Ktm 660

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
olja filter är 250mil medans ventilkoll är 500, ialla fall på min 660 -04

Det stämmer nog utmärkt! Har också hört det där...
Olja och filter tycker ju jag att man ska göra lite titt som tätt ändå.. Känns bara bättre!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
då är det dags att börja leta 660 nu :D vart tycker ni gränsen går för hur många mil den ska ha gått om det är värt ett köp?

Jag ska nog tjöpa 660 DirekCT!!11

Köp så nytt du har råd med. Men sen beror ju helt på hur skicket är på den. Är den servad och omhändertagen så är väl miltalet inte så kinkigt. Lyssna, ryck och provkör.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Köp så nytt du har råd med. Men sen beror ju helt på hur skicket är på den. Är den servad och omhändertagen så är väl miltalet inte så kinkigt. Lyssna, ryck och provkör.

Det absolut goaste vore kanske med en mer eller mindre splojtans... enda är att det är lite väl mkt pengar... har tänkt mig 60 som tak...
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Vilka har kört 660 OCH 625? Är det någon märkbar skillnad på dessa?
Vet att diskussionen har funnits en driljard gånger, men det känns som att en av modellerna är lite överflödig. Känns lite som samma hoj.
Är iaf nöjd med min 625:a, fast det känns ju gott att det förmodligen finns en som är snäppet värre (660) så man kan byta upp sig i framtiden.
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
På tal om just serviceintervaller, jag har ju en 660 -06 och har alltifd haft för mej att intervallerna e på den är först vid 100 mil och sen var 500mil....stämmer detta?...

Jag e nästan helt 100 på att det är så gällande årsmodellerna 05 o framåt.
Och som nån skrev så är det olja+filter var 250:e mil på 04:eek:rna iaf.

Det absolut goaste vore kanske med en mer eller mindre splojtans... enda är att det är lite väl mkt pengar... har tänkt mig 60 som tak...

Har en 660 -04:a som jag har lite planer på att sälja. Har gått drygt 650 mil, servad enligt intervallerna utav mig själv, alltså inga stämplar i boken.
Lite ombyggd bak, alla originalplastdelar finns. Har aldrig krånglat, läckt eller annan skit.
Intresserad? Isåfall kan jag nog lösa ett par bilder...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Vilka har kört 660 OCH 625? Är det någon märkbar skillnad på dessa?
Vet att diskussionen har funnits en driljard gånger, men det känns som att en av modellerna är lite överflödig. Känns lite som samma hoj.
Är iaf nöjd med min 625:a, fast det känns ju gott att det förmodligen finns en som är snäppet värre (660) så man kan byta upp sig i framtiden.

Har ägt en 625 -02 samt 660 -03 och nu har jag 625 -04. Jo det är skillnad på 625/660 men inte jättestor skillnad. Dock enligt min egen åsikt så känns 625 mer följsam än 660 jag hade! Sätt på Slip-on och Kam så blir det fart på din 625 också... :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Blir också mer och mer sugen på att byta kam. Tycker den går tillräckligt bra eg men.......Rally kam, är den den man ska satsa på isf och vad jag vill minnas av alla andra som frågat samma sak :tungan En styv tusing + lite meck är ju billigt men ger det en kännbar skillnad? Har endast acra slipon med bestyckning därefter i dagsläget.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har ägt en 625 -02 samt 660 -03 och nu har jag 625 -04. Jo det är skillnad på 625/660 men inte jättestor skillnad. Dock enligt min egen åsikt så känns 625 mer följsam än 660 jag hade! Sätt på Slip-on och Kam så blir det fart på din 625 också... :)

Slipon blir det inte förrens du har gett mig en liten recension om dina Wingsrör :tungan
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Blir också mer och mer sugen på att byta kam. Tycker den går tillräckligt bra eg men.......Rally kam, är den den man ska satsa på isf och vad jag vill minnas av alla andra som frågat samma sak :tungan En styv tusing + lite meck är ju billigt men ger det en kännbar skillnad? Har endast acra slipon med bestyckning därefter i dagsläget.

Jag köpte rallykammen i veckan från lelles, det gick på 1540 med två munstycken och frakt, jag tyckte det gjorde stor skillnad då har jag även sebring helsystem på och öppnad luftburk
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Slipon blir det inte förrens du har gett mig en liten recension om dina Wingsrör :tungan

He he var ute och provkörde igår lite, provade ett tag med 50mm utblås och sedan 32mm utblås. Det låter riktigt fint nu men vill inte åka fast i en bullerkontroll så får köra med 32mm utblåsen för det mesta. Men det kändes klar skillnad när jag inte hade några pluggar alls. Synd bara att kroppen min väger så mkt. Ska försöka ta ett ljudprov idag. och lite fler bilder!
 

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 625 sxc
Ringde och pratade med ragnar på lelles här i veckan. Han tyckte att om man skulle byta kam så var det utan tvekan den värsta man skulle köpa för cirka 2600. Enligt han så gav de andra två inte alls lika mycket. Jag frågade om min 625:a men det borde vara samma sak med 660:in.

Nu vet man ju inte om dom bara vill sälja dyra prylar men det känns ändå som att de Ragnar säger brukar stämma bra, iaf i mina fall...

Kan vara bra att tänka på detta innan kamköp, jag fick mig en tankeställare iaf...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ringde och pratade med ragnar på lelles här i veckan. Han tyckte att om man skulle byta kam så var det utan tvekan den värsta man skulle köpa för cirka 2600. Enligt han så gav de andra två inte alls lika mycket. Jag frågade om min 625:a men det borde vara samma sak med 660:in.

Nu vet man ju inte om dom bara vill sälja dyra prylar men det känns ändå som att de Ragnar säger brukar stämma bra, iaf i mina fall...

Kan vara bra att tänka på detta innan kamköp, jag fick mig en tankeställare iaf...

Jo jo rallykammen ger inte så mkt på topp. Många Duke ägare brukar tydligen köra G2 kammen! Nickeluring hade en sådan i sin Duke!
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Ringde och pratade med ragnar på lelles här i veckan. Han tyckte att om man skulle byta kam så var det utan tvekan den värsta man skulle köpa för cirka 2600. Enligt han så gav de andra två inte alls lika mycket. Jag frågade om min 625:a men det borde vara samma sak med 660:in.

Nu vet man ju inte om dom bara vill sälja dyra prylar men det känns ändå som att de Ragnar säger brukar stämma bra, iaf i mina fall...

Kan vara bra att tänka på detta innan kamköp, jag fick mig en tankeställare iaf...

Jag pratade oxå med ragnar innan jag köpte min, han sa att det va en del skillnad men om man jämför original ,ot rallykammen så var det större skillnad mellan dessa än mellan rally och G2 kammen, han tyckte inte det va värt dom extra slantarna som G2 kostar även om den är lite vassare som han sade till mig... :va :va

Jag vet inte hur mkt det skiljer har bara kört min med rallykammen men jag är helnöjd :D
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ktm 640 // 660

KTM 640 // 660

Provat både och,640 årsmod 06 och 660 årsmod 05.

660 i orginal utförande utan några modifieringar.Den kändes klart något rappare än 640.Vibrerar dock mycket i händer/fotsulor och känns mest som en stads bus hoj eller på grusiga vägar :)

640 lite mjukare,skönare att köra,mindre vibrationer och går säkert att avverka några mil utanför stadsbyggnad med.Upplevde den lite bekvämare att sitta på oxå,är där skillnad?

Inte koll på det men är det så att 660 motorn är bultad direkt i ramen,givetviss mer effekt oxå som gör att den vibrerar osv mer?

640 har den gummibussningar mellan motor och ram som gör den mindre vibrationsbenägen?
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
KTM 640 // 660

Provat både och,640 årsmod 06 och 660 årsmod 05.

660 i orginal utförande utan några modifieringar.Den kändes klart något rappare än 640.Vibrerar dock mycket i händer/fotsulor och känns mest som en stads bus hoj eller på grusiga vägar :)

640 lite mjukare,skönare att köra,mindre vibrationer och går säkert att avverka några mil utanför stadsbyggnad med.Upplevde den lite bekvämare att sitta på oxå,är där skillnad?

Inte koll på det men är det så att 660 motorn är bultad direkt i ramen,givetviss mer effekt oxå som gör att den vibrerar osv mer?

640 har den gummibussningar mellan motor och ram som gör den mindre vibrationsbenägen?

mjukare sadel och mer vikt på 640 därav kanske lite mindre vibrationer.
660 är ju uppborrad till 654 kubik, kanske oxå en orsak.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Det är alltså den här man ska ha om man vill ha lite mer skjuts på låg och mellan reg:

58536010044 CAMSHAFT RALLYE CPL. 2001 1452,92 SEK

Komplett med vad? Inget mer som behövs/kan vara bra att beställa samtidigt?
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Tjena.
Söker delar till en 660 -04
Är ute efter bla.
58312078000.jpg


Ett helt bromshandtag
Kontakta via pm
Tack på förhand
/calle
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top