Ktm 660

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Hur är sitthöjden på 660 vs 625 & 640? Provsatt en 640 idag, och tyckte man satt förjävla lågt. Är iofs 189 cm :rolleyes:

Min 625:a är hög som fasiken med endurofälgarna iallfall (når knappt ner till marken). Tror faktiskt att 625:an och 660 är lite högre än 640 även med motardfälgar. Sen beror det väl på hur fjädringen är inställd på 640n du provsatt.

Selle_

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
KTM 525 -04
Är det någon som vet om det filtret vid fotbromsen heter hiflo 155 långa eller hiflo 157 korta? ska vara till en 660 -06

Micke

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Hur är sitthöjden på 660 vs 625 & 640? Provsatt en 640 idag, och tyckte man satt förjävla lågt. Är iofs 189 cm :rolleyes:

Man sitter högre på 05, 06 än tidigare modeller eftersom bakramen är mer uppvinklad och sadeln är inte lika "urgröpt".

SkyRex

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
KTM 690 Enduro R -10 (SMC)
Tjena fränder.

Jag har ett problem med min 660 -03. Det verkar komma in vatten (vätska) i oljan. Jag har tidigare haft en en liten catchtank sittande men i förrgår trillade den av. Körde ett tag med olja rinnandes längs bakskärm, ram mm ;)

När jag kom hem igen fick en halvliters petflaska ersätta den gamla behållaren och lite olja fylldes på, efter att jag noterat förvånansvärt mycket oljesvinn från catchen. Flera dl verkar ha tryckts ut på kort tid.

Efter lite mer körning och jag var hemma igen syntes oljan blivit beblandad med vätska, den var ljust gråbrun och lätt blaskig. Detta syntes minst lika tydligt i min vevhusbehållare som nivåögat för oljan.

Dagen efter innan körning bytte jag oljan till Millers racing olja för bilar 10W60. Kort efter, ca en timme varav en del bakhjulsåka så var oljan lika pissig som dagen före.

Vad kan detta bero på? Det kan tilläggas att jag enbart lossade den stora oljepluggen för att tömma ut oljan. Hojen är i övrigt vässad till 62.4hjulhk.

Tacksam för hjälp/ Jimmy!

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag skulle snarare tro att det beror på hur du sitter/hanterar hojen. Låt någon annan prova och se hur den personen upplever hojen.
Jepp helt rätt, en annan polare i stan sa samma sak och det stämde, fick till det lite bättre nu :tummenupp
Fick till en riktigt lång wheelie tack vare att den inte drog åt vänster då, det va gött...

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
Bygga om baken

Om man har en -04 och vill bygga om baken på den genom att köpa plast och bakljusett till -05:an måste man byta ramen då också eller kan man modda lite?

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Om man har en -04 och vill bygga om baken på den genom att köpa plast och bakljusett till -05:an måste man byta ramen då också eller kan man modda lite?

Ja du måste byta ram eller om du är duktigt med svets så kan du ev fixa själv. PM Rasorblade han byggde om sin -04

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Z750
Menar du mer acc så ska du dreva ner fram eller upp bak. Så 17/40 blir lite slöare än 16/40.

Jag som tänkte fel, vad säger ni om 15/40?

Kör på den helsyntetiska 10W-40, funkar bra för min del. Har ännu inga ras.

//RND

Är det denna du menar? ->

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1684&iItemId=139169

Var på biltema (Haninge) idag och fick reda på att dom får in oljefilter till ktm 660 i veckan.

Hmm frågan vad skillnaden är på långt och kort filter?

kort

http://www.biltema.se/carparts/carp...strCarId=KTM&iItemId=144652&iRelItemId=144588

långt

http://www.biltema.se/carparts/carp...strCarId=KTM&iItemId=144651&iRelItemId=144580

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Andr3

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
KTM SMC 625 -05
Hallå alla!

Frågan är följande, är det okej för mig som har begränsat kort att skaffa en ktm 660 och köra den "lagligt".. Effektförhållandet skall ju vara 0,16 kW/kg, är det så på denna modell, skiljer det sig från årsmodell till årsmodell ?

njens

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Hoj
ktm 660 -06
ktm 660 bakhjulsåkare!!

Tips på vad man ska ha för drevning bak och fram på 660 ? ska endast köra bakhjul, den går 200 atm, det är onödigt mycke tycker jag ;P

Mvh / Jens

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...