Ktm 660

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
det är ju bara för att dom övre lagerhalvorna sitter i locket, man ska inte byta överfall då dessa är borrade ihop. Om du provar att svetsa så va riktigt noga med att mäta upp locket för minsta lilla så nyper det åt hårdare runt kammlagren och försvinner olje skiktet vet ju alla vad som händer.. Tyckte dock inte 5000 va så farligt dyrt om det är med ventiler och fjädrar, är det en ren topp och kåpa så är det ju kanske i dyraste laget

Mmmm det är inte där jag har problem utan på plana delen på ventilkåpan framför kamdrevet som den vill läcka ut olja ifrån. Tror det var kompl med ventiler mm men utan styrningarna tror jag!
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ok, läste tidigare om att hermalite inte var någon höjdare, de som använde Loctiten var mer nöjda :) En flaska Threebond vill ktm affären ha 700:- för :skrämd
Satt och funderade lite över funktionen på "autodekompen" Enda funktionen den verkar ha är att ge ifån sig ett klick när motorn är i TDC ju :confused: Fjädern är väl bara till för att hålla metallklumpen kvar i yttre läget.
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Bromsbelägg

Hej jag har försökt söka lite men hittar inget!
Så jag frågar väl här istället om någon har något tips på bromsbelägg fram till min 660 04:a.
Vore kul med lite bättre nyp i bromsarna :yoparty
samt vad jag ska har för bromsvätska!
// P0nta
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Hej jag har försökt söka lite men hittar inget!
Så jag frågar väl här istället om någon har något tips på bromsbelägg fram till min 660 04:a.
Vore kul med lite bättre nyp i bromsarna :yoparty
samt vad jag ska har för bromsvätska!
// P0nta

Köpte SBS (sinter) belägg nu senast och är väldigt nöjd. Tycker det nyper något bättre än originalen iallaf. Bromsvätskan bör vara en DOT 5.1. DOT 4 funkar med, men tror att den inte tål lika höga temperaturer som 5.1:an.
 

p0nta

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Köping
Hoj
Cb1000ra 2010
Tack för svaren.
det låter ju lite tråkigt att det kan börja läcka om man tar fel vätska.
Har inte manualen här så om någon vet vad man kan ha i för västka vore det kanon :)
Tänkte beställa från karlstrommotor.se , men det verkar bara finnas 2 st belägg till hojen. Kan det vara något av dem du beställt Aphex?

nr1 artnr 59013030000 kostar 318 :-
nr2 artnr 59013030100 kostar 241 :-

//P0nta
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager

Aha ok de hade endast "storpack". Provar ändå Loctiten denna gång då den flaskan i princip var gratis, hrmm :) Lär väl komma å svära här över igensatta filter sen :D Men frågan kvarstår om man ska ha något klet på o-ringarna till pumpen? Tycker det ser ut att vara fullsmetat med någon annan threebond smörja i servicemanualen men jag kanske sett fel. Borde väl räcka med endast o-ringarna i sig tycker man :va
Idag kom delarna äntligen från k-ströms så nu blir det kanske fason på högen igen :tummenupp

Förresten! Någon som vet var man kan köpa de där eminenta bladmåtten med 45 graders vinkel och styvare skaft?
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Aha ok de hade endast "storpack". Provar ändå Loctiten denna gång då den flaskan i princip var gratis, hrmm :) Lär väl komma å svära här över igensatta filter sen :D Men frågan kvarstår om man ska ha något klet på o-ringarna till pumpen? Tycker det ser ut att vara fullsmetat med någon annan threebond smörja i servicemanualen men jag kanske sett fel. Borde väl räcka med endast o-ringarna i sig tycker man :va
Idag kom delarna äntligen från k-ströms så nu blir det kanske fason på högen igen :tummenupp

Förresten! Någon som vet var man kan köpa de där eminenta bladmåtten med 45 graders vinkel och styvare skaft?

Visst kan du kleta på lite runt O-ringen i förebyggande syfte men vet inte hur Loctite fungera på O-ring?


Fick ett jäkligt bra tips av Spider tidigare dock säljer de endast i 6-pack tror jag men jag fick såld mina på nolltid för de är så jäkla smidiga!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=132359&page=2&highlight=bladm%E5tt
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Snart ger jag upp :näsblod Begriper inte riktigt vad som är fel på hojen. Bytt kamkedjesträckaren, ställt ventilerna (För litet spel på avgas innan), lite packningar och o-ringar. Monterade ihop med låst vev, alla märkningar är åt rätt håll. Verkar som om det är på tok för mycket komp i den. Gnista finns och soppa får den. Var ska man börja leta fel :va Innan jag fick lov att riva så fungerade det helt felfritt, något svårstartad dock. Dagen efter när jag skulle dra ut var den helt omöjlig att kicka igång som nu.
 

DoggY

Pilot
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
KTM 660
Slangen till luftningen på tanklocket lossnar hela tiden på min 660. Kan man ta bort och ersätta den med något liknande som sitter på crosshojar, en kort slangbit med nån ventil (eller vad det nu är, funktion?) på?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Slangen till luftningen på tanklocket lossnar hela tiden på min 660. Kan man ta bort och ersätta den med något liknande som sitter på crosshojar, en kort slangbit med nån ventil (eller vad det nu är, funktion?) på?

Jupp finns hos din lokala crossbutik en liten kort slang med backventil!
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
Idag har jag sparat pengar (ca. 600 kr jmf med KTM's) genom att bygga egna axelskydd för totalt 140 kr :tummenupp Allt som behövs är lite gängad stång, fyra muttrar och skateboardhjul samt några brickor och lite tid då..

(Mobilbild)
dsc02927rv3.jpg
 
Last edited:

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Idag har jag sparat pengar (ca. 600 kr jmf med KTM's) genom att bygga egna axelskydd för totalt 140 kr :tummenupp Allt som behövs är lite gängad stång, fyra muttrar och skateboardhjul samt några brickor och lite tid då..

Du får skriva exakt vad du köpt för jag måste fixa nya till min också.
 

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Trajja TT600 -00
Vet inte hur det ser ut original men jag tycker det ser lite intryckt ut här?
 

Bifogat

  • DSC02505.JPG
    DSC02505.JPG
    77 KB · Visningar: 130
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top