mr_hman skrev:2042138Kopplingslagret har jag sett skrivas om då och då.. Vilket lager är det och hur kollar man det???... Min 660 sjunger lite på vänstersidan,, kanske ide att kolla upp lagret innan säsongen..
mr_hman skrev:2042138Kopplingslagret har jag sett skrivas om då och då.. Vilket lager är det och hur kollar man det???... Min 660 sjunger lite på vänstersidan,, kanske ide att kolla upp lagret innan säsongen..
SVooSh skrev:2042715Tänkte gå lös med loctite på min 660. Vilka skruvar är det som brukar försöka smita?
motardnisse skrev:2041314Håller med TomK, annars är 625 är jäkligt bra allround hoj. Ge ett bud på 45K eller lägre och köp TomK,s sebring dämpare så får du riktig sång och sälj effektdämparen som sitter på hojen.
Du kan ju kolla om denne har bytt kopplingslagret som har en förmåga att lägga av på LC4 speciellt 625 då..
Tror 625 -02 ingick i kontroll av dåliga styrkronor som KTM hade problem med, men det lär vara kollat antar jag.
Klotningar: Nja allt som är dyrt på hojen såsom sving, ram, gaffel byts inte ut pga lite smårepor. hjulaxlar har en förmåga att bli lite skrapade samt handtagsskydden men inga problem i sig. Kolla det vanliga såsom att hjulen spårar om du är osäker. Kolla styret men magura styren är rätt hårda.
Zee skrev:2045983
Jag bjöd 45k, men han släpper inte den för under 47k med "billigaste 625 på blocket" som argument. Vad ska man göra?
Hur kollar jag styrkrona samt kopplinglager?
Och vad kostar ett "riktigt" effektblås? Sebring?
Zee skrev:2045983
Och vad kostar ett "riktigt" effektblås? Sebring?
/SM-nooben[/IMG]
MjO skrev:2046398OK, om man har en helt ny 660 (inte en mil på mätaren alltså) ska man köra in den med originaldämparna eller är det skit samma om man byter?
Då måste du väl bestycka om förgasaren också, annars går den väl inte helt rent?MjO skrev:2046398OK, om man har en helt ny 660 (inte en mil på mätaren alltså) ska man köra in den med originaldämparna eller är det skit samma om man byter?
motardnisse skrev:2046428Ett riktig helsystem ligger som TomK sade på 10000:-
Kan intyga att det som TomK har låter jäkligt fint, fick ett smakprov av Ragnar
på Lelles för många år sedan från ett sådant. Tyvärr hade jag inga pengar men annars hade jag köpt det garanterat.
KTM brukar det rassla om motorn mm men du kör ett tydligt ljud när du drar in kopplingen samt släpper den. Hör med en lokal KTM handlar om de minns vila styrkronor det gällde. Ang att han inte vill släppa den för mindre än 47K, ha is i magen för sommaren har inte börjat och det kommer garanterat komma fler till försäljning! Det är du som har pengarna han vill ha.....
Zee skrev:2046474Kanske borde satsa på denna ist?
http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=1938841&look=mc
Verkar vara bra pris iaf. Står dock inte mil-tal.
Malmö-motard skrev:2046524Eller köp min 660 SMC -04...Jag vill ha en ny i år. Pm isåfall.
MjO skrev:2046473Inte bara för slipon eller?
SVooSh skrev:2042715Tänkte gå lös med loctite på min 660. Vilka skruvar är det som brukar försöka smita?
TomK skrev:2046564Jo, ombestyckning även för ett slipon. Det andas lite bättre, så du behöver feta på förgasarinställningarna. Nog för att det går att köra den ändå, men det är inte bra i längden med en maskin som går alldeles för magert (och de brukar vara magert ställda redan från fabrik pga avgasgrav).
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |