Ktm 660

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Om man lägger ciggen i den lilla verktygsväskan som sitter bakom sadeln. Kör en sväng och sen vill röka, är tobaken kvar i pappret då? :va


Nej ! Inte en chans !:D
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Japps! Precis när jag gav honom regbeviset var jag nervös om han skulle tycka att den vägde lite lite. Men det var no probs.

Grattis till kortet!

Hur övertalade du försäkringbolaget att din hoj verkligen är strypt? Jag ringde runt till lite olika ställen igår och alla sa att det inte finns en KTM660 som är strypt längre.

Jag vet inte när dom kom på det, men jag antar att alla ktm och husa ägare som är vana att försäkra en hoj med 19 eller 9kW kommer få en chock när dom ska betala försäkringen nästa gång..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Grattis till kortet!

Hur övertalade du försäkringbolaget att din hoj verkligen är strypt? Jag ringde runt till lite olika ställen igår och alla sa att det inte finns en KTM660 som är strypt längre.

Jag vet inte när dom kom på det, men jag antar att alla ktm och husa ägare som är vana att försäkra en hoj med 19 eller 9kW kommer få en chock när dom ska betala försäkringen nästa gång..


Mmmm det ska väl försäkringsbolaget skita i eller? Ska de inte bedöma efter VV register om inte så får de väl se till att VV ändrar fordonen, just ja de är ju helfordonsgodkända då får man ju inte ändra hur som helst!:D
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Mmmm det ska väl försäkringsbolaget skita i eller? Ska de inte bedöma efter VV register om inte så får de väl se till att VV ändrar fordonen, just ja de är ju helfordonsgodkända då får man ju inte ändra hur som helst!:D

Hehe! jag tycket också det! "Det står ju 19kW?! hur ska jag kunna veta om det är mera??" bla bla bla dom där har minsann 47kW

Jag hittade iaf ett företag som fortfarande gick på det som står i VV´s register. https://www.insplanet.com/ hjälper er att hitta det billigaste stället!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Jag försäkrar på bilsport och MC. Eftersom jag bara har mellankortet tror dem mer på att jag kör den stypt än om någon med tungt kort försöker försäkra.

Självrisken på vagnskada var dock hiskliga 10 000kr Så jag tänker ta en halvförsäkring som kostar mig ca 3800 för ett år :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vart har ni köpt era oljefiltersavdragare??

Var in på Dirtbike(störst på KTM i Sthlm) idag och de sa att man fick leta på typ Biltema eller Jula för KTM säljer inga egna avdragare :va


Jag har en sådan som finns på mekonomen!
Artikelnummer: 42-50028
59:-

Fungerar kanon tycker jag. :tummenupp
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Annars tar man bara ett gammal spännband som bara ligger och skräpar i en garderob nära dig. Funkar lika bra som en avdragare.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag försäkrar på bilsport och MC. Eftersom jag bara har mellankortet tror dem mer på att jag kör den stypt än om någon med tungt kort försöker försäkra.

Självrisken på vagnskada var dock hiskliga 10 000kr Så jag tänker ta en halvförsäkring som kostar mig ca 3800 för ett år :tummenupp

Hur kan du få så billig försäkring hos bilsport & mc? När jag köpte min 660 och kollade försäkringsbolag så var bilsport & mc dyrast...:va
Min är iofs en 05:a men det borde ju inte ha någon större betydelse. Kommer bara ihåg helförsäkringspremien i huvudet och den skulle landa på 19 000/år:3freak Jag har också mellankort... I ungefär 2 månader till.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jobbigt ????? En "miniskiderem" som man lägger runt oljefiltret för att få bättre kraft. Enklare kan det ju inte bli ?????

Ok, men i mitt fall tycker jag det går fortare med denna avdragare oavsett om filtret är rent eller har olja på sig men men alla har olika smak!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Hur kan du få så billig försäkring hos bilsport & mc? När jag köpte min 660 och kollade försäkringsbolag så var bilsport & mc dyrast...:va
Min är iofs en 05:a men det borde ju inte ha någon större betydelse. Kommer bara ihåg helförsäkringspremien i huvudet och den skulle landa på 19 000/år:3freak Jag har också mellankort... I ungefär 2 månader till.

Kollade hos länsförsäkringen och då skulle jag betala 4000 för halv och då kan jag ställa av när jag vill så det får bli den istället
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Betalar 2230:-/helår hos Bilsport&Mc halvförsäkring. inte så farligt

Hmm, vi kanske bor lite olika då. Jag bor nära ett område med massa nysvenskar :gnissla

Men på länsförsäkringen står den på farsan. Och om man räknar på att jag har hojen påställd 8 månader om året kommer den kosta 2700 ungefär. Det tycker jag låter rimligt :tummenupp

Ska kolla försäkringar lite noggranare när jag orkar
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Oj här var det dött. Inte ett inlägg på hela helgen, har alla varit ute och kört hela tiden :D

Jag var ute och brummade över 15mil i lördags.

Sen lite OT: Vet någon vem som stod och fotade vid bulten i lördags typ kl 18 kanske? Sen om det finns någon tråd om motardåkning på onsdagar i sthlm.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Oj här var det dött. Inte ett inlägg på hela helgen, har alla varit ute och kört hela tiden :D

Jag var ute och brummade över 15mil i lördags.

Sen lite OT: Vet någon vem som stod och fotade vid bulten i lördags typ kl 18 kanske? Sen om det finns någon tråd om motardåkning på onsdagar i sthlm.

Mmmm vaknade du nyligen eller? SH har ju varit nere hela helgen + hur har du kunnat missa denna tråd? :D
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=51018&page=118
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Nu har jag och polaren hämtat ut våra 660. Blev ca 16mil i Lördags med kramp i armar och ben som följd.
Halvjobbigt att kicka när man är van med elstarten på 640n.
Tycker det var betydligt bättre drag i 660n.
Placeringen på tutan var dock under all kritik ;)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top