Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå?:va

okej tack. men är det bara å ta bort den stora muttern under för gasaren sen har man munstycket där? sen hur ska luftskruven stå? för har ett 170 högfart ligger som ska på hojen va det tängt:D


Jupp bakom stora muttern så sitter main jet dvs huvudmunstycket samt lågfarten nästan brevid varandra. Huvudmunstycket lossar du med 6:an nyckel om jag inte minns fel och lågfarten med en vanlig lång mejsel! Allla 660 och 625 har FCR41 från 2003 så det är samma! Däremot så tycker jag 170 känns lite stort med bara slip-on!
 

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Jupp bakom stora muttern så sitter main jet dvs huvudmunstycket samt lågfarten nästan brevid varandra. Huvudmunstycket lossar du med 6:an nyckel om jag inte minns fel och lågfarten med en vanlig lång mejsel! Allla 660 och 625 har FCR41 från 2003 så det är samma! Däremot så tycker jag 170 känns lite stort med bara slip-on!

okej tack då vet ja:tummenupp
 

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
kommer man ångra att man inte köpte en hoj med elstart? hur jobbigt är de egentligen att dra igång dom?
 

RandomHero

Bruksare!
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
ktm 660 - 06
kommer man ångra att man inte köpte en hoj med elstart? hur jobbigt är de egentligen att dra igång dom?

Du kommer absolut inte ångra dig :tummenupp
De är inga problem att få igång den på andra tredje kicken. Enda gången ja känner att ja vill ha elstart är när man får ett kärringstopp vid typ ett rödljus :näsblod
 

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
Du kommer absolut inte ångra dig :tummenupp
De är inga problem att få igång den på andra tredje kicken. Enda gången ja känner att ja vill ha elstart är när man får ett kärringstopp vid typ ett rödljus :näsblod

hehe, kan jag förstå! bara å ge dom bakom fingret och kicka :yoparty
 

woodii

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Skåne, i en Skånelänga.
Hoj
R6-2001, Workz WFA125,KTM 450 exc -05,
kommer man ångra att man inte köpte en hoj med elstart? hur jobbigt är de egentligen att dra igång dom?

Jag var lack som fan i början innan polaren visade HUR man skulle kicka igång skiten, höllt på i 1h o kicka när jag precis köpt hojen och det hände inget men nu drar jag igång den med vänstran utan problem. Bara att veta när och hur man ska kicka så går den igång direkt...
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
tänkte kolla om någon kan hjälpa mig, jag tänkte ta bort givaren vid stödet på min 660 så man kan starta och ställa den på stödet utan att den dör...måste man bygla kontakterna under tanken då eller räcker det med att dra isär dom eller ???
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
tänkte kolla om någon kan hjälpa mig, jag tänkte ta bort givaren vid stödet på min 660 så man kan starta och ställa den på stödet utan att den dör...måste man bygla kontakterna under tanken då eller räcker det med att dra isär dom eller ???

Räcker med att dra isär dom. Jag använde iofs sladdarna till att bygga en dold tändning under tanken, men den började strula så jag sket i den. Tejpade mina sladdstumpar och satte buntband kring ramen.

Skit dum grej med dödaren på stödet, alla borde ta bort den.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Räcker med att dra isär dom. Jag använde iofs sladdarna till att bygga en dold tändning under tanken, men den började strula så jag sket i den. Tejpade mina sladdstumpar och satte buntband kring ramen.

Skit dum grej med dödaren på stödet, alla borde ta bort den.

Ok skumt, både på 660 -03 och den jag har nu 625 -04 så måste jag sätta ihop kablarna för annars funkar inte hojen! Dock så kan du Dogg26 göra som Henkepenk och utnyttja denna variant som stöldskydd!
 

Dogge26

Ny medlem
Gick med
11 May 2006
Ort
I Linköping
Hoj
R6 streetfigther.Husqvarna 610sm*såld* -06,Gsxr 1000 -08,R6 -06 Race kittad*såld*,Ktm 660 *Stulen* -06,R6 -99*såld*
tack för hjälpen....var ute och fixade med det nuss och måste nog sätta ihop kablarna tror jag för den verkar inte vilja starta annars....
 

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Kanske fick sätta ihop kontakterna jag med, var ett tag sen jag gjorde det.

Att använda kablarna som stöldskydd verkade som en bra ide, men min kontakt mådde inte bra av de sköna vibrationerna i hojen. Den kunde slå av/på sig när man var ute och körde. Var lite jobbigt så jag sket i det.

Nån mer som har fixat dold brytare till tändningen? Lite konstigt att det inte finns som standard...

hmm, kan du inte ha hojen ståendes på stödet när den är igång?

Från fabrik sitter det en brytare längst upp på stödet som bryter strömmen när stödet är i nedfällt läge. Din kanske redan är bortplockad om du köpte din begagnad.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top