olja filter är 250mil medans ventilkoll är 500, ialla fall på min 660 -04
Det stämmer nog utmärkt! Har också hört det där...
Olja och filter tycker ju jag att man ska göra lite titt som tätt ändå.. Känns bara bättre!
olja filter är 250mil medans ventilkoll är 500, ialla fall på min 660 -04
då är det dags att börja leta 660 nu vart tycker ni gränsen går för hur många mil den ska ha gått om det är värt ett köp?
Jag ska nog tjöpa 660 DirekCT!!11
Köp så nytt du har råd med. Men sen beror ju helt på hur skicket är på den. Är den servad och omhändertagen så är väl miltalet inte så kinkigt. Lyssna, ryck och provkör.
Det absolut goaste vore kanske med en mer eller mindre splojtans... enda är att det är lite väl mkt pengar... har tänkt mig 60 som tak...
Det absolut goaste vore kanske med en mer eller mindre splojtans... enda är att det är lite väl mkt pengar... har tänkt mig 60 som tak...
På tal om just serviceintervaller, jag har ju en 660 -06 och har alltifd haft för mej att intervallerna e på den är först vid 100 mil och sen var 500mil....stämmer detta?...
Det absolut goaste vore kanske med en mer eller mindre splojtans... enda är att det är lite väl mkt pengar... har tänkt mig 60 som tak...
Vilka har kört 660 OCH 625? Är det någon märkbar skillnad på dessa?
Vet att diskussionen har funnits en driljard gånger, men det känns som att en av modellerna är lite överflödig. Känns lite som samma hoj.
Är iaf nöjd med min 625:a, fast det känns ju gott att det förmodligen finns en som är snäppet värre (660) så man kan byta upp sig i framtiden.
Har ägt en 625 -02 samt 660 -03 och nu har jag 625 -04. Jo det är skillnad på 625/660 men inte jättestor skillnad. Dock enligt min egen åsikt så känns 625 mer följsam än 660 jag hade! Sätt på Slip-on och Kam så blir det fart på din 625 också...
Blir också mer och mer sugen på att byta kam. Tycker den går tillräckligt bra eg men.......Rally kam, är den den man ska satsa på isf och vad jag vill minnas av alla andra som frågat samma sak En styv tusing + lite meck är ju billigt men ger det en kännbar skillnad? Har endast acra slipon med bestyckning därefter i dagsläget.
Slipon blir det inte förrens du har gett mig en liten recension om dina Wingsrör
Ringde och pratade med ragnar på lelles här i veckan. Han tyckte att om man skulle byta kam så var det utan tvekan den värsta man skulle köpa för cirka 2600. Enligt han så gav de andra två inte alls lika mycket. Jag frågade om min 625:a men det borde vara samma sak med 660:in.
Nu vet man ju inte om dom bara vill sälja dyra prylar men det känns ändå som att de Ragnar säger brukar stämma bra, iaf i mina fall...
Kan vara bra att tänka på detta innan kamköp, jag fick mig en tankeställare iaf...
Ringde och pratade med ragnar på lelles här i veckan. Han tyckte att om man skulle byta kam så var det utan tvekan den värsta man skulle köpa för cirka 2600. Enligt han så gav de andra två inte alls lika mycket. Jag frågade om min 625:a men det borde vara samma sak med 660:in.
Nu vet man ju inte om dom bara vill sälja dyra prylar men det känns ändå som att de Ragnar säger brukar stämma bra, iaf i mina fall...
Kan vara bra att tänka på detta innan kamköp, jag fick mig en tankeställare iaf...
KTM 640 // 660
Provat både och,640 årsmod 06 och 660 årsmod 05.
660 i orginal utförande utan några modifieringar.Den kändes klart något rappare än 640.Vibrerar dock mycket i händer/fotsulor och känns mest som en stads bus hoj eller på grusiga vägar
640 lite mjukare,skönare att köra,mindre vibrationer och går säkert att avverka några mil utanför stadsbyggnad med.Upplevde den lite bekvämare att sitta på oxå,är där skillnad?
Inte koll på det men är det så att 660 motorn är bultad direkt i ramen,givetviss mer effekt oxå som gör att den vibrerar osv mer?
640 har den gummibussningar mellan motor och ram som gör den mindre vibrationsbenägen?
Tjena.
Söker delar till en 660 -04
Är ute efter bla.
Ett helt bromshandtag
Kontakta via pm
Tack på förhand
/calle
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |