Ktm 660

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm


Från fabrik sitter det en brytare längst upp på stödet som bryter strömmen när stödet är i nedfällt läge. Din kanske redan är bortplockad om du köpte din begagnad.

Jag köpte min ny men den har då aldrig funkat för mig, kanske kopplade handlaren ur den, har aldrig brytt mig om det iaf.
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
Kanske fick sätta ihop kontakterna jag med, var ett tag sen jag gjorde det.

Att använda kablarna som stöldskydd verkade som en bra ide, men min kontakt mådde inte bra av de sköna vibrationerna i hojen. Den kunde slå av/på sig när man var ute och körde. Var lite jobbigt så jag sket i det.

Nån mer som har fixat dold brytare till tändningen? Lite konstigt att det inte finns som standard...



Från fabrik sitter det en brytare längst upp på stödet som bryter strömmen när stödet är i nedfällt läge. Din kanske redan är bortplockad om du köpte din begagnad.

har faktiskt ingen "dold" brytare..... är inte meningen med brytaren att den ska synas:va tog helt enkelt ett t-ås från biltema..... där nyckeln går att ta ur i båda lägena.... visst biltema....:huvet man får ju givetvis byta en gång om året.... det vibbrar ju en del.... inget svårt att tjuvkoppla kanske men man ser ju iaf att det finns e t-lås.... bra att ha vid fiket osv... tänkte jag....:tummenupp
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Om man har en dold brytare så kommer ju den eventuella tjuven ha jävligt svårt att ta sig därifrån. :) Han lär kicka sig så trött att han inte kommer kunna springa därifrån.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Om man har en dold brytare så kommer ju den eventuella tjuven ha jävligt svårt att ta sig därifrån. :) Han lär kicka sig så trött att han inte kommer kunna springa därifrån.

"Tjuv dog av andningsnöd efter att han försökt stjäla en ktm 660"! :D
 

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
Om man har en dold brytare så kommer ju den eventuella tjuven ha jävligt svårt att ta sig därifrån. :) Han lär kicka sig så trött att han inte kommer kunna springa därifrån.

eller så är dom 2 och kapar stålpen sen bär iväg den! de är så dom jobbar dom jävla tjuvarna :kulspruta :ajjabajja :sissy :fatta! :finger :smasha :7peta
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Nån mer än jag som har problem med att hojen läcker olja innanför framdrevet? Jag bytte de två packningarna där innanför i höstas och nu läcker det tamejfan igen! Sprutar olja längs kedjan/svingen/bakfälgen/bakdäcket.

Antar att jag får byta igen, vet någon om det finns nåt annat som kan läcka där i krokarna och ge samma symptom?
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Nån mer än jag som har problem med att hojen läcker olja innanför framdrevet? Jag bytte de två packningarna där innanför i höstas och nu läcker det tamejfan igen! Sprutar olja längs kedjan/svingen/bakfälgen/bakdäcket.

Antar att jag får byta igen, vet någon om det finns nåt annat som kan läcka där i krokarna och ge samma symptom?

packboxen??
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Nån mer än jag som har problem med att hojen läcker olja innanför framdrevet? Jag bytte de två packningarna där innanför i höstas och nu läcker det tamejfan igen! Sprutar olja längs kedjan/svingen/bakfälgen/bakdäcket.

Antar att jag får byta igen, vet någon om det finns nåt annat som kan läcka där i krokarna och ge samma symptom?

En klassiker på 04. Men se det från den ljusa sidan, du har fått en gratis Scott oiler....
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Hörrni, hur mycket modd krävs det för att slänga på en -05 bak på en -04? Nån som gjort det här inne eller vet nåt om det så PM:a eller skriv här!! Måste tuffa till ass:et lite inför sommaren!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hörrni, hur mycket modd krävs det för att slänga på en -05 bak på en -04? Nån som gjort det här inne eller vet nåt om det så PM:a eller skriv här!! Måste tuffa till ass:et lite inför sommaren!

Byte av bakram tydligen i samband med plastbyte. Rasorblade hade gjort så med sin förra hoj PM honom!
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
Hörrni, hur mycket modd krävs det för att slänga på en -05 bak på en -04? Nån som gjort det här inne eller vet nåt om det så PM:a eller skriv här!! Måste tuffa till ass:et lite inför sommaren!

Jag gjorde det för en vecka sen, vart kanonbra. Måste byta bakramen men det gick väldigt smidigt, det enda du måste fixa är ett fäste till spaken för att lossa sadeln, det är heller inget problem. Tyvärr så har jag inga bilder nu men kan lägga upp imorgon. Lycka till.:tummenupp
 

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Tja ba,

Står i valet och kvalet inför vad jag ska ha för hoj denna säsong. Två av motardalternativen (de enda två) är Honda XR 650 samt KTM 660 (ev 625). Jag är väldigt skeptisk till KTM pga att jag hade en Duke -02 förut som jag aldrig litade på. Jag körde av bakramen, det sprutade muttrar och dylikt som vibrerade loss, elen verkade inte hundra (neutrallampan lös konstant och lite annat). Dessutom så hade jag en riktig rysarupplevelse med Lelles i Uppsala...

Min fråga är om det är någon som kanske har haft en XR 650 också som kan ge mig lite input. Dessutom så skulle jag vilja veta hur mycket problem det är med 660:an, vilka klassiska grejer är det som man ska akta sig för? Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av gällande Dirtbike i Stockholm som meckar? Jag hatar att mecka själv, vill bara åka problemfritt. Är 660:an nåt för mig i så fall?

Fridens //Tarzan
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Tja ba,

Står i valet och kvalet inför vad jag ska ha för hoj denna säsong. Två av motardalternativen (de enda två) är Honda XR 650 samt KTM 660 (ev 625). Jag är väldigt skeptisk till KTM pga att jag hade en Duke -02 förut som jag aldrig litade på. Jag körde av bakramen, det sprutade muttrar och dylikt som vibrerade loss, elen verkade inte hundra (neutrallampan lös konstant och lite annat). Dessutom så hade jag en riktig rysarupplevelse med Lelles i Uppsala...

Min fråga är om det är någon som kanske har haft en XR 650 också som kan ge mig lite input. Dessutom så skulle jag vilja veta hur mycket problem det är med 660:an, vilka klassiska grejer är det som man ska akta sig för? Är det någon som har erfarenheter att dela med sig av gällande Dirtbike i Stockholm som meckar? Jag hatar att mecka själv, vill bara åka problemfritt. Är 660:an nåt för mig i så fall?
Fridens //Tarzan

Hej, undrar om hoj är något alls för dig då!:pannkyss ...men iallafall, måndags-ex finns ÖVERALLT, köpte du din duke ny? Även en Honda, Yamaha och suzuki får ut måndagsex, så att elfel och sådant uppstår är tråkigt, men ibland blir det fel, ofast beror det på handhanvande fel av ägaren, men det erkänner ju aldrig ägaren!

En 660 är fin, håller bra bara man sköter dom...Gå över med en typ av skruvdragre en gång i månaden och dra åt allt (allt är typ strkl 8) så kommer inget att åka dän!

(PS: Whiskeyn)
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Hörrni, hur mycket modd krävs det för att slänga på en -05 bak på en -04? Nån som gjort det här inne eller vet nåt om det så PM:a eller skriv här!! Måste tuffa till ass:et lite inför sommaren!

Här finns allt för ombyggnad till -05 bakdel inkl dubbla burkar som med fördel kan rensas som ngn gjorde en annan tråd. Kostade lite sluringar dock. Nästan lika mycket som mellanskillnaden för att byta upp sig en årsmodell.

-05 bakdel länk: http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-640-Umba...108585829QQcategoryZ49918QQrdZ1QQcmdZViewItem
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Jag gjorde det för en vecka sen, vart kanonbra. Måste byta bakramen men det gick väldigt smidigt, det enda du måste fixa är ett fäste till spaken för att lossa sadeln, det är heller inget problem. Tyvärr så har jag inga bilder nu men kan lägga upp imorgon. Lycka till.:tummenupp


Ja, det vore kanon sjysst om du kunde bidra med lite bilder...! ;)
Vad kostar en ny bakram?

:tummenupp
Byte av bakram tydligen i samband med plastbyte. Rasorblade hade gjort så med sin förra hoj PM honom!


Man tackar för infon! Ska ta kontakt med honom om tips!

Här finns allt för ombyggnad till -05 bakdel inkl dubbla burkar som med fördel kan rensas som ngn gjorde en annan tråd. Kostade lite sluringar dock. Nästan lika mycket som mellanskillnaden för att byta upp sig en årsmodell.

-05 bakdel länk: http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-640-Umba...108585829QQcategoryZ49918QQrdZ1QQcmdZViewItem

Okej! Dubbla burkar går bort men jag måste fixa till baken på nåt sätt... Vill inte byta hoj heller. :)
 
Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag gjorde det för en vecka sen, vart kanonbra. Måste byta bakramen men det gick väldigt smidigt, det enda du måste fixa är ett fäste till spaken för att lossa sadeln, det är heller inget problem. Tyvärr så har jag inga bilder nu men kan lägga upp imorgon. Lycka till.:tummenupp

Wannabe...:tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Här finns allt för ombyggnad till -05 bakdel inkl dubbla burkar som med fördel kan rensas som ngn gjorde en annan tråd. Kostade lite sluringar dock. Nästan lika mycket som mellanskillnaden för att byta upp sig en årsmodell.

-05 bakdel länk: http://cgi.ebay.de/KTM-LC4-640-Umba...108585829QQcategoryZ49918QQrdZ1QQcmdZViewItem

Har köpt grejer från denna Kawa71 på ebay och det har fungerat bra. Det ser lite skumt ut med singeldämpare när man bytt bakskärmen tycker jag. Om jag får mina grejer denna vecka så kommer jag få med en -05 bakskärm som jag kommer sälja!

Nja 6500:- för hela det där kitet tycker jag inte är så farligt, en del verkar ju inte ha några problem med att lägga ut 10K på Akra! :rolleyes:

Någon som vet vilken kam detta är?
(57336010044 CAMSHAFT MSP1 CPL. 02).
Givetvis är den msp1 men vad kallas den? tex rallykam?

Nja Rallykammen har 58536010044 men tror det stod MSP1 på min rallykam! :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top