Ktm 660

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag letar som en tok efter en 660 med motard och enduro-kit. Vet du nån eller om du själv ska kränga båge så får ni gärna blanda in mig i leken :)
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Perfa, delarna ser precis lika ut i alla fall, så jag tror nog att det kan vara samma. :pannkyss
Imorgon är en ny dag med nya tag.

// Wip



PÅ min 660 -03 är det inte samma delar, rev min i fredags och det är långt ifrån samma delar.. Nivån stämmer inte heller med det som står på sidan, dock ska du fylla på likadant och pumpa, när luften är ur ska du trycka ner mittendelen så den kommer i höjd med gaffelbenet och då ska oljan va 120mm-150mm ner från toppen.. Det står så här i min bok och den funkar klockrent nu efter jag bytt oljan...
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Någon som kan svara på om bakramen är förstärkt på 625 -04, 05, 06 så att man kan skjutsa?
-04 har riktig bakram som håller men hojjen är reggad för en person så..... Samvetsfråga alltså.

Sen är ju dessutom sadeln lite kortare jmf med 640 vilket gör att det blir ganska tight och mysigt. Jag köpte ett par uppfällbara moppephuckoskjutspinnar och satte på min då jag skjutsade lilleman till fotbollen. Funkade kanooon.

.
 

v-maxer

FullPull
Gick med
6 Dec 2004
Ort
Alingsås
Hoj
KTM660SMC & V-Max
Acra

Då jag är ny ägare av en 660 och vill byta standardburkarna mot acra slipon undrar jag var man kan köpa dessa billigast i Sverige eller i utlandet.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
När jag är ute och kör och sedan växlar ner och släpper kopplingen för att motorbromsa slår det till (låter inge bra alls). Tog tag i bakdrevet och det glappar lite grann. Man kan vrida det lite fram och tillbaka, har ingen aning om det är det som låter men jag tror inte det ska vara så iaf. Om det är det som är problemet kan det vara att ryckutjämnaren är slut?

Kan tilläga att om man är väldigt mjuk på kopplingen när man växlar ner slår det inte till.

Hjälp :confused:
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Nån som vet om det finns nåt pirathandtag till frambromsen och om det säljs i Stockholm? Orginal kostar ju fan 400:- och det verkar ju krävas att man köper hela skiten, även om man bara behöver en liten del. :(
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Jag har precis samma problem till min
Vurpade häromdan å den ena delen, den som man inte har fingrarna på, gick sönder. Nu letar jag endast efter den delen, surt å köpa hela :S
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Nån som vet om det finns nåt pirathandtag till frambromsen och om det säljs i Stockholm? Orginal kostar ju fan 400:- och det verkar ju krävas att man köper hela skiten, även om man bara behöver en liten del. :(
Om du skall ha justerbart så är det nog bara å hacka i sig.

MEN, Ducce har samma bromspump och dom säljer ojusterbara grepp. Vet att dom dessutom har ett tvåfingersgrepp. Priser har jag däremot ingen aning om.

När jag bröt av toppen på mitt tog jag lite kemisk metall och gjord en ny knopp och vips så hade jag ett justerbart tvåfingergrepp. Inte snyggt men det funkar.

.
 

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Hej

Hejsan, tänkte bara fråga en sak, har kollat runt masso på forumet och läst på endel, men har lite kompliterande frågor!

Det är så att jag i helgen ska försöka göra 600-mila servicen själv, lite nervös, men det ska nog gå bra! Det är en SMC från 2004!

Det viktiga är ju självklart oljebytet! Och där har jag en fråga, det är ju två filter, och dom ska ju bytas tillsammans med oljan! Och det sitter tre pluggar under motorn för att tömma, och har läst att man enbart ska skruva ur två av dom, sant? Sen är det någon sil man ska göra rent, sitter den på någon av skruvarna under motorn eller? Som jag med läst på forumet ska det ju drygt vara 2,1 L olja, och man fyller ju på 1,3+0,6 eller nått sånt (ska studera boken nogare) men den resterande oljemängden, ska man häla någon olja i det stora filteret framtill eller?

Det vore bra om någon snäll själ ville göra en 1.2.3.4 osv -lista hur man ska gå tillväga för att byta bägge filtrerna+oljan, har även läst något om luftning, är det avancerat? Vore snällt om någon ville göra det!


Sen en fråga till, det här med ventiler, har varit med någon gång när dom kollat ventilerna, men inget jag har direkt minne av, är det ett måste att kolla dom? Har läst mig till att det är ett tecken att kolla dom om den är svårstartad och knackar lite, men min gör ingetavdom, ska man kolla dom ändå? Om så är fallt kan ni får göra en 1.2.3.4-lista av det med, är det så att jag finner att dom ska ändras lite så lämnar jag kanske in den för det, men kolla borde jag klara av själv!

Hoppas någon vill ta sig tid och att jag inte ställt någon dum fråga som jag tydligen gjorde när jag frågade om bakdäcket (som ska bytas i helgen med!)

Tack så jättemycket för all eran hjälp!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top