Ktm 660

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Är nog dags för en orange kedja nu i vår. Har jävligt svårt att hitta info om vad den kostar, nån som vet på ett ungefär?

Lelles KTM-sida suger...
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Karlströms tar 1114,02 SEK enl power parts katalogen för orange Z-ring.
 
Last edited:

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Hejsan, tänkte bara slänga in en fråga här, ber om ursäkt om någon redan frågat detta, men har inte hunnit läsa igenom hela denna tråd!

Det är så att jag har problem med bromsljuset på mn KTM...Detta gäller handbromsen "switch"...Det var så att bromsljuset tändes VÄLDIGT sent!
Så jag skruvade bort den där switchen och tittade, så inget direkt problem, kanske att den satt lite löst, så jag skruvade tillbaka den och då funkade den kanon samt att jag vred på den där "ratten" uppe vid handtaget...Men istället så hakade bromsljuset upp sig, alltså brommsade man snabbt så fastande den där för att några sekundersenare slockna, men den aktiverades ordentligt nu iallafall!

Men, hehe, till problemet, eller det här kan ju också ses som problem, men jag lyckades skruva sönder en av dessa SMÅÅÅÅÅ skruvar som håller switchen så nu är bromsljuset på hela tiden, kolla i sprängskiss-boken för att se om det finns något artikelnummer på skruven, men det finns ingenting, och har åkt runt till en mängd biltillbehörsbutiker och "Bygg och Interiör"-liknande butiker och frågat, men finns inte så små skruvar...

Kan det finnas på en KTM-store eller vad ska jag göra?

Tacksam för svar!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke

Men, hehe, till problemet, eller det här kan ju också ses som problem, men jag lyckades skruva sönder en av dessa SMÅÅÅÅÅ skruvar som håller switchen så nu är bromsljuset på hela tiden, kolla i sprängskiss-boken för att se om det finns något artikelnummer på skruven, men det finns ingenting, och har åkt runt till en mängd biltillbehörsbutiker och "Bygg och Interiör"-liknande butiker och frågat, men finns inte så små skruvar...

Kan det finnas på en KTM-store eller vad ska jag göra?

Tacksam för svar!

Inte skruv nr. 32 du menar???
 

Bifogat

  • 05586111.gif
    05586111.gif
    21.8 KB · Visningar: 100

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Det vet jag inte, men skruven ska ju sitta på 10an som syns på bilden, det är väl bromsswitchen? Kan det vara samma skruv?
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
ni som håller på att leka och kör på bakhjulet kör ni med orginal drevning eller??
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
Bara att öva ,tyvärr :)

660 lyfter på 3:an utan problem (orginaldrevad)

Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst

Rädslan släpper snart och då går det bättre.


:)
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Testade 660 ordentligt för första gången igår. Min som faktiskt nu är strypt till 24kw (förutom gnistskyddet) gjorde 140 med orginaldrevning. Sen att den bara powerwheelar på ettan kanske inte är så kul.

men men, det jag verkligen inte gillade var kopplingen. Visserligen är jag liten och klen men krypkörning tog slut på vänster handen rätt fort.

Ska dra ut till F18 idag och åka lite på banorna där. Ring inte och tjalla till blåbäret nu :tungan
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
ni som håller på att leka och kör på bakhjulet kör ni med orginal drevning eller??

Jag har drevat upp två kuggar bak och ner en kugg fram och den går upp utan koppling i femman. Så det är övning som gäller. Det kan kännas hopplöst hur länge som helst men när det väl släpper så är det som att runka och äta mjukglass samtidigt:D
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst

Det är bara att öva. Jag höll på att skita ner mig varenda gång när jag började träna bakhjulsåkning men rädslan släpper och efter ett tag så vill man bara högre och högre:tummenupp
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Hej alla 660 freaks!

Tänkte höra med er hur det är med avgassystem till 660/640.
Är det samma slags motor så att systemen passar mellan dessa hojar, det jag tänker på är att det är väll lc4 motor i bägge hojarna? Eller är jag helt ute på glid. Eller är det så enkel som att det är 2 st olika motorer med olika kubik men att bägge 2 är vattenkylda med 4 ventiler? Så att dom därför heter lc4.
Men sen kanske det skiljer sig mellan årsmodellerna, nyare 660 är det väll dubbelsystem på om jag inte har sett fel igen :va Är det även det på 640?

Kanske nångon som vet lite mera än jag om detta :)

Lite krångligt skrivet men det jag är ute efter är om det är lika system till dessa 2 hojar...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top