Ktm 660

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Är det någon som vet hur ett Acrapovic låter om man jämför med Sebring :va
tycker min låter som fan med Sebring burken på och ändå har jag gjort ett kors i bakpluggen som slår bort det värsta slagen.. det jag är ute efter är att den ska låta doft/mörkt om ni förstår vad jag menar eller låter Acrapovic lika??
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Är det någon som vet hur ett Acrapovic låter om man jämför med Sebring :va
tycker min låter som fan med Sebring burken på och ändå har jag gjort ett kors i bakpluggen som slår bort det värsta slagen.. det jag är ute efter är att den ska låta doft/mörkt om ni förstår vad jag menar eller låter Acrapovic lika??

Mitt acra låter dovt/mörkt :D Låter riktigt mysigt när man drar på utan att låta för mycket så att säga :)
 

mik3

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
E-tuna
Hoj
Ktm 660 -04
Hej alla! Bytte olja och filter på min 660 nyligen, ser nu att den läcker olja vid påfyllningspluggen på ramen. Är det nån som vet vad det är för mått på kopparbrickan som sitter där?? Skulle ta bort den för att mäta men då rinner oljan ut. Har tittat i reservdelsböcker men hittar den inte där....Tacksam för svar
 

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Jag är ju inte alls kunnig, men nog ska man kunna ta bort den skruven utan att oljan rinner ut ur hålet!

Väntar med intresse på alla kunniga grabbar där ute!
 

-MLM-

Motardpilot
Gick med
10 Mar 2003
Ort
In the da Kista
Hoj
KTM525 motard -06
6 dl i ramen och 1,4 liter i motorn ungefär... Om kopparbrickan är hel så går det att återanvända den. Men om den är skadat så köp en ny bara.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Hej alla! Bytte olja och filter på min 660 nyligen, ser nu att den läcker olja vid påfyllningspluggen på ramen. Är det nån som vet vad det är för mått på kopparbrickan som sitter där?? Skulle ta bort den för att mäta men då rinner oljan ut. Har tittat i reservdelsböcker men hittar den inte där....Tacksam för svar

Har råkat ut för det också,blir en fin dimmridå efter en när oljan rinner ner på krökarna :hihi

Brickan har måtten 16X22X2.

Artnr 0603162220
 

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Nice låter riktigt gött :tummenupp men slår inte det hårdare med 1 dämpare en med 2st? :va Jag har hittat en på Blocket men inte fått tag på killen. http://www.blocket.se/vi/11237448.htm?ca=5_s skulle varit kanon om jag fått den tills på tisdag em då jag ska bänka min hoj :tuttar
Jo det slår lite hårdare med bara en dämpare,men acran låter lite "snällare". Hade själv sebring på min 640 -03, och det ljudet var i högsta laget, har nu sebring på min 660 -06 och då låter det mycket bättre (tack vare dubbla dämpare), som på klippet:yoparty
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
någon som funderar på att sälja av sin 660 nu?? Som bor i skåne trakten eller har tillgång till att mötas halva vägen???? PMa
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
någon som funderar på att sälja av sin 660 nu?? Som bor i skåne trakten eller har tillgång till att mötas halva vägen???? PMa

Köp den här :yoparty

http://www.blocket.se/vi/11640781.htm?ca=6_s

Fanns dåligt med våra kära "bussar" på blocket. De få som fanns hade ju ganska hög prislapp.

I morgon är det dags för besiktning, den första :) Har skruvat på Killern, backspegel (Inte behöver man två speglar va?) och reflex samt donat lite. Bjäbb, bjäbb låter hon nu. Nästan lika illa som kärringa :D
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
någon som funderar på att sälja av sin 660 nu?? Som bor i skåne trakten eller har tillgång till att mötas halva vägen???? PMa

Säg gärna till om du får tag i en och inte är omöjlig eller vet nånstans man skulle kunna få lov att prova en 660 här nere i sydligaste skåne.

Själv lite smått sugen på att prova en sån innan man bestämmer sig för något.
Provat 640 06.a och den gav körglädje :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top