Skönt att du klarade dig:yoparty
Fixa bilder på hojen så man får se hur det ser ut när man slangat över i 90 blås:D

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Så bra! Nu är alltså hojen ordentligt inkörd. :) Huvudsaken är såklart att du inte skadade dig. Men varför byta delar? Det ska ju synas att den används. :yoparty

Haha! Ellerhur! Men det kan bli lite svårt att växla utan växelspak osv... :D Den plasten som är lite skrapad har jag kvar... Då slipper man vara så rädd att sakerna ska gå sönder om dom redan är sönder...

Skönt att du klarade dig:yoparty
Fixa bilder på hojen så man får se hur det ser ut när man slangat över i 90 blås:D

Jag och brorsan va ju ute och filmade så jag har det på film men han fick lite panik så han filmade tyvärr inte vurpan. Sen dukumenterade jag hojen med videokameran! Kanske kan göra några screenshots och lägga upp. Men jag måste fan säga att det är bra kvalite på prylarna!

KTM :tummenupp

Last edited:

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
Märkte att min hastighetsmätare visar väldigt mycket fel.. Vad har ni för mått på era framdäck? jag har 110-70-17, jag har för mig att jag hade 120-70-17 på min gamla 660. Är det inte det som är fel så är det väl fel WS, 2205 står det nu, vad har ni?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Märkte att min hastighetsmätare visar väldigt mycket fel.. Vad har ni för mått på era framdäck? jag har 110-70-17, jag har för mig att jag hade 120-70-17 på min gamla 660. Är det inte det som är fel så är det väl fel WS, 2205 står det nu, vad har ni?

2205 är för offroad och motard 1882

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Kommer jag att ångra mig om jag inte köper en 660 direkt utan köper en 625?hur mycket skiljer dom i effekt och vikt?Hur långt ska dom ha gått för att räknas som långmilare eller behöver större ingrepp i motorn?

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Kommer jag att ångra mig om jag inte köper en 660 direkt utan köper en 625?hur mycket skiljer dom i effekt och vikt?Hur långt ska dom ha gått för att räknas som långmilare eller behöver större ingrepp i motorn?

Nej, inte tror jag du kommer ångra dig. Tror knappast det skiljer speciellt mycket mellan hojarna. Tröttnar du får du väl byta kam och porta :) El-start kan nog vara rätt skönt att ha ibland. Dock har jag aldrig lidit av att kicka, då den är busenkel att få igång när man lärt sig. Men som sagt en smaksak det där och kanske vad marknaden har att erbjuda för tillfället, om du inte ska köpa ny. Verkar ju inte drälla av beg 660/625 i dagsläget.

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 660 ´03
2205 är för offroad och motard 1882

Hmm, jag hade samma problem på gamla hojen när mätaren hade blivit nollställd men då stod mätaren på 299km/h så fort man flyttade hojen (Nu visar den "bara" 10-30km/h fel).. Jaja, hur var det man ändrade nu igen? :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hmm, jag hade samma problem på gamla hojen när mätaren hade blivit nollställd men då stod mätaren på 299km/h så fort man flyttade hojen (Nu visar den "bara" 10-30km/h fel).. Jaja, hur var det man ändrade nu igen? :)

man drar isär den triangelformade kontakten bakom lykhuset. Pilar fram till timräknaren och håller in set knappen så får du upp menyerna var du vill som ska visas på displayen. Du ser ws längst upp i högra hörnet så det är bara att trycka sig fram dit och tryck på antinden upp eller ner knappen så får du upp siffrorna. Sen när du är klar så sätter du ihop kontakten. Obs detta den gamla dvs 2004 och äldre. Vet ej hur man gör med den nya smala?

Marcus85

Wheelietokig
Gick med
11 Jan 2007
Hoj
KTM 660
Orginal sitter de 120/70/17 monterat på 660... nästan på alla sporthojar också....:gnissla

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln