Ktm 660

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Hur gör ni när ni åker längre sträckor drevar ni ner bak eller tvärtom vad är enklast ? Hade tänkt åka en lite längre sträcka nu i sommar

Oscar H

Varvad...
Gick med
30 May 2006
Hoj
Husaberg FS650
Raceväxlat ??

Har precis skaffat en 660 smc, min första motard.

Kört lite rr innan och då körde jag raceväxlat. Går det att göra på en 660?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Hur gör jag om jag vill köpa en 660 nu? Har ringt och mejlat på dom flesta på Blocket. Även dom som inte är så intressanta egentligen.. Svaret från alla har blivit att hojen redan är såld. Speciellt då 05 och nyare. Är jag så sent ute att jag måste börja fundera på att köpa till hösten eller nästa vår? :(

Jag vill ha en 04 eller senare. Välskött och med så få mil som möjligt. Allt från 04 och framåt är av intresse.:)
Ingen här som går i säljtankar men som inte lagt upp på Blocket än? Någon som känner någon som har en till salu?

Kom igen och hjälp mig lite nu! Jag vill ju ha en RIKTIG hoj denna sommaren!:tummenupp

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Hur gör jag om jag vill köpa en 660 nu? Har ringt och mejlat på dom flesta på Blocket. Även dom som inte är så intressanta egentligen.. Svaret från alla har blivit att hojen redan är såld. Speciellt då 05 och nyare. Är jag så sent ute att jag måste börja fundera på att köpa till hösten eller nästa vår? :(

Jag vill ha en 04 eller senare. Välskött och med så få mil som möjligt. Allt från 04 och framåt är av intresse.:)
Ingen här som går i säljtankar men som inte lagt upp på Blocket än? Någon som känner någon som har en till salu?

Kom igen och hjälp mig lite nu! Jag vill ju ha en RIKTIG hoj denna sommaren!:tummenupp

Du får min för 65kkr :D

Bifogat

• liten.JPG
    liten.JPG
    222.4 KB · Visningar: 223

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Är det någon här som kan säga vart blinkrelät på hojjen sitter? har satt dit didodblinkers o nu blinkar alla samtidigt. Tänkte köpa lastoberoende, och vill inte riva hela moppen bara för att leta efter reläet

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Är det någon här som kan säga vart blinkrelät på hojjen sitter? har satt dit didodblinkers o nu blinkar alla samtidigt. Tänkte köpa lastoberoende, och vill inte riva hela moppen bara för att leta efter reläet

Är det diodblinkers både bak och fram?
Jag hade bytt till diod bak bara och då satte jag bara på en resistor mellan blinkersen så blinkade det jättefint. Men har du bytt fram med så kanske det är bäst med blinkersrelä.

Last edited:

M.Davidsson

Micke
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
KTM 660 -04
När det är dax att ställa ventiler, ligger dom då över eller under 0.15?
Alltså ökar eller minskar avståndet när ventilerna slits.

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
Är det diodblinkers både bak och fram?
Jag hade bytt till diod bak bara och då satte jag bara på en resistor mellan blinkersen så blinkade det jättefint. Men har du bytt fram med så kanske det är bäst med blinkersrelä.

Japp, både fram och bak. Ska till biltema o köpa ett nytt relä. Men ja kan bara inte hitta vart de gamla sitter på hojen:confused:

affe.c

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
KTM 640 Honda Dominator
Någon som har koll på om det finns några fler som tillverkar grenrör än akra dom är ju så jäkla dyra. 7300 på lelles!!!???. och i så fall var kan man köpa dom billigt?
Är det värt att byta någon som provat (har redan akra dämpare).

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
MOTARD
Ska man byta bus motarden mot en vtr 01 vete fan älskar ju bus men samtidigt jävligt skönt att kunna åka långt också snälla hjälp mig

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Ska man byta bus motarden mot en vtr 01 vete fan älskar ju bus men samtidigt jävligt skönt att kunna åka långt också snälla hjälp mig

Det är inte livets val.. Byt ett tag och känn på det. Byt tillbaka om du blir sugen. Jag hade en Z1000 tidigare som jag bytte mot en 660. Och jag menar bytte.. Killen kom med sin 660 på släp och åkte hem med min Z1000. All happy! :)

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2005, KTM 640 SM
Go kväll!
Va nyss och kikade på en Ktm 660 04a med 273 mil på mätaren.
Tyckte cykeln va riktigt trevlig. Åkt en del Xr 650 tidigare men är sugen att prova Ktm.

Hur är det med driftsäkerheten på dessa cyklar.
- Vanliga fel?
- Känsliga punkter
- Något spec att kika efter
- Haveri, många som haft problem med större ras?
- Någon årsmodell man bör passa sig för?

Cykeln är i fint skick, servad enligt bok. Helt i orginal utförande.
Är det någon större fara att wheela mkt med dom där?
Som ni märker så är det många knepiga frågor, men då man inte kan så mkt så måste man ställa en del dumma frågor.

Första ventiljustering är vid 500 mil va?
Har läst igenom denna tråd en del. Men kom gärna med några svar på mina hightech frågor :)

Tack på förhand!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...