jacke25
Ny medlem
Vart sitter blinkrelät på en 660-05?
Tips på vad man ska ha för drevning bak och fram på 660 ? ska endast köra bakhjul, den går 200 atm, det är onödigt mycke tycker jag ;P
Mvh / Jens
Hallå alla!
Frågan är följande, är det okej för mig som har begränsat kort att skaffa en ktm 660 och köra den "lagligt".. Effektförhållandet skall ju vara 0,16 kW/kg, är det så på denna modell, skiljer det sig från årsmodell till årsmodell ?
Kan omöjligt hitta vad avståndet ska vara vid ventiljustering på KTM 660 -04.
Någon som vet och/eller kan länka till pålitlig källa?
0,15 in/ut sen slutet av 90-talet.
Tack, var hittar man den infon?
Läste någon stans att det skulle vara 0,10 . Är du 100% på 0,15?
Tack, var hittar man den infon?
Läste någon stans att det skulle vara 0,10 . Är du 100% på 0,15?
Står i användarmanuelen under tekniska specifikationer (längst bak) som du kan ladda ner från lelles om du vill. I min står det 0,12-0,15.
Oj då förlåt om jag var otydligt det står alltså:Intressant, i KTM,s egna rephandbok står det 0,15 på alla LC4 2004
Det är väl RFS som kör 0,12!
Oj då förlåt om jag var otydligt det står alltså:
Intake 0,12 - 0,15 mm
Exhaust 0,12 - 0,15 mm
Jag har ju en 625 sxc - 05 men borde vara samma på alla lc4or.
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).Vågar inte svara för alla årsmodeller men iaf den 04:an jag hade stod det 24kW på i regbeviset. Det måste ju gå som mellanklass iaf. Levereras dom ens strypta
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?
Min cykel läcker olja ser ut att komma från toppen, Nu till frågan måste man ta ut hela motorn ur ramen när man ska lägga in ny packning eller finns det något smidigare sätt såg väldigt tajt ut
Kolla exakt om det kommer ifrån ventilkåpan eller topplocket. Nej du behöver inte riva ut motorn oavsett topplock eller ventilkåpan.
Aa det är helt rätt att den har 24 kW, fast problemet dyker upp när viktförhållandet ska stämma. Hojen väger ca 130 kg på papprena, och effekten är 24 kW vilket leder till 24/130 = ~0,19 kW/kg och det är mer än det tillåtna(0,16 kW/kg).
Kan man bygga egna strypningar som gör att hojen får en mindre effekt, ta med den "egenstrypta" hojen till en bänkning och sedan ta med dessa papper till en besiktning ?
Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)
Men 04:an väger mindre än 05:an och nyare
Tja!
När jag slår upp min gamla 660-06:a på vägverket så står det att den har 21kW och att tjänstevikten är 150 kg (men KTM:s torrvikt är 138kg).
21/150= 0,14 kW/kg. Grattis !!!!
(Även om man räknar på 21/138kg så blir det 0,152 kW/kg.)
Vart sitter blinkrelät på en 660-05?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |