Ktm 660

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Nu kan det vara så att din teknik inte är fulländad men annars så brukar svårstartad 660 bero på ventiljusteringen är lite off.
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Den röda hot start-knappen är till för att hjälpa till vid sur motor, dvs vid en vurpa tex. Då flödar fuggen över och en massa extra soppa kan rinna in i cylindern. Kommer inte ihåg om den stryper soppan eller skickar på mer luft men resultatet blir ju detsamma mer eller mindre.
Den behöver absolut inte användas vid en vanlig start av varm motor!
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Nu kan det vara så att din teknik inte är fulländad men annars så brukar svårstartad 660 bero på ventiljusteringen är lite off.

Jo tror nog också att problemet är jag själv :tummenupp
Hojjen har gått 1850mil och ventilerna justerades vid 1000 så det e ju iof snart dags igen

Den röda hot start-knappen är till för att hjälpa till vid sur motor, dvs vid en vurpa tex. Då flödar fuggen över och en massa extra soppa kan rinna in i cylindern. Kommer inte ihåg om den stryper soppan eller skickar på mer luft men resultatet blir ju detsamma mer eller mindre.
Den behöver absolut inte användas vid en vanlig start av varm motor!

Aha okej.. kan va bra och veta, Kommer säkert att lyckas sura ner den ibland :rolleyes:


Tack för alla svar :D
 

Skane1

Hobo User
Gick med
24 Jul 2008
Ort
Lite avsides mitt i smeten
Hoj
Honda XL700 Transalp, Husaberg 450 2009
Bänkad (Före)

Var och bänkade min 660 -04 igår med detta resultat, det enda som är gjort är Viper slipon och bestyckning därefter.. (Ja givetvis är strypningar borttagna). Kommer ett efter-resultat när det är färdigtrimmat/renoverat.

Mvh Bjürne
 

Bifogat

  • Bankning660_Orginal_FM.jpg
    Bankning660_Orginal_FM.jpg
    239.1 KB · Visningar: 119

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Här är min 03'a helt orginal i motorn med ett helakra. Var ganska så trevlig karaktär på den moppen. Drygt 66 Nm och 61 hk (45 kW).

Edit: Jämför vridkurvorna på graferna! Vilken skillnad akrakrökarna gör på den där motorn! :yoparty
 

Bifogat

  • 660akrapovic.jpg
    660akrapovic.jpg
    57.7 KB · Visningar: 93
Last edited:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Här är en jämförelse mellan min 660 03'a med hel-Akra och Hedas 625 SC 02'a med hel-Doma. Röd kurva 660, blå kurva 625.

Bänkningarna gjordes samma dag i samma bänk!
 

Bifogat

  • 660akra_vs_625doma.jpg
    660akra_vs_625doma.jpg
    54 KB · Visningar: 130

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Har inte besiktigat min hoj än, men bänkar dem hojen där? För har bara mellan kort, och kör ostrypt.. iofs nu när jag tänker efter så kommer jag har tungt mc kort när besiktningen är ändå :p
 

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skutskär
Hoj
Ingen just nu.
Skiljer alltid mellan bänkar, ska det va riktigt så ska det va från samma bänk..

Mvh Bjürne


För att siffrorna ska vara jämförbara ja! Kurvans profil däremot beror ju helt på moppen. Om 04'an hade bänkats samma dag som min hade den iaf haft dippen på momentkurvan!
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
Har inte besiktigat min hoj än, men bänkar dem hojen där? För har bara mellan kort, och kör ostrypt.. iofs nu när jag tänker efter så kommer jag har tungt mc kort när besiktningen är ändå :p

Du får köra 660-06 på mellankort. Och nej dom bänkar inte hojar på besiktning. Och dom bryr sig inte ens om du har körkort, det gör polisen.
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
om den är strypt till 25kw ja.. okej okej toppen:)

Den är färdig reggad från fabrik på 21 kW! Och tjänstevikten är 150 Kg. Förhållandet mellan dessa är 0,14 kW/kg. (21/150 = 0,14)

"A (begränsad effekt)
motorcykel som har en effekt av högst 25 kW och ett förhållande mellan effekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,16 kW/kg."

Det är därför 660 och 625an 05:a och uppåt är så populär bland unga förare som endast har A (begränsat) körkort.
 
Last edited:

Krisoffer

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2007
Ort
Halmstaden
Hoj
Triumph Daytona -07
Hämtade hem min 660 igår men tycker dock den är lite svårstartad. Min kick teknik är väll inte fulländad men skulle uppskatta lite tips. Har testat det som stått i tråden om dom som upplevt sina svårstartade också men har inte haft någon framgång direkt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top