Ktm 660

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Strömbrytare

Har ett par frågor angående KTM -04 660

1. Jag vet att det är vanligt att ha kraschpuckar vid hjulnaven men finns det någon lösning till styret på ändan? Dvs. att man inte skrapar sönder handtagen vid tex. en vurpa?

2. Jag vill fixa en strömbrytare till tändningen så att jag kan hindra folk att starta den om jag tex. parkerar den på stan. Vart är det bäst att sätta brytaren på hojen, vart ska jag klippa?

3. Har helsystem från akra med insatts så att det ska låta mindre men den låter ganska bra iaf. Har besiktning på slutet av denna månad så undrar om det är någon som har lyckats med att besikta med det systemet?

- Robin

Använd kablarna som går till brytaren på stödet o göm nån liten strömbrytare nånstans:tummenupp
 

preapus

Medlem
Gick med
28 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha yzf250 -09 KTM 200 exc -07
Bestyckning?

Kör i dag med 48/85/168 smäller/puffar vid avslag. Ska jag gå upp på lågfarten?
Ktm 660 -05 med ackra slipon
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
öka låg , med för litet får du avgaspuffar vid avslag :va


Hur står luftskruven ?
Om den är mindre än ett varv ut så har du för litet lågfarsmunstycke. byt till ett större. skruven skall väl vara ca 2 varv ut
 
Last edited:

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Jupp men häll i 1,3 i vanliga hålet & ca 0,5 uppe vid styrhuvudet så kan du efterfylla sen så det inte blir för mkt, brukar alltid ligga lite olja kvar i motorn!
Antingen lägger du hojen på sidan eller så använder du en så där sportflaska med slang så du kan trycka i oljan med.

Jupp 2 pluggar ska bort under. Den stora samt en mindre. Den som är mellan eller mitten av pluggarna ska inte bort. Bäst att kolla i boken vilka som gäller.

Jag gjorde ett oljebyte igår på min hoj och då var det 3 som jag tog bort.
1 var oljepluggen och dom 2 andra var magnet(som den nedersta på bilden som är inringad), den lilla skruven som man kan ta bort med insexsnyckel rörde jag inte.

Enligt bilderna i manualen och så finns det bara 2 bultar som du skriver....

som denna ->

10272846-M.jpg


Detta gäller en ktm 660 2004.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Mmm 2 pluggar under motorn & en insexplugg när du tar bort bilfiltret!
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Köpte en 660 igår. Ska serva den det första jag gör, så var på lokala hoj affären här i stan. Fick med en liten skvätt rött i en liten nappflaska å det stod att det var till kopplingen? Vad kan det vara???
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte en 660 igår. Ska serva den det första jag gör, så var på lokala hoj affären här i stan. Fick med en liten skvätt rött i en liten nappflaska å det stod att det var till kopplingen? Vad kan det vara???


Förmodligen Magura Blood dvs till hydraulkopplingen!
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Stämmer det, jag tar bort de båda magneterna bara när jag byter olja på min.
Har aldrig haft borta den stora, :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Min hastighetsmätare har börjat visa allt från 0-299. Vajern bytte jag för ca em månad sedan då den gamla pajade och den nya har funkat fint sen dess men nu börjar problemen igen o vajern är hel så vitt jag kan se. Enligt Lelles tror de jag måste byta hela hastighetsmätare för drygt 3000. Kan det vara ngt annat ex dåligt batteri??
Tacksam för svar....

Kolla magneten i bromsskivan så den inte flyttat på sig....
 

preapus

Medlem
Gick med
28 May 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha yzf250 -09 KTM 200 exc -07
Är det någon som har rep handbok i pdf/doc? Cylinderfots packning har börjat läcka. :huvet
Måste nog lyfta toppen, häkta av kamkedjan/kamkedje sträckaren.



Hur står luftskruven ?
Om den är mindre än ett varv ut så har du för litet lågfarsmunstycke. byt till ett större. skruven skall väl vara ca 2 varv ut

Den är ca 2,5 ute, jag får testa att gå upp ett steg.
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Jag va ute o åkte ca 2-3 timmar i lördags och hojen gick klockrent hela tiden, när ja sen skulle bromsa in vid ett rödljus mitt inne i stan så bara dog den. De kändes som att de va soppa torrt så ja rulla lugnt in till kanten, vred på reserven o börja kicka men skiten starta inte. Ja hade mer än halvtank.....:huvet


Nu har ja kollat lite o det finns ingen gnista alls, inget glapp i tändkabel eller liknande, har även provat med nytt stift. Någon som vart me om samma sak? Något som brukar pajja? Ja skulle gissa på att tändspolen har sagt upp sig:confused: men ja är inte så jevla insatt. Tacksam för lite svar:)

Om nån är intresserad, Tändspolen var veck=388kr:)
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Köpte en 660 igår. Ska serva den det första jag gör, så var på lokala hoj affären här i stan. Fick med en liten skvätt rött i en liten nappflaska å det stod att det var till kopplingen? Vad kan det vara???

Det är mineral olja i kopplingscylindern så det var nog en skvätt sånt men om du inte e säker på vilken sorts olja det är kasta bort den o köp ny, om du fyller hydraulolja typ bromsvätska i kopplingen sabbar du tätningarna i cylindrarna, o tvärtom gäller för bromsen bara bromsvätska i den.
Jag själv skulle kasta skvätten eller höra med affären att det verkligen e rätt olja, kan ju bli onödiga reparationer annars :tummenupp
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
besiktning

Ska besiktiga min 660 -04 i papprena står det att den e på 24kw men det märks ju ganska tydligt att den inte e på d nu.

Nån som vet om det blir problem vid besiktningen då? och om det skulle bli det vad ska ja göra åt det?
:yoparty
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
1. Vilka specialverktyg behöver man för att byta packboxararna i gaffeln?

2. Har någon verkstadshandboken här på sh.com till 660?
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
När man läser om oljebyte så står följande:

It is necessary to bleed the micro filter so that all friction areas can be
quickly supplied with engine oil. To do this, fill with oil and remove the jet
screw 6 from the oil line on the clutch cover. Start the engine and close off
the oil filler hole on the clutch cover with a rag. Allow the engine to run at
idle until oil runs out of the oil line 7. Turn the engine off. Install seal rings
and the jet screw. Torque the jet screw to 10 Nm and check for leaks.

Varför och är detta nödvändigt?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Ska besiktiga min 660 -04 i papprena står det att den e på 24kw men det märks ju ganska tydligt att den inte e på d nu.

Nån som vet om det blir problem vid besiktningen då? och om det skulle bli det vad ska ja göra åt det?
:yoparty

Besiktningen kollar inte effekten,dom har ingen mätapparatur för det.

1. Vilka specialverktyg behöver man för att byta packboxararna i gaffeln?

2. Har någon verkstadshandboken här på sh.com till 660?

http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top