M@tte
Medlem
Ahh suck! Spelet var fel igen, iallaf. på insug. Över 0,40 igen. Avgas däremot var 0,15 som det ska vara. Antar att det är rullen till vipparmen som är redo för ett byte trots allt. Eller kan det vara något annat fel
Ahh suck! Spelet var fel igen, iallaf. på insug. Över 0,40 igen. Avgas däremot var 0,15 som det ska vara. Antar att det är rullen till vipparmen som är redo för ett byte trots allt. Eller kan det vara något annat fel
om den hamna i ett konstigt läge så man får pilla lite på den så blir rörlig, iallafall i mitt fall!
Lilla klacken på vipparmen som trycker på ventilen brukar fastna ibland när jag justerar om den hamna i ett konstigt läge så man får pilla lite på den så blir rörlig, iallafall i mitt fall!
Tänkte byta bakdrev från 38 till 42, måste jag ha en längre kedja då? Kedja och drev är orginal för tillfället.
Ok, näe det är 16 fram. Det blir nog på gränsen, får testa och se helt enkelt.
Tick, tick efter ca 4 mil och en motor med 50% mindre effekt . Haha fy jävulen vad less jag är just nu. Denna gång lär spelet på insug ställt om sig ännu mer. Var glad om jag kom över 100 km/h på hemvägen. Men det är bara att kavla upp ärmarna och göra om. Nya lager till insug/avgas beställdes idag. Jag hoppas innerligt att det är det som ställer till det.
Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.
Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.
Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.
Hoppas du får iordning på åbäket snart. Verkar som du har haft att stå i med din 660.
Startade förövrigt min igår efter väldig massa kickande. Lät den stå och gå tills den blev varm, Inga problem.
Fick även ett erbjudande på komplett svart plastuppsättning till min för 700 spänn som jag tror jag ska nappa på.
Allvarligt! En motard ska man klota med. Skit fan i plasten, köp nya bara när du ska sälja. En skrapad motard visar sig att man använt maskinen på rätt sätt.
Var inte orolig att den blöddrar efter vurpan. Det är bensin som överflödat i förgasaren. Det tar du bort genom att dra in dekompen och vrid gasrullen till max sen kickar du snabbt i några gånger. Det gör jag alltid efter en vurpa för annars blir det onödigt jobbigt att kicka igång den.
Jag kanske bara helt enkelt är sämst på att leta på internet men kan någon kolla vad det kostar att fixa dekompen?
Det som är pajj är kopplingslocket och det gängade röret som sitter intill plasthandtaget.
Nu blir man väl nästan dumförklarad
någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?
någon som vet om framdrevet ska spännas med moment? jag har fått ett oljeläckage bakom framdrevet antar att jag spännt det för hårt, kan man byta den packboxen utan att klyva motorn?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |