M@tte
Medlem
Ahh suck! Spelet var fel igen, iallaf. på insug. Över 0,40 igen. Avgas däremot var 0,15 som det ska vara. Antar att det är rullen till vipparmen som är redo för ett byte trots allt. Eller kan det vara något annat fel 
Ahh suck! Spelet var fel igen, iallaf. på insug. Över 0,40 igen. Avgas däremot var 0,15 som det ska vara. Antar att det är rullen till vipparmen som är redo för ett byte trots allt. Eller kan det vara något annat fel![]()
om den hamna i ett konstigt läge så man får pilla lite på den så blir rörlig, iallafall i mitt fall!
Lilla klacken på vipparmen som trycker på ventilen brukar fastna ibland när jag justerar om den hamna i ett konstigt läge så man får pilla lite på den så blir rörlig, iallafall i mitt fall!
Tänkte byta bakdrev från 38 till 42, måste jag ha en längre kedja då? Kedja och drev är orginal för tillfället.
Ok, näe det är 16 fram. Det blir nog på gränsen, får testa och se helt enkelt.
Tick, tick efter ca 4 mil och en motor med 50% mindre effekt. Haha fy jävulen vad less jag är just nu. Denna gång lär spelet på insug ställt om sig ännu mer. Var glad om jag kom över 100 km/h på hemvägen. Men det är bara att kavla upp ärmarna och göra om. Nya lager till insug/avgas beställdes idag. Jag hoppas innerligt att det är det som ställer till det.
Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.
Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.
Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.
Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.
Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.
Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.
Allvarligt! En motard ska man klota med. Skit fan i plasten, köp nya bara när du ska sälja. En skrapad motard visar sig att man använt maskinen på rätt sätt.![]()
Var inte orolig att den blöddrar efter vurpan. Det är bensin som överflödat i förgasaren. Det tar du bort genom att dra in dekompen och vrid gasrullen till max sen kickar du snabbt i några gånger. Det gör jag alltid efter en vurpa för annars blir det onödigt jobbigt att kicka igång den.
Jag kanske bara helt enkelt är sämst på att leta på internet men kan någon kolla vad det kostar att fixa dekompen?
Det som är pajj är kopplingslocket och det gängade röret som sitter intill plasthandtaget.
Nu blir man väl nästan dumförklarad![]()
någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?
någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |