Om spättan bara väger 50kg då ??
Låter du spättan åka naken så är det ok
Om spättan bara väger 50kg då ??
Låter du spättan åka naken så är det ok
Från 05 och nyare så ingår skjusspinnar. 04 och äldre 625/660 har alubakram som inte tål att man skjussar.
Duken har stål-bakram.
Andledningen till att den ger sig är dom hålen som är borrade strax bakom tvärstagen(som skjutspinnarna sitter på) dvs du har som svagast material där hävstångseffekten är som störst när du skjutsar.
Ofta så skakar dom helt enkelt bara av pga material utmattning på samma ställe.
Men visst var det väl också så att KTM bytte ut de bakramar som gått av heltans gratist också. Jag fick då i alla fall min utbytt då jag upptäckte sprickorna innan den gick helt av.Duken har stål-bakram.
Andledningen till att den ger sig är dom hålen som är borrade strax bakom tvärstagen(som skjutspinnarna sitter på) dvs du har som svagast material där hävstångseffekten är som störst när du skjutsar.
Ofta så skakar dom helt enkelt bara av pga material utmattning på samma ställe.
Men visst var det väl också så att KTM bytte ut de bakramar som gått av heltans gratist också. Jag fick då i alla fall min utbytt då jag upptäckte sprickorna innan den gick helt av.
Men visst var det väl också så att KTM bytte ut de bakramar som gått av heltans gratist också. Jag fick då i alla fall min utbytt då jag upptäckte sprickorna innan den gick helt av.
Smart som jag var lyckades jag också glömma av att trycka tillbaka varmstarts-choken och körde på denna 1 mil, puttrandes. Tyckte den gick lite konstigt.. Är detta farligt?
GipsY: Varför inte ta en 625:a istället om det bara är kickandet som stör?
Som jag fattat det så är ju 640 lite mera touring, iofs så kanske det är det du är ute efter...
Tanken har slagit mig om den med.. få se om de har någon sådan inne för provkörning då.. är öppen på alla förslag men med E-start
annars är jag väldigt nöjd med 660 går som en klocka om det inte vore för allt jävla kickandet.
Måste bara fråga, är det nån mer som har haft av sina bakblinkers på hojen efter att ha gjort en hel del stoppies?? Båda mina har gått av idag... ? Trodde det var nåt sabotage när den första gick av men jag kollade hur den andra såg ut och den va hel och fin... men efter en halvtimmes wheelande och stoppies så va även den av...
Bra kvalle... Haha...
Har lyckats att åka 107mil nu, så en 100mila service är inbokad tills på tisdag på lelles.
Men frågan är om man kan ta en repa imorgon (ca 10 mil) ?
Eller bör man vänta tills efter första servicen? Kan till lägga att jag har bytt olja och filter vid 32mil och 70mil.
Det är ju så jäkla nice väder
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |