Ktm 660

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Hallå alla!

Frågan är följande, är det okej för mig som har begränsat kort att skaffa en ktm 660 och köra den "lagligt".. Effektförhållandet skall ju vara 0,16 kW/kg, är det så på denna modell, skiljer det sig från årsmodell till årsmodell ?

Vågar inte svara för alla årsmodeller men iaf den 04:an jag hade stod det 24kW på i regbeviset. Det måste ju gå som mellanklass iaf. Levereras dom ens strypta :va
 

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Ort
E-tuna
Hoj
KTM 660 -04
Vad är avståndet mellan ventilerna?

Kan omöjligt hitta vad avståndet ska vara vid ventiljustering på KTM 660 -04.
Någon som vet och/eller kan länka till pålitlig källa?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tack, var hittar man den infon?
Läste någon stans att det skulle vara 0,10 :va . Är du 100% på 0,15?

Nej jag är 110% säker. :D

Från 1998 hade 620 0,15 in/ut & sen har det följt hela LC4 modellerna.
Om du skaffar MSN så kan du få 416 sidors porr med en massa nyttiga saker till LC4 om du ska meka om du inte tror mig!!!!!!!!!!!!!
 

Andr3

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SMC 625 -05
Vågar inte svara för alla årsmodeller men iaf den 04:an jag hade stod det 24kW på i regbeviset. Det måste ju gå som mellanklass iaf. Levereras dom ens strypta :va
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?

138 för att vara exakt , men det hjälper tyvärr inte ¨=0,17kw/kg
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Min cykel läcker olja ser ut att komma från toppen, Nu till frågan måste man ta ut hela motorn ur ramen när man ska lägga in ny packning eller finns det något smidigare sätt såg väldigt tajt ut
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Min cykel läcker olja ser ut att komma från toppen, Nu till frågan måste man ta ut hela motorn ur ramen när man ska lägga in ny packning eller finns det något smidigare sätt såg väldigt tajt ut

Kolla exakt om det kommer ifrån ventilkåpan eller topplocket. Nej du behöver inte riva ut motorn oavsett topplock eller ventilkåpan.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Kolla exakt om det kommer ifrån ventilkåpan eller topplocket. Nej du behöver inte riva ut motorn oavsett topplock eller ventilkåpan.

okey det går att lyffta toppen utan att ta ut motorn Kung:tummenupp Då hinner jag ju göra det
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?

Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!:tummenupp
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!:tummenupp
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)

Men 04:an väger mindre än 05:an och nyare
 

Andr3

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM SMC 625 -05
Men 04:an väger mindre än 05:an och nyare


Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!:tummenupp
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)


Okej, så egentligen så skulle det fungera bra med en som är -05 eller nyare? :)
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top