Är det bara jag som är aktiv i tråden?
Min förgasare har blivit inställd på acra helsystem med db-killer och trimmkam hos Lelles. Vill nu ta bort db-killern så man kan få ut lite mer effekt ur motorn
Har köpt 170 o 168/48 munstycken, vad rekommenderar ni att man ska köra med?
Jag och farsgubben(gammal mc-meck) tänkte göra jobbet själva och undrar hur man ska bäst gå tillväga. Han nämde spräng-skiss till förgasaren eller en guide till operationen innan vi börjar
- Robin
Är det bara jag som är aktiv i tråden?
Min förgasare har blivit inställd på acra helsystem med db-killer och trimmkam hos Lelles. Vill nu ta bort db-killern så man kan få ut lite mer effekt ur motorn
Har köpt 170 o 168/48 munstycken, vad rekommenderar ni att man ska köra med?
Jag och farsgubben(gammal mc-meck) tänkte göra jobbet själva och undrar hur man ska bäst gå tillväga. Han nämde spräng-skiss till förgasaren eller en guide till operationen innan vi börjar
- Robin
Har du gjort något åt luftburken också ?Jag har en 660 -04 som jag tror går lite snålt, sitter ett akra slipon på, i övrigt orginal... har sökt lite men inte funnit nått vettigt, vad bör jag köra med för munstycken? Vad jag fattar är det vettigt o byta lågfarten oxå, är ju 165 och 42 orginal väll, så vad ska jag byta till?
Jag har försökt söka på ämnet men det går bara inte;
Vilka är serviceintervallerna för en 660 '06:a? 100 mil vet jag men sen då? Jag trodde det var 350 mil men vid kontakt med en verkstad så sa dom 500 mil.
Någon som vet?
Tack för svar!
På en -04 så är det var 250:e mil, tror det är filter(båda),olja och ljustera ventilerna om det behövs. Borde inte skilja sig mellan årsmodellerna
På -05 och framåt så blev det 500mil.
Förövrigt så hittade jag en relativt "billig" KTM 660 -03 för 43k med en del godis på -> http://www.blocket.se/vi/15934723.htm?ca=11_s
Idag lyckades jag att köra över 40 mil på min 660 på ca 13h inkl. ca 10 tankstopp och diverse frukost, lunch o middagsgrejjer.
Hur långt har ni åkt på en dag?
Hur långt brukar ni komma på en tank utan att behöva vara orolig över att sätta på reserven?
// Mark
Min 660 drar åt vänster när man kör på bakhjulet, bytte däck, förra va helt platt o gick inte svänga med, nu går det svänga skapligt men den drar ofta åt vänster, hjulet är lite mer slitet på högersidan, kan det ha med det och göra? Kan det ha o göra med att man fått hjulet snett när man spännt kedjan?
Min 660 drar åt vänster när man kör på bakhjulet, bytte däck, förra va helt platt o gick inte svänga med, nu går det svänga skapligt men den drar ofta åt vänster, hjulet är lite mer slitet på högersidan, kan det ha med det och göra? Kan det ha o göra med att man fått hjulet snett när man spännt kedjan?
Jupp du kan prova köra med 170 & kolla på tändstiftet. Prova även ha luftskruven ute två varv. NEJ ni behöver ingen sprängskiss för att byta munstycke. OM han är gammal mc-mek så borde han ha lite hum om hur man går tillväga. Lossa på slangklämmorna på insuget & på luftburkssidan. Vrid ut förgasaren till vänster dvs åt den sidan kicken sitter. Lossa på stora skruven under förgasaren. När den är borta så ser ni huvudmunstycket i mitten & lågfarten på sidan. Vanliga munstycket använder du tror det var 6:ans nyckel & lågfarten en fin vanlig mejsel. Om nålen sitter i det läget som den gjorde just vid ostrypt läge så kan det ev behöva flyttas upp ett hack. Du kan prova byta munstycke & justera luftskruven innan du fixa nålen. Nålen kan du fixa när förgasaren sitter på plats.
Jag upplever iaf 660 som markant högre än en TT600 motard. Nu är jag bara 185cm men inte tycker jag att 660 är låg iaf.Hur är sitthöjden på 660 vs 625 & 640? Provsatt en 640 idag, och tyckte man satt förjävla lågt. Är iofs 189 cm
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |