Ktm 660

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Tja så var bänkningen avklarad då.. Fick efter lite justering till det ganska så bra
dock går den lite fett efter ca 5500 till topp varv men det gav 55.48hk lite mindre en vad jag trodde efter ha läst lite här om det :va . Men det skiljer lite på bänkar oxså :rolleyes: blev 48 i låg och 165 i hög med ett kn filter och borttagen luftburks lock samt sebring slipon och trimkam..
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Tja så var bänkningen avklarad då.. Fick efter lite justering till det ganska så bra
dock går den lite fett efter ca 5500 till topp varv men det gav 55.48hk lite mindre en vad jag trodde efter ha läst lite här om det :va . Men det skiljer lite på bänkar oxså :rolleyes: blev 48 i låg och 165 i hög med ett kn filter och borttagen luftburks lock samt sebring slipon och trimkam..



Vad kostade bänkningen? Jag köpte själv trimkam igår och mitt sebring är på väg men på lelles där jag köote kammen rekomenderade dom 172 i hög munstycke, tycker det låter bra fett om din går fett med 165..

Vet nån vart man bänkar närmast skövde??
 

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Vad kostade bänkningen? Jag köpte själv trimkam igår och mitt sebring är på väg men på lelles där jag köote kammen rekomenderade dom 172 i hög munstycke, tycker det låter bra fett om din går fett med 165..

Vet nån vart man bänkar närmast skövde??

Jag betala 1000 kr för det.. Men det var inte mycket att justera heller
enbart bänk med papper 800
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Tja så var bänkningen avklarad då.. Fick efter lite justering till det ganska så bra
dock går den lite fett efter ca 5500 till topp varv men det gav 55.48hk lite mindre en vad jag trodde efter ha läst lite här om det :va . Men det skiljer lite på bänkar oxså :rolleyes: blev 48 i låg och 165 i hög med ett kn filter och borttagen luftburks lock samt sebring slipon och trimkam..

Att den går fett på högre varv är mer positivt än negativt.

Du får bättre kylning av tex ventiler osv.

Dessutom så behöver du mer soppa vid fullgas :näsblod
 

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Att den går fett på högre varv är mer positivt än negativt.

Du får bättre kylning av tex ventiler osv.

Dessutom så behöver du mer soppa vid fullgas :näsblod

Jepp det var därför vi gav oss idag..

En annan sak som jag har märkt nu sista turerna med hojen är att den har börjat vibrera ordentligt duktigt vid låga varv, det har den inte gjort förut :va lär nog gå över motorfästerna/bultar i morgon samt ha kopparfett på krökarna där gnissel fåglarna bor...
Är det bara jag som får Database error här?
 

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Ort
Falun/Sockholm
Hoj
ktm 660 kameleont.
några fel som måste åtgärdas.

1. jag börjar bli lite fundersam på min koppling, har fått packningen utbytt på garantin så det är inte det där standardfelet.

Men åker jag och växlar hyffsat fort mellan 2an och 3an så känns det som att kopplingshandtaget inte åker tillbaks på nåt vis..

Jag har haft lite problems med kopplingen förrut och det jag undrar är:

-innanför slavcylindern till kopplingen sticker en pinne ut som går genom kopplingen för att trycka ut locket. Hur mycket sticker den ut på era 660s?

2. Sen en enklare fråga. packboxen bakom framdrevet har gett upp och den läcker en del olja, kan jag byta den utan att tömma motorn? räcker det att luta hojen, eller behöver jag inte ens göra det? det känns som att packboxen sitter en bit ovanför oljenivån i motorn.

3. tillsist ett jävla drygt problem. Mina blinkers har gett upp. jag har testat att byta relän 2ggr. Elsystemet verkar ha fått spel, indikatorlampan till helljuset går sönder efter nån minuts åkning, då man sätter igång blinkerserna så lyser dom svagt och pulserar sedan lite starkare., krypström? nånting annat trasigt? jordfel?

En sak jag märkt sedan dessa fel dykte upp är att när jag kommer in i en kurva och har växlat ner så man hör vad som händer i maskineriet, så hörs bakom lyskåpan att lite "vibrerande" ljud, typ ett relä som slår, eller liknande, lite svårt att förklara under tiden när man bromsar. kan vara ett ljud från oket eller skivan, men det låter lite "elektriskt"...


nån som har nåt bra förslag på något av ovanstående så är jag glad. man kommer ju garanterat åka på en och annan flygande besiktning så nångång blir man ju tvungen att fixa skiten ivfsh.


mvh Tomas
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Min ena bakblinker är lite halv pajj. Någon som har tips på E-märkta miniblinkers som håller för vibrationerna. Självklart är man snål så billigt är att föredra :)
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Visst är det lite meck att hålla grejena igång. Helt bekymmerslöst ägande är väl sällsynt på någon av dessa hojar. Hojen inbjuder ju till bus. Så många får väl gå lite hårt emellanåt och inte bara lunka fram på landsvägen. Vibrationer ställer väl också till det med lite tappade skruvar och trasiga blinkers mm. Maskinellt tycker jag du inte ska vara överdrivet orolig. Samtidigt måste man nog vara beredd på att saker och ting kan gå sönder. Tror man över lag att de håller lika länge som en radfyra, kanske man ska överväga hojvalet. Nu blev det lite dubbla budskap här, men poängen kvarstår :)
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Jepp det var därför vi gav oss idag..

En annan sak som jag har märkt nu sista turerna med hojen är att den har börjat vibrera ordentligt duktigt vid låga varv, det har den inte gjort förut :va lär nog gå över motorfästerna/bultar i morgon samt ha kopparfett på krökarna där gnissel fåglarna bor...
Är det bara jag som får Database error här?



Jag får databas error typ var tredje gång, störigt som faan :mad: :mad:
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hm vågar man köpa en 660 06.a ?

Små läst lite i tråden,ett o annat meck,mickel och läckade hit o dit ?

Köp en hoj som är fin så borde du ju slippa bekymmer. Min 660 hade rullat bekymmersfritt i 1000 mil med akra helsystem & trimkam...
Endast servad enligt bok, inga andra konstigheter.

Det var en 04a.. Du borde ju lätt hitta en fin problemfri 06a tycker jag.
Tänk på att det är typ endast de med problem som skriver här i tråden.
Skulle alla vi som inte har/har haft något problem skriva om hur bra hojen fungerar så skulle forumet antagligen svämma över...
 

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Hallo igen, undrar bara om det är normalt att KTM 660 har olika ljud, ett med kopplingen intryck och ett när kopplingen är ute, allt detta i Neutral?!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Hallo igen, undrar bara om det är normalt att KTM 660 har olika ljud, ett med kopplingen intryck och ett när kopplingen är ute, allt detta i Neutral?!

Kan inte säga att jag hört något ifrån min. Har iofs inte lyssnat men om det är högt nog borde jag hört det.

Ska meka dit nya baklyset och sen rulla ut den och starta. Kan lyssna då :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top