Rasorblade
Ny medlem
Hej undar var man kan hitta plast till 05 660
lelles
karlströms
Superbike
Hej undar var man kan hitta plast till 05 660
lelles
karlströms
Superbike
var ute och snurrade idag, så började kopplingen strula. Ibland började den inte ta förrens nästan längst in, sen inte alls.. sen efter ett tag tog den bra igen och så höll den på så hela tiden... har även haft problem med att kopplingshandtaget verkar tappa tryck när man pressar mellan 2an och 3an och mellen 3an och 4an ibland...
nån som vet vad det kan vara? det är inte luft i systemet, det har jag kollat...
nån?
Det är en bricka som sitter för ett lager bakom kopplingskorgen som måste bytas ut, den som man byter till är schimsad lite extra så att lagret inte kan glappa i sidled. Garantijobb men jag bytte den själv och kopplingen blev som helt ny efter det.
Det är en bricka som sitter för ett lager bakom kopplingskorgen som måste bytas ut, den som man byter till är schimsad lite extra så att lagret inte kan glappa i sidled. Garantijobb men jag bytte den själv och kopplingen blev som helt ny efter det.
Hej
jag har sett att vissa har en väska på bakskärmen, hur sitter den fast? blir det hål om man plockar av den?
Alla ktmskärmar har 4hål = inte bara att köpa en ny...och är det så kan man bara köpa en ny skärm.
Alla ktmskärmar har 4hål = inte bara att köpa en ny...
Alla ktmskärmar har 4hål = inte bara att köpa en ny...
Vad glappar det åt för håll då?Har du ett axiellt glapp så är det ok,däremot ska det inte glappa uppåt-nedåt.såja koppling kirrad.. vet inte vad det var för fel.. antagligen luft.. plus nån svart gegga i huvudcylindern. bara å göra rent och i med nytt...
däremot började jag se över diverse oljeläckage och märkte att det är dags för nytt ramlager så svänghjulet glappade litegrann, tyckte det var konstigt att jag fick byta packboxen vid svänghjulet redan vid 500 mil, kanske kassa lager från början för nu är det dags igen...
så till frågan.
när är det dags för totalrenovering av en lc4? vad ska man passa på att byta ut när man ändå klyver motorn, samt vilka delar behöver man köpa nya? cylinderfotspackning? måste man dela cyllen så en ny topplock också? sitter det en packning mellan blocken eller funkar det med yamabond eller liknande? hur är det med dom andra komponenterna? kolv osv...
lika bra att göra det riktigt... eller iaf så riktigt som plånkan håller för.
kom gärna med förslag.
Vad glappar det åt för håll då?Har du ett axiellt glapp så är det ok,däremot ska det inte glappa uppåt-nedåt.
Det ska vara ett gnistgaller i ljuddämparna, locket till luftburken, nålventilstopp som ska bort samt huvudmunstycke, nålventil, och lågfartsmunstycke som ska bytas. Antagligen får du justera luft/soppa blandningsskruven också.Nä nu har jag lagt en timme på att söka. kan inte någon berätta hur man gör för att plocka bort strypningarna? samt var dom sitter?
mvh jonas
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |