Ktm 660

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Hallo igen, undrar bara om det är normalt att KTM 660 har olika ljud, ett med kopplingen intryck och ett när kopplingen är ute, allt detta i Neutral?!

Jag, klantarslet glömde att lyssna efter ljudet när startade min och kollade på mitt nya baklyse.

Men fick reda på att någonstans i mitt elsystem så funkar inte bromsljuset. Verken handbroms eller fotbroms.

Men det är ju lugnt jag är en klippa på elsystem ... :huvet
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Det levar å har sig raslar å står i, det är KTM standard ;) Inget att vara orolig för om det är "marginell" skillnad på ljuden så det inte rasslar/slår i motorn, då är det nog dags för en seriös koll :)
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag, klantarslet glömde att lyssna efter ljudet när startade min och kollade på mitt nya baklyse.

Men fick reda på att någonstans i mitt elsystem så funkar inte bromsljuset. Verken handbroms eller fotbroms.

Men det är ju lugnt jag är en klippa på elsystem ... :huvet

He he började inte med att kolla lampan?
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag, klantarslet glömde att lyssna efter ljudet när startade min och kollade på mitt nya baklyse.

Men fick reda på att någonstans i mitt elsystem så funkar inte bromsljuset. Verken handbroms eller fotbroms.

Men det är ju lugnt jag är en klippa på elsystem ... :huvet

Som Gnutten sa: Börja med att kolla lampan. Men det kan även vara annat också. På min hoj så har jordningen längst ner i sockeln gått av. Jag försökte löda ihop skiten igen men med en lödkolv som knappt går ner så blev resultatet inget vidare, smälte mest massa plast:) Behöver en mindre spets...
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Jodå för fan jag kollade lampan innan. Den lampa som jag bytte ifrån för jag trodde den inte hade bromsljus visade sig ha det när jag testade. Men bytte iaf eftersom mitt nya är e-märkt (de blir nog gladare på VV vid uppkörningen)
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Alla fordon med koppling låter väl mindre med kopplingen intryckt? Iallafall min bilar och hojar... Skillnaden är bara hur stor skillnad det låter. Man upptäcker det när man står i "drive thru:n" :D
 

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Tja i dag äntligen fick jag mitt bak drev :tuttar Nu sitter det 15/42 på den och jag lär säga att de nervösa ryckningar som var förut är nu helt borta :yoparty samt det blev mycket roligare att köra nu :tungan Någon toppfart har jag inte hunnit med att testa än..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tja i dag äntligen fick jag mitt bak drev :tuttar Nu sitter det 15/42 på den och jag lär säga att de nervösa ryckningar som var förut är nu helt borta :yoparty samt det blev mycket roligare att köra nu :tungan Någon toppfart har jag inte hunnit med att testa än..

Har själv ett 15 drev liggandes men det är inge roligt att köra med 15/42 så det blir 16/42 så behöver den inte varva ihjäl sig!
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Tja i dag äntligen fick jag mitt bak drev :tuttar Nu sitter det 15/42 på den och jag lär säga att de nervösa ryckningar som var förut är nu helt borta :yoparty samt det blev mycket roligare att köra nu :tungan Någon toppfart har jag inte hunnit med att testa än..

Blir inte 15/42 jävligt lågt?
har orginal fram, 16 el 17 å 42 bak och tycker det är lagom, nästan det är på gränsen till för lågt.
över 130 vill jag inte ligga några längre stunder för hojen varvar så mycket då...

Men som sagt, smaken är sm baken...:arsele
 

GipsY

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Sandviken
Hoj
TWN 350 Boss Twin 1954/HVA 125-80
Blir inte 15/42 jävligt lågt?
har orginal fram, 16 el 17 å 42 bak och tycker det är lagom, nästan det är på gränsen till för lågt.
över 130 vill jag inte ligga några längre stunder för hojen varvar så mycket då...

Men som sagt, smaken är sm baken...:arsele

Nu gjorde du mig osäker vad jag har på den.. jag köpte 1 kugg under original i fram och om är det 17 så då har jag fått 16.. kolla inte så noga på kuggen
men bak vet jag att det är 42 iallfall.. får kolla upp den i morgon för så mycket mer varva den inte för mig.. innan så gjorde den 163 på mätaren med 38 kuggar i bak.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Hmm, min 660 som är stypt (Jaa, kors i taket!) gör 140 blås med orginaldrevning (med farsan på som väger mer än mig).

Har köpt nytt drivpaket med 16/40 mot orginal 17/38. Lär inte bli någon större skillnad då va?

Ska meka på det när jag orkar. Vad jag kan se på mina nuvarande drev har dem aldrig bytts ännu och hojen har gått 900mil.
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag har fått för mig att jag vill prova något nytt...
Funderar på Suzuki SV 1000 eller en motard (ktm 625/640/660)...
Hur är det med serviceintervaller på en ktm motard? är det olika för de olika modellerna o s v?
Tacksam för tips!

MVH Niclas
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Jag har fått för mig att jag vill prova något nytt...
Funderar på Suzuki SV 1000 eller en motard (ktm 625/640/660)...
Hur är det med serviceintervaller på en ktm motard? är det olika för de olika modellerna o s v?
Tacksam för tips!

MVH Niclas


Jag hade en sv1000 innan jag köpte min motard. Egentligen går det inte att jämföra hojarna för man kör så jävla olika med dom. Sv:n kunde man dra ut och köra lite landsväg och mosa på men med en motard gör man inga såna utflykter alls... Inte jag iallafall. Jag är toknöjd när jag får glida runt i stan och slanga! Mycket mer lek med en motard, och då inga högre hastigheter jämfört med SH.

Försäkringsmässigt så talar ju för en motard. Jag betalade 2300kr/halv/månaden under sommarmånaderna med SV:n. 660:n betalar jag 600kr/hel/månaden. Mycket mer för pengarna!
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Jag hade en sv1000 innan jag köpte min motard. Egentligen går det inte att jämföra hojarna för man kör så jävla olika med dom. Sv:n kunde man dra ut och köra lite landsväg och mosa på men med en motard gör man inga såna utflykter alls... Inte jag iallafall. Jag är toknöjd när jag får glida runt i stan och slanga! Mycket mer lek med en motard, och då inga högre hastigheter jämfört med SH.

Försäkringsmässigt så talar ju för en motard. Jag betalade 2300kr/halv/månaden under sommarmånaderna med SV:n. 660:n betalar jag 600kr/hel/månaden. Mycket mer för pengarna!

Hmm... vilken av 625/640/660 rekommenderas då? är det samma serviceintervaller på dem och hur pass täta är de?
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Hmm... vilken av 625/640/660 rekommenderas då? är det samma serviceintervaller på dem och hur pass täta är de?

på 660:n är det var 500e mil... Och jag rekommenderar en 660 framför 640:n. Har inte provkört nån 625 än så den kan jag inte uttala mig om. Men 660:n va betydligt skönare och rappare att köra än 640:n.

Om du söker i forumet så vet jag att intervallerna har diskutterats förut! ;)
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
då är det dags att börja leta 660 nu :D vart tycker ni gränsen går för hur många mil den ska ha gått om det är värt ett köp?

Jag ska nog tjöpa 660 DirekCT!!11
 

kN_KY

Rock on!
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Örkelljunga
Hoj
Yamaha YZF250
På tal om just serviceintervaller, jag har ju en 660 -06 och har alltifd haft för mej att intervallerna e på den är först vid 100 mil och sen var 500mil....stämmer detta?
För jag har en kumpan som jag försöker övertala att gå över till motard. Jag har sagt till honom att KTM 660 efter -05 (och uppåt) är servicarna var 500mil, medans -04 och tidigare e var 250mil. Stämmer inte detta så rätta mig!!! Det skumma va iaf när han va hos en KTM handlare i Linköping, tror jag det var, så sa dom att det service var 250mil på alla 660 oavsett modell. :va Humm e det jag som e "lost in the blåst" angående serviceintervallerna eller e det försäljaren som har rökt på?
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
olja filter är 250mil medans ventilkoll är 500, ialla fall på min 660 -04
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top