Ktm 660

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Vart ska man försäkra KTM 660:n om man är 18 år?

Vill gärna försäkra den på farsan men det verkar inte finnas någon försäkring som täcker om jag kör den.

Här har du en liten tabell som du kan kolla i,
http://www.johansmc.se/ForsakringKTM.htm
på bilsport & mc kan du täckna en offroad försäkring för din 660, jag får betala 8500 i gbg och 19år.. MEN har en självrisk på... håll i er... 10.000:huvet om någon skulle sno den eller om jag kvaddar den i ett dike. men hellre 8500 men uber hör självrisk, än 26700 med 3000 i självrisk.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Vill gärna försäkra den på farsan men det verkar inte finnas någon försäkring som täcker om jag kör den.

Folksam är billigt o bra om du är medlem i SMC och har gått en av deras kurser :tummenupp

Själv pyntar jag 4800 hel/hel, hittade inget billigare...

pata

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2009
Hoj
KTM 690 SMC -09
Salus ansvar! 3700 halvförsäkring / helår. 27 år i sthlm. Och självrisken är på 2000-3000 vid stöld. Borde vara samma lika för 660, Svårslaget?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7

Bilsport och mc.

Gå med i SMC och gå med på alla villkor om att alltid bära godkända skyddskläder osv så kommer du ner en bra bit:)

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Folksam är billigt o bra om du är medlem i SMC och har gått en av deras kurser :tummenupp

Själv pyntar jag 4800 hel/hel, hittade inget billigare...

Skumt, får man fråga hur gamla n är som får sådana kanon försäkringar i gbg och hur länge ni haft kortet? De ville ha 21 papp när jag frågade:confused: iofs så är ja bara 19, men ändå.

Det ang SMC, blev medlem där efter jag täckande min försäkring, kan det gå att få ner kostnaden, om man blivit medlem i efterhand?

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
gå in på www.insplanet.se då kollar de upp vilken försäkrings som är billigast för dig..själv fick jag billigast på Saluansvar

Hittar inget om Begr MC på SalusAnsvar men ska dock ringa dom, andra alternativet är Bilsport och MC men där kostade en helförsäkring över 10k och en halv inte mycket mindre.

Det sista alternativet blir att bara betala för en trafikförsäkring (hoppas det går hos något företag).

Men vad ska jag regga min på? Jag kommer ju att ta A begr körkort och MC:n är reggad på 24kW. Kan jag regga den på 25kW (dvs mellan mc) även fasst den väger för lite eller vad det var.....

Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Hittar inget om Begr MC på SalusAnsvar men ska dock ringa dom, andra alternativet är Bilsport och MC men där kostade en helförsäkring över 10k och en halv inte mycket mindre.

Det sista alternativet blir att bara betala för en trafikförsäkring (hoppas det går hos något företag).

Men vad ska jag regga min på? Jag kommer ju att ta A begr körkort och MC:n är reggad på 24kW. Kan jag regga den på 25kW (dvs mellan mc) även fasst den väger för lite eller vad det var.....

har du kollat med folksam?
trafikförsäkring brukar nästan alltid lika i samma pris som halvförsäkring.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Skumt, får man fråga hur gamla n är som får sådana kanon försäkringar i gbg och hur länge ni haft kortet? De ville ha 21 papp när jag frågade:confused: iofs så är ja bara 19, men ändå.

Det ang SMC, blev medlem där efter jag täckande min försäkring, kan det gå att få ner kostnaden, om man blivit medlem i efterhand?
Fungerade bra för mig iaf, ringde bara dit och sa att jag var medlem. Jag hade dock inte hunnit betala:)

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

26år, bor mitt i centrum och har haft kortet sen 06.
Ska nog gå att få ner kostnaden om du blivit medlem i efterhand, men enklast är nog att du ringer och frågar :tummenupp

TigerSWE

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Honda CBR 600RR, tidigare #KTM 660SMC -05#

Ring de! För att jag inte tog Bilsport MC var att det var så grymt hög självrisk 10 000 och på saluansvar var det bara typ 3000..så bör kollas upp! Sen tog jag bara halvförsäkring med tanke på att större delen av hojen är plast och realtivt billig att laga, sen får man ju ändå med stöld i en halvförsäkring, vilket är viktigas iaf för mig:)

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
monark
Ett hett tips till er som pratar höga självrisker och halvförsäkringar är att byta ut era barkbusters till såna med en metallskena i, eftersom jag inte hade såna när jag vurpa i helgen sprack barkbustern och så slog kopplingen så hårt i marken att hela pumphuset sprack.
Beställde precis en ny och den går på 3500:-:huvet

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Var ute i garaget idag och gjorde en storstädning, och då hittade jag en låda med lite delar till hojen som ägaren skickat med. Undrar nu vad dessa två saker är till för?

Antar att det är ng form av Db-killers? men är det till original eller accra burkarna?

Och va är det här:confused: låg i en plast låda med massor med bultar, brickor och muttrar.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var ute i garaget idag och gjorde en storstädning, och då hittade jag en låda med lite delar till hojen som ägaren skickat med. Undrar nu vad dessa två saker är till för?

Antar att det är ng form av Db-killers? men är det till original eller accra burkarna?

Det är buttpluggar till Acra dämparna :)

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
har även en till fråga :rolleyes:

Någon som har lust att hjälpa mig att förklara (gärna någon bild) på hur jag skall göra när jag ska bestycka om förgasaren på min 625?
Vet hur man skall göra på ett ungefär, men har ingen lust att chansa ihop ngt.
Har bytt på ett flertal moppar men det är ju inte riktigt samma sak.

Mest osäker på nålens placering.

Skumt att det inte står något i "manualen"

Varför jag vill bestycka om den är för att den dels går för snålt, men sen så sa förra ägaren att han hade försökt byta mustycken och pilla på luft/bränsle skruven, men han hade inte fått ihop det (vilket märks) och det känns la inte så kul att köra runt med det.

antar att det är samma förknasare i 625 och 660?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Kolla med Ragnar på lelles om det går att få det åtgårdat på någon typ av garanti, KTM har inte skickat ut någon servicebulleti angående detta trots att det i allmänhetens ögon måste vara ett fabrikationsfel.(Mängder av köpare har haft samma problem, även jag).

Jag bytte ut den biologiska sliskoljan (var som snor) i min koppling mot framgaffelolja och haft inte haft några problem alls efter det.

Jag har plockat ner och kollat packningar efter ett år, men inte sett att detta påverkat.

Tror att det är ett lagerchims bakom koplingskorgen som byts när det åtgärdas på verkstad........tydligen för tight på någe vis.:rolleyes:
Bytte ut mot vanlite bromsolja, borde ju funka lika bra tänkt jag. Det gjorde det ett kort tag. Sen blev den likadan med skillnad att den stannar halvvägs ut hela tiden. Sen efter många mil så kom handtaget ut efter lite tomgångskörning med kopplingen inne, för att omedelbart fösvinna igen.
Kan det vara luft kvar i systemet? Handboken rekommenderar oljebyte, och att det kan bero på luft i systemet...

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024