Ktm 660

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
semper skrev:
coolt, har du lust o beskriva hur du gjorde? gärna bild om du har :)

Köpte mig ett så litet lås som möjligt, gjorde ett fäste så det passa till höger om hastighetsmätaren. Sen koppla in mig på dödarens sladdar i kabelhärvan vid lyset.
Kan ta en bild nästa gång jag är vid cykeln.
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
är ni rädda för att köra era cyklar? eller bygger ni bara om? idag när jag var ute och testkörde lite mötte jag en husa och nån gammal kawa? Har inte sett en KTM på jävligt länge, verkar vara en sån man står vid korvmojjen med och stajlar med när det är fint väder.så ska det inte va,,elller :pannkyss
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
robbandalal skrev:
är ni rädda för att köra era cyklar? eller bygger ni bara om? idag när jag var ute och testkörde lite mötte jag en husa och nån gammal kawa? Har inte sett en KTM på jävligt länge, verkar vara en sån man står vid korvmojjen med och stajlar med när det är fint väder.så ska det inte va,,elller :pannkyss
Ehh.. jag har kört 120mil sedan slutet av november, så inte är det mycket "poserande"!!
 

robbandalal

Starta! Ditt j***a motorcykelh*****e!!
Gick med
15 Oct 2003
Ort
uddevalla
Hoj
Harley custom 110"
Bra tempo där! det blir ju ganska exakt 365 mil om året då om du fortsätter, mer än mig ska erkännas
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
robbandalal skrev:
Bra tempo där! det blir ju ganska exakt 365 mil om året då om du fortsätter, mer än mig ska erkännas


woooohoooo!!!

Tog första svängen med 660n idag. Det var en jävla hoj till att gå :yoparty
Is och grus lite varstans men va faan...

Btw: Va faan är fel på hastighetsmätaren då den visar 299km/h hela tiden, tror inte jag körde så jävla fort :va

Scckååålllllll :fyllisar
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
robbandalal skrev:
är ni rädda för att köra era cyklar? eller bygger ni bara om? idag när jag var ute och testkörde lite mötte jag en husa och nån gammal kawa? Har inte sett en KTM på jävligt länge, verkar vara en sån man står vid korvmojjen med och stajlar med när det är fint väder.så ska det inte va,,elller :pannkyss

Passa du på och kör så länge den går,när du ligger och servar så är vi ute i vårsolen och finåker.

Såvida den inte har rasat för dig innan.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
M:et skrev:
Jag provkörde en 525:a vid samma tillfälle och de ska ha likadana bromsar om jag förstått allt rätt, men jösses vilken skillnad i bromsverkan! Jag har aldrig varit så nära att flyga över styret som första gången jag klippte till på bromsarna :skrämd
Meeeeennnn, du provkörde ju übercoola Beringer 6-kolvare trimmade av Spretman (inflyttat bromshandtag :yoparty )....... Klart det biter.

.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
isse skrev:
Väntar också på att få ta en premiär tur, 0 mil på mätaren fortfarande :huvet

/N

Woohoo! Det regnar!! (hur ofta säger man det :confused:) Nu försvinner skiten snart så man kan börja köra hoj! Jag har förvisso ett gäng mil på mätarn, men inga 2006mil!
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Värst vad alla har brottom... När snön försvinner ligger det ju fortfarande grus på vägarna, vägbanan är kall och hal och det är bara behagligt i solen. Först måste vägarna sopas och sen måste det regna några gånger för att dammet ska försvinna... Nu tycker jag att vi väntar tills asfaltstemperaturen är minst 20 grader och man slipper ha underställ. Eller??
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ceasar skrev:
Värst vad alla har brottom... När snön försvinner ligger det ju fortfarande grus på vägarna, vägbanan är kall och hal och det är bara behagligt i solen. Först måste vägarna sopas och sen måste det regna några gånger för att dammet ska försvinna... Nu tycker jag att vi väntar tills asfaltstemperaturen är minst 20 grader och man slipper ha underställ. Eller??

Ähh, gnällkärring! :7peta
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
ceasar skrev:
Värst vad alla har brottom... När snön försvinner ligger det ju fortfarande grus på vägarna, vägbanan är kall och hal och det är bara behagligt i solen. Först måste vägarna sopas och sen måste det regna några gånger för att dammet ska försvinna... Nu tycker jag att vi väntar tills asfaltstemperaturen är minst 20 grader och man slipper ha underställ. Eller??


Exakt, det ska vara en njutning att framföra sitt fordon... Därför åker jag bara på soliga söndagar... :tummenupp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Zana skrev:
Exakt, det ska vara en njutning att framföra sitt fordon... Därför åker jag bara på soliga söndagar... :tummenupp

Och din Vitara körs bara på regniga söndagar eller?

Sorry Zana kunde inte låta bli! :pannkyss
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Zana skrev:
Exakt, det ska vara en njutning att framföra sitt fordon... Därför åker jag bara på soliga söndagar... :tummenupp

That's th spirit... Jag är till och med rädd för att bli skitig när jag åker cross. Ser det för mörkt ut på morgonen struntar jag i att köra... hehe
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Köphjälp, tack.

Hej hopp pille snopp.

Jag funderar på att ge mig in i SM-träsket då det inte håller att försäkra en hyfsat ny sporthoj i Malmö..

Kanske ska kolla på en DENNA hojen.

Alltså en -02 KTM 625 med 1200 mil på mätaren.

1) Ngt speciellt man ska titta efter? Klotningar? vad kan skadas?

2) Är priset rätt? Ska man pruta ner till 45k iaf? 47k?

3) Är "KTM:s effektdämpare" nått o hänga i granen?

4) Hur mycket effekt är det i en 625:a?

5) Övrigt?

Tack på förhand.
:)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Zee skrev:
2041148
Kanske ska kolla på en DENNA hojen.

Alltså en -02 KTM 625 med 1200 mil på mätaren.

1) Ngt speciellt man ska titta efter? Klotningar? vad kan skadas?
2) Är priset rätt? Ska man pruta ner till 45k iaf? 47k?
3) Är "KTM:s effektdämpare" nått o hänga i granen?
4) Hur mycket effekt är det i en 625:a?
5) Övrigt?

Kolla allmänskicket och fråga hur den servats och eventuella byten av slitdelar i motorn m.m. (kopplingslameller och ramlagret t.ex.). Kopplingslagret brukade paja på 02-hojarna, det bör vara utbytt.

Ge inte mer än 45k. Effektdämparen är KTMs vanliga SXC-dämpare, inget märkvärdigt. Du får mer flås i motorn med ett mer öppet slipon. Effekten är helt OK, kanske en 50-52hk på slangen i det skick hojen är nu, men det går att plocka ut mer med enkla medel.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Zee skrev:
2041148
Kanske ska kolla på en DENNA hojen.

Alltså en -02 KTM 625 med 1200 mil på mätaren.

1) Ngt speciellt man ska titta efter? Klotningar? vad kan skadas?

2) Är priset rätt? Ska man pruta ner till 45k iaf? 47k?

3) Är "KTM:s effektdämpare" nått o hänga i granen?

4) Hur mycket effekt är det i en 625:a?

5) Övrigt?

Tack på förhand.
:)

Håller med TomK, annars är 625 är jäkligt bra allround hoj. Ge ett bud på 45K eller lägre och köp TomK,s sebring dämpare så får du riktig sång och sälj effektdämparen som sitter på hojen.

Du kan ju kolla om denne har bytt kopplingslagret som har en förmåga att lägga av på LC4 speciellt 625 då..

Tror 625 -02 ingick i kontroll av dåliga styrkronor som KTM hade problem med, men det lär vara kollat antar jag.

Klotningar: Nja allt som är dyrt på hojen såsom sving, ram, gaffel byts inte ut pga lite smårepor. hjulaxlar har en förmåga att bli lite skrapade samt handtagsskydden men inga problem i sig. Kolla det vanliga såsom att hjulen spårar om du är osäker. Kolla styret men magura styren är rätt hårda.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top