Ktm 660

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst

Du slår garanterat inte över om du fortfarande har fri uppsikt frammåt när du kör på bakan, tumregeln är ju ungefär att du ska behöva titta på sidan av framskärmen för att se vart du är påväg, då är du ungefär lagom högt! :tummenupp
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
ni som kör bakhjul med 660, hur har ni löst vevhus ventilationen? På min är slangen i bakkant på ramen nedstoppad i en burk men vet inte varför detta är gjort.. Bakkant på ramen menar jag ju ovan motor där ramen delar sig till två rör!! Hoppas nån fattar vad jag menar...
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
ni som kör bakhjul med 660, hur har ni löst vevhus ventilationen? På min är slangen i bakkant på ramen nedstoppad i en burk men vet inte varför detta är gjort.. Bakkant på ramen menar jag ju ovan motor där ramen delar sig till två rör!! Hoppas nån fattar vad jag menar...

Vad jag vet så är det väl standard att vevhusventilatonen går in i luftburken? Det är inte mycket olja som hamnar där. Knappt nån i mitt fall.
 

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Hej grabbar, måste få fråga en sak som jag funderat på, vad händer om man trycker in dekompen medan motorn är igång? Det är något som jag verkligen VILL göra men aldrig tordas!
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Hej grabbar, måste få fråga en sak som jag funderat på, vad händer om man trycker in dekompen medan motorn är igång? Det är något som jag verkligen VILL göra men aldrig tordas!

Motorn kommer att slockna. Du öppnar ju så att säga cylindern som måste
vara helt tät för att fungera som den ska.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Min slang får vevhusventilationen gick till en petflaska i luftburken men jag tog bort den och ledde slangen ner vid de andra som sticker ut där nere. Det är inge konstigt med det.

Idag var jag ute på F18 med 660'n. När jag kom dit var det redan två läskiga gubbar där (sådana som man kör upp med). Skit tänkte jag men frågade iaf om jag inte kunde få träna lite.

Jovisst fick jag till svar och begav mig ut på banan för att leta reda på var konbanorna var men de var inte uppställda. Då kom en gubbe och låste upp lådan med konorna i och sa: varsågod :) Han tittade på min körning och gav mig till och med tips inför uppkörningen :tummenupp

Eftersom han var så schyst fick han testa 660'n runt konbanan ett par gånger (halva vikten mot deras BMW-hojar). Svaret blev kort och gott: Det var kul :D

edit: Jag dödar alltid min med dekompen, funkar fint.
 
Last edited:

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Min slang får vevhusventilationen gick till en petflaska i luftburken men jag tog bort den och ledde slangen ner vid de andra som sticker ut där nere. Det är inge konstigt med det.

Stoppa ner slangen från vevhusventilationen i flaskan igen eller sätt den där den sitter orginal i luftburken.
Absolut ingen smart ide o låta den myna ut precis framför bakhjulet tillsammans med dräneringsslangarna från förgasaren.
Kan komma ganska mkt olja om man ligger riktigt högt på bakhjulet. Kan lätt bli lite slirigt med din lösning:D :gnissla
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Det är bara att öva. Jag höll på att skita ner mig varenda gång när jag började träna bakhjulsåkning men rädslan släpper och efter ett tag så vill man bara högre och högre:tummenupp



...och högre o högre o högre tills man bara ser himlen, vad hände sen Olof?:arsele
 

Garpen

ROCKSTAR
Gick med
23 Mar 2007
Ort
Den stora staden..
Hoj
600rr banhoj
HEELLOOOO!

Nån som vet vart man kan hitta skydd att sätta runt ljuddämparna, alltså
för att skydda mot skrapmärken vid lättare klotnig...
Vill ha nån lite tjusigare än slangklämma och trädgårdssläng till mina nya
Acra burkar :yoparty

Spank y...
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
iofs har jag bara stängt av hojen kanske 10 gånger sedan jag köpte den. Riskerar man något om man dödar den på det sättet som jag gjort? Ska börja använda det riktiga dödaren iaf, vet inte riktigt varför jag dödat med dekompen än så länge :va

Angående vevhusslangen kan jag nog pilla in den i burken igen. Finns nog ett litet urtag i locket vill jag minnas. Men än så länge powerwheelar jag bara lite försiktigt på ettan. Hur högt måste man ligga för att det ska börja sippra ut olja?
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
iofs har jag bara stängt av hojen kanske 10 gånger sedan jag köpte den. Riskerar man något om man dödar den på det sättet som jag gjort? Ska börja använda det riktiga dödaren iaf, vet inte riktigt varför jag dödat med dekompen än så länge :va

Angående vevhusslangen kan jag nog pilla in den i burken igen. Finns nog ett litet urtag i locket vill jag minnas. Men än så länge powerwheelar jag bara lite försiktigt på ettan. Hur högt måste man ligga för att det ska börja sippra ut olja?

Du behöver nog inte oroa dig för att det sipprar ut olja, kommer kanske en skvätt ibland men då tror jag inte du wheelar lika mycket som mig. Du ska ligga så högt så du kan hålla stum gas och den fortsätter på bakan! :)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
iofs har jag bara stängt av hojen kanske 10 gånger sedan jag köpte den. Riskerar man något om man dödar den på det sättet som jag gjort? Ska börja använda det riktiga dödaren iaf, vet inte riktigt varför jag dödat med dekompen än så länge :va

Det är inte det nyttigaste man kan göra med motorn i längden... Använd vanliga avstängningsknappen istället. Dekomp-ventilen använder man bara för att döda Ciao-mopeder :)
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Ok sökt men inte hittat. Letar efter vilken mängd olja det ska vara i gaffelbenen på en -04 660. Reservdelsboken lyxar till det med att tala om att det ska vara SAE 5w, men inte vilken mängd som ska i :huvet . Någon som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar.

// Wip
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ok sökt men inte hittat. Letar efter vilken mängd olja det ska vara i gaffelbenen på en -04 660. Reservdelsboken lyxar till det med att tala om att det ska vara SAE 5w, men inte vilken mängd som ska i :huvet . Någon som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar.

// Wip

Är det samma gaffel som på 05 dvs WP4860MXMA så anges inget utan man går på antal mm på höjden,se sid 47 i bifogad länk.

http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top