Ktm 660

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Ort
himmelriket
Hoj
KTM 450cc
Hejsan, tänkte bara höra med er om en sak!

Det är så, att även fast jag äger en 660 så händer det att man tar lite längre turer, och det som händer är ju att bakdelen blir lite smärtsam, så, då brukar jag resa mig upp istället för att stanna hela tiden, är jag säkert inte ensam om!

MEN, varje gång jag gär det är jag livrädd för att fotpinnarna ska gå av, hur mycket håller dom för? JAg får fantomensmärtor, och kan tänka mig att killar har värre sådana smärtor...

Så, finns det någon chans att dom verkligen går av?
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Inte en chans att fotpinnarna skulle gå av. Sivida du inte väger 400 kg eller nåt då...
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Hejsan, tänkte bara höra med er om en sak!

Det är så, att även fast jag äger en 660 så händer det att man tar lite längre turer, och det som händer är ju att bakdelen blir lite smärtsam, så, då brukar jag resa mig upp istället för att stanna hela tiden, är jag säkert inte ensam om!

MEN, varje gång jag gär det är jag livrädd för att fotpinnarna ska gå av, hur mycket håller dom för? JAg får fantomensmärtor, och kan tänka mig att killar har värre sådana smärtor...

Så, finns det någon chans att dom verkligen går av?

Du behöver inte vara orolig om du inte väger över 250kg:tummenupp
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
110 kg dallrar

:D He he, jag väger 105 kg och har en 660 -04.
Jag står upp ca 60 % av åktiden, både på grus och på asfalt.

Betänk att dom är byggda för att hoppa med åxå.
Om du väger t.ex 100 kg och dimper ner med en plattlandning från 3-4meter kan jag lova att du på fotpinnen väger iallafall 400 kg vid landnigen.
Tro mig...dom håller!

:yoparty

Bosse
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hejsan, tänkte bara höra med er om en sak!

Det är så, att även fast jag äger en 660 så händer det att man tar lite längre turer, och det som händer är ju att bakdelen blir lite smärtsam, så, då brukar jag resa mig upp istället för att stanna hela tiden, är jag säkert inte ensam om!

MEN, varje gång jag gär det är jag livrädd för att fotpinnarna ska gå av, hur mycket håller dom för? JAg får fantomensmärtor, och kan tänka mig att killar har värre sådana smärtor...

Så, finns det någon chans att dom verkligen går av?

Väääääääldigt lite risk. Skulle dock kopa styreshojar vilket hjalper mkt bade om man star eller sitter! 20-30mm är bra!
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Gisses har tråden gått och dött?

Charge .... Clear! *Zzzaap!*

Jag har nu en fråga. Om man har gått omkull med hojen ganska rejält men inte ser några ytliga skador på motorn. Ska jag tänka/kolla upp någonting innan jag startar den igen?

Vill ju inte att motorn ska rasa när man väl ska dra igång den igen.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Gisses har tråden gått och dött?

Charge .... Clear! *Zzzaap!*

Jag har nu en fråga. Om man har gått omkull med hojen ganska rejält men inte ser några ytliga skador på motorn. Ska jag tänka/kolla upp någonting innan jag startar den igen?

Vill ju inte att motorn ska rasa när man väl ska dra igång den igen.

Mmmm :va varför skulle motorn ha skadats vid omkullkörning? Sitter allt som det ska och inget läcker så är det bara att starta.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Han bör nog kolla luften i bakdäcket......det blir ofta luftbubblor. Å det är inte bra.

Just jäklar glömde det! Måste nog byta ut all luft i mina grusdäck pga allt för mkt sladdande kan ha gjort att luften i däcket har blivit alldeles snurrig! :D
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Det ser likadant ut på min moppe. Lite förskjutet i X-led :) Har inget glapp åt något håll.

Jag har inte lika illa som han som hade det helt ihoptryck, men däremot så är dom ju inte helt i linje, ska dom vara så? Är det någon som kan ta en ild på hur det SKA se ut, nu blir man ju nojjig!:huvet
 

zx9kawa

Ny medlem
Gick med
13 May 2007
Ort
norrbotten
Hoj
KTM 660 smc 05
Jag har inte lika illa som han som hade det helt ihoptryck, men däremot så är dom ju inte helt i linje, ska dom vara så? Är det någon som kan ta en ild på hur det SKA se ut, nu blir man ju nojjig!:huvet

Här är en bild på en 660-05
 

Bifogat

  • styrkrona.jpg
    styrkrona.jpg
    128 KB · Visningar: 116

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Tick-tack

Justerade ventilerna nyligen och har kört en 15-20 mil sen dess. Tycker den börjat ticka mer om den nu. Är lite halvsenil på gamla dar och kommer inte ihåg om det var så innan :va Inget slammer utan lite fint tickande om man säger så :) Ska kolla ventilspelet igen om det ändrats något. Har det gjort det är det väl något som är på väg att ge sig antar jag :gnissla
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Mmmm :va varför skulle motorn ha skadats vid omkullkörning? Sitter allt som det ska och inget läcker så är det bara att starta.

Bara undrade för precis efter vurpan startade jag den och prövade att köra en bit. Men den började blöddra lite efter ett tag så jag stängde av den direkt i rädsla av att något mer skulle pajja.

Bytte kylaren igår. Nu ska jag bara beställa locket till kopplingen som dekompen sitter på. Sen måste jag få tag i vänster kylarvinge.

Sen kan jag ut och tuta igen :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Bara undrade för precis efter vurpan startade jag den och prövade att köra en bit. Men den började blöddra lite efter ett tag så jag stängde av den direkt i rädsla av att något mer skulle pajja.

Bluddra gjorde den antagligen för att det runnit in lite för mycket soppa i motorn, jag hade varit betydligt oroligare om den inte hade gått igång alls.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
OJOjOJ..

:banana :banana Tjooooo...
Nu har jag varit ute i mitt garage med stampat jordgolv och tryckt dit 15/40 drevning på min 660 :yoparty

Nu kan man verkligen visa :arsele åt vägbanan bakom....fiiii faaaan vilken slangkung man blev på direkten:D

Roligare kan man fan inte ha med kläderna på, visserligen kan man inte åka fortare än 160 men hur ofta gör man det då?

Men nu har jag en fråga om detta.......varför har jag inte gjort detta tidigare?

MMmmmmm kan bara rekomendera till alla andra, slapp på köpet hostningarna vid lägre varvtal.
Bästa marchfarten nu är 110-115,vilket är ganska lagom :banana

BB
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Hej!
Jag har tänkt köpa en motard snart och jag har bestämt mig för någon av KTM 625/640/660.
Det jag undrar är vad som skiljer dom åt. Jag har hört av vissa att 625 har mer krut än 640/660, men andra säger att 660 har mest effekt, och att 640 inte har samma "bus-potential".
Snälla räta ut några frågetecken åt mig?

Och nej, jag är inte nått moppefucko som bara vill ha effekt.
Tack på förhand.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top