Rasorblade
Ny medlem
Hej undar var man kan hitta plast till 05 660
lelles
karlströms
Superbike
Hej undar var man kan hitta plast till 05 660
lelles
karlströms
Superbike
var ute och snurrade idag, så började kopplingen strula. Ibland började den inte ta förrens nästan längst in, sen inte alls.. sen efter ett tag tog den bra igen och så höll den på så hela tiden... har även haft problem med att kopplingshandtaget verkar tappa tryck när man pressar mellan 2an och 3an och mellen 3an och 4an ibland...
nån som vet vad det kan vara? det är inte luft i systemet, det har jag kollat...
nån?
Det är en bricka som sitter för ett lager bakom kopplingskorgen som måste bytas ut, den som man byter till är schimsad lite extra så att lagret inte kan glappa i sidled. Garantijobb men jag bytte den själv och kopplingen blev som helt ny efter det.
Det är en bricka som sitter för ett lager bakom kopplingskorgen som måste bytas ut, den som man byter till är schimsad lite extra så att lagret inte kan glappa i sidled. Garantijobb men jag bytte den själv och kopplingen blev som helt ny efter det.
Hej
jag har sett att vissa har en väska på bakskärmen, hur sitter den fast? blir det hål om man plockar av den?
Alla ktmskärmar har 4hål = inte bara att köpa en ny...och är det så kan man bara köpa en ny skärm.
Alla ktmskärmar har 4hål = inte bara att köpa en ny...
Alla ktmskärmar har 4hål = inte bara att köpa en ny...
Vad glappar det åt för håll då?Har du ett axiellt glapp så är det ok,däremot ska det inte glappa uppåt-nedåt.såja koppling kirrad.. vet inte vad det var för fel.. antagligen luft.. plus nån svart gegga i huvudcylindern. bara å göra rent och i med nytt...
däremot började jag se över diverse oljeläckage och märkte att det är dags för nytt ramlager så svänghjulet glappade litegrann, tyckte det var konstigt att jag fick byta packboxen vid svänghjulet redan vid 500 mil, kanske kassa lager från början för nu är det dags igen...
så till frågan.
när är det dags för totalrenovering av en lc4? vad ska man passa på att byta ut när man ändå klyver motorn, samt vilka delar behöver man köpa nya? cylinderfotspackning? måste man dela cyllen så en ny topplock också? sitter det en packning mellan blocken eller funkar det med yamabond eller liknande? hur är det med dom andra komponenterna? kolv osv...
lika bra att göra det riktigt... eller iaf så riktigt som plånkan håller för.
kom gärna med förslag.
Vad glappar det åt för håll då?Har du ett axiellt glapp så är det ok,däremot ska det inte glappa uppåt-nedåt.
Det ska vara ett gnistgaller i ljuddämparna, locket till luftburken, nålventilstopp som ska bort samt huvudmunstycke, nålventil, och lågfartsmunstycke som ska bytas. Antagligen får du justera luft/soppa blandningsskruven också.Nä nu har jag lagt en timme på att söka. kan inte någon berätta hur man gör för att plocka bort strypningarna? samt var dom sitter?
mvh jonas
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |