Ktm 660

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Måste ge lite cred. till Gnutten officielt, han gav en väldigt bra beskrivning, så nu är det klart för start, bara att hoppas på att filtrena kommer imorgon!

Hoppas du får fram en lika bra guide för ventilerna!

:)...Tack allihopa!
 

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Måste ge lite cred. till Gnutten officielt, han gav en väldigt bra beskrivning, så nu är det klart för start, bara att hoppas på att filtrena kommer imorgon!

Hoppas du får fram en lika bra guide för ventilerna!

:)...Tack allihopa!

Jag vill oxå veta hur man gör :D
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Måste ge lite cred. till Gnutten officielt, han gav en väldigt bra beskrivning, så nu är det klart för start, bara att hoppas på att filtrena kommer imorgon!

Hoppas du får fram en lika bra guide för ventilerna!

:)...Tack allihopa!

Jag har dokumenterat ALLT när jag ställde mina ventiler. Har bara varit lite lat samt att jag har jävligt mycket plugg att hållas med för tillfället.

Men jag ska lägga upp bilder och text i mekforumet om hur man ställer sina ventiler såfort jag får tid. Mitten på nästan vecka ska guiden nog vara uppe.

Det var första gången jag ställde dem så jag tror de flesta kommer förstå guiden :)
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Håller tummarna för att Gnutten och NisseNuts köper en KTM 690 snart. Ifall man behöver tips ibland :).
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst


Jag har inte kört motard länge alls men det tog mig en vecka att kunna dra ur 2:an och 3:an på slangen. Vecka 2 kunde jag växla alla växlar och kunna ligga och surfa på slangen en längre stund. Nu kan jag iallafall köra 6-700 meter! :tummenupp Och då har jag bara kört i 4 veckor!!
Rätt vad det är så släpper det bara...

Jag tyckte det blev lättare när jag tog sikte på att jag ville ha framskärmen så pass högt att den är högre än "horisonten"... Så man vet hur högt man ska, då är det lättare när man sliter upp fanskapet.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Håller tummarna för att Gnutten och NisseNuts köper en KTM 690 snart. Ifall man behöver tips ibland :).

Tyvärr, det blir nog aldrig en 690 för mig. Skulle kosta för mycket att modda den snygg.

Ne men jag gillar inte den nya looken. Den är iofs snyggare i verkligheten men fortfarande inte riktigt motard tycker jag. Motard är en enkelt och rå hoj.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Äh beställde en ny kran hos återförsäljaren, fick lämna tillbaka om den inte skulle passa. Beställde även en dunk Maxima cool-aide för att prova om man kan få ner tempen några grader så den inte kokar så nedrans lätt :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja tänkte lägga upp lite bilder på monteringen av Wings dämparna men som sagt det är saker kvar att göra! Visst det ser lite fel ut med pakethållaren men men den är jäkligt bra att ha!
 

Bifogat

  • Wings på sidan!.jpg
    Wings på sidan!.jpg
    139.7 KB · Visningar: 93
  • wing på sidan 1.jpg
    wing på sidan 1.jpg
    140.2 KB · Visningar: 96
  • wings på sidan 2.jpg
    wings på sidan 2.jpg
    135 KB · Visningar: 94
  • wings ovanför.jpg
    wings ovanför.jpg
    132.7 KB · Visningar: 99
  • wings bakifrån.jpg
    wings bakifrån.jpg
    125.7 KB · Visningar: 90
Last edited:

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Dubbelrör :confused: Såg bra ut iallafall :tummenupp Pakethållare vore fint att ha när man åker på touringresa ner till päronen :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blev väldigt snyggt:tummenupp
Antar att blinkersna inte kommer sitta kvar så länge:D
//J

Lösning kommer men är inte nöjd hur de sitter fast + att jag fick kapa bort hållaren för behållaren man har verktyg i men den använder jag inte! Om jag fick bestämma helt så skulle jag vilja ha dem mer i linje med hojen och inte ha dem stickande uppåt men men man kan inte få allt! Dock har jag bara offoradhjulen på så får se hur det passar med motarhjulet, hoppas inget tar i! :rolleyes:

Aphex: Jupp skaffade ett rör från en -05 med dubbelanslutningar!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blir det någon skillnad, bättre svar? Eller är det bara estetiskt? Verkar vara fina dämpare iallaf. Mycket för pengarna om man säger så.

Ja du med en fot stor som en fotboll nästan så få jag vänta lite med det svaret men ska försöka spela in en ljudfil när jag fått ihop det som jag vill!
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
Ja du med en fot stor som en fotboll nästan så få jag vänta lite med det svaret men ska försöka spela in en ljudfil när jag fått ihop det som jag vill!

Shyssta dämpare...håller på att leta något till min 660..vad får man ge för dessa???
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Shyssta dämpare...håller på att leta något till min 660..vad får man ge för dessa???

Jag fick ge 495 euro inkl frakt "ca 4600:-" men det var vintererbjudande så det ligger väl på 595 euro inkl frakt "ca 5500:-" nu tror jag!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top