Väldigt viktigt för mgi att den är godkänd för mellanklassare. Annars hade jag kunnat ta en 640 eller nått sånt vill helst bara slippa strypa ner den. Innan när man inte jagade 660 så fanns de hur många som helst. Men verkar vara slut på dem nu
Väldigt viktigt för mgi att den är godkänd för mellanklassare. Annars hade jag kunnat ta en 640 eller nått sånt vill helst bara slippa strypa ner den. Innan när man inte jagade 660 så fanns de hur många som helst. Men verkar vara slut på dem nu
Om du gillar 640 behöver du inte oroa digR1 racer
Det där är en sån där otäck plugg som man måste dra hårdare än vad som känns riktigt bra, och man kan dra riktigt ordentligt hårt utan att gängorna tar skada. Testa och dra en aaaaning till ska du se att det slutar läcka, behövs oftast skitlite.Hej alla! Bytte olja och filter på min 660 nyligen, ser nu att den läcker olja vid påfyllningspluggen på ramen. Är det nån som vet vad det är för mått på kopparbrickan som sitter där?? Skulle ta bort den för att mäta men då rinner oljan ut. Har tittat i reservdelsböcker men hittar den inte där....Tacksam för svar
Det där är en sån där otäck plugg som man måste dra hårdare än vad som känns riktigt bra, och man kan dra riktigt ordentligt hårt utan att gängorna tar skada. Testa och dra en aaaaning till ska du se att det slutar läcka, behövs oftast skitlite.
.
Inte jag heller på gammel-Duken men på 625'an fick jag ta i rätt ordentligt så.....Va fasen, har aldrig haft problem med den pluggen!
Det där är en sån där otäck plugg som man måste dra hårdare än vad som känns riktigt bra, och man kan dra riktigt ordentligt hårt utan att gängorna tar skada. Testa och dra en aaaaning till ska du se att det slutar läcka, behövs oftast skitlite.
.
Det ska man inte alls göra. Man ska byta ut kopparbrickan. Den deformationshärdar nämligen när man drar den första gången. Har man inte dragit den alltför hårt första gången går det KANSKE att återanvända den. Annars byt kopparbrickan eller glödga den gamla så slipper du helicoil.
Helvetes jävlar skit alltså, nu börjar det läcka olja ur toppen. Ser iaf ut som att det kommer därifrån fan 400 mil lite mer borde den palla
Gnutten jag har lite jobb åt dig
Ok, hör vad du säger och viker mig.Det ska man inte alls göra. Man ska byta ut kopparbrickan. Den deformationshärdar nämligen när man drar den första gången. Har man inte dragit den alltför hårt första gången går det KANSKE att återanvända den. Annars byt kopparbrickan eller glödga den gamla så slipper du helicoil.
Nä du, är så jäkla trött på min egen ventilkåpa så jag står över!
vad kostar ny packning? jobbigt att fixa det själv eller?
vad kostar ny packning? jobbigt att fixa det själv eller?
Äsh! Ta bort kåpan, ta ett gammalt mjölkpaket och lägg på toppet och knacka runt kanterna. Vips färdigt!
Packning? Det sitter packningsmassa mellan toppen & ventilkåpan. He he skitroligt att ta bort NOT! Min läcker framför just där kamdrevet sitter så vette fan men tror knappast ventilkåpan har slagit sig!
Jo man kan fixa det själv men lite bök att ta bort allt, ventilerna kan jag fixa på din hoj men vetilkåpan får du fixa själv!
pratar vi om topplockspackningen eller ventilkåpan?
Samma sits som mig när jag letade hoj (been there, done that). Tyvärr så funkar inte min 660 -04 som mellanklassare mindre än att man stryper den ännu mer! Den har 24kw på pappret men väger för lite så kw/kg blir 0,18 istället för lagliga 0,16
Dock skiter jag i det och hoppas på det bästa på uppkörningen nästa onsdag
från -05 har jag för mig att 660'n är reggad med 21kw så den hamnar på rätt sida om kw/kg.
Om du gillar 640 behöver du inte oroa dig
Är 640 reggade som mellanklassare från början????
Ingen aning. Men en sak vet jag. Ett slipon till min 660 får vänta. Jag blev precis 3600kr fattigare påväg hem från plugget
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|