Ktm 660

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Idag fick jag min plast och dekaler,, så jag gick ut och pimpade hojen lite... jag blev nöjd,, nu ska jag bara hitta lagomt bakljus...
 

Bifogat

  • Original.JPG
    Original.JPG
    135.9 KB · Visningar: 164
  • pimpad.JPG
    pimpad.JPG
    135.4 KB · Visningar: 437
  • pimpad..JPG
    pimpad..JPG
    112.3 KB · Visningar: 221

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
semper skrev:
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?

Dra ut både choke och varmstarten så kan moppefuckot stå och kicka tills han blir blå om fötterna. Knappast nån som kollar det :)




Men appropå inget, är det någon som kan rekomendera några bra bromsklossar?
Jag har hittills bara kört med orginal men vill ha mer bett. De får gärna tåla lite tuffare tag också, senaste bankörningen på Åland så glasade de så jag knappt fick stopp på hojen mot slutet av sista dagen...
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
M:et skrev:
Dra ut både choke och varmstarten så kan moppefuckot stå och kicka tills han blir blå om fötterna. Knappast nån som kollar det :)




Men appropå inget, är det någon som kan rekomendera några bra bromsklossar?
Jag har hittills bara kört med orginal men vill ha mer bett. De får gärna tåla lite tuffare tag också, senaste bankörningen på Åland så glasade de så jag knappt fick stopp på hojen mot slutet av sista dagen...
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd


Jaha men hur många kg lättare är 525?

Om man tar en KTM 640 -01 sm och en KTM 625 -02 så har de likadana tvåkolvsok men 625 är något lättare och bromsarna bettar mkt bättre då!
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
semper skrev:
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?

Satte dit ett på min, kände samma obehag som du. Inget stöldskydd direkt, men ett första startskydd iaf.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
Men appropå inget, är det någon som kan rekomendera några bra bromsklossar?
Jag har hittills bara kört med orginal men vill ha mer bett. De får gärna tåla lite tuffare tag också, senaste bankörningen på Åland så glasade de så jag knappt fick stopp på hojen mot slutet av sista dagen...
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd

...och den hojen hade ändå sämre bromsar än vad som sitter på min ;) Hemligheten heter Carbone Lorraine - deras mjukaste rejsbelägg. Ragnar kan plocka fram åt dig. Kostar ca 700:-

Ett "snikalternativ" är SBS sintrade (HS) - de har jag kört med på alla gathojarna med gott resultat.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Sådär.. nu har jag skruvat på risers (30mm)..
Touringbutiken levererade på två dagar :tummenupp , men tyvärr till 28mm styre så det blev till att fila lite..
Nu vill jag justera fotpinnarna och hittade " Adjustable footrest" hos KTM.. 6mm för ca 1000kr!!!!! :död

Finns det någon som gjort en egen lösning på detta?? (hjälp)
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
semper skrev:
eeehm.. fråga

är det nån som har fipplat dit tändningslås eller något liknande på sin 660?

Stör mig lite då jag parkar mitt i stan att vem som helst kan gå förbi o starta ...well nån med kralliga lår då... men iaf.. hade vart jävla najs med tändningslås eller en liten dipswitch eller någe?

anyone?


Jag har satt på min.
Ta kablarna från stödet, koppla dem i genom ett täningslås o placera på valfri plats.
Lämpligtvis en plats som det inte syns på alltför lätt.
Så försvårar man ju yterligare.

:tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top