Ktm 660

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Tjenare, vurpade med min hoj för ett tag sen o skrapade burkarna. Är det orginalblås som du har lackat? Är det vanlig avgasfärg du har lackat med i så fall. I övrigt mkt fin cykel med de dekalerna!

Stämmer bra att det är originalblåsen. Vet inte vad det är för färg men köp en värmebestående lack så ska det inte vara några problem. Tråkigt att skrapa blåsen. Mina klarade sig faktiskt trots att den "studsade" på båda sidorna. Det som skadades var bromsgrepp och "vaggan" som styret ligger i, den blev skev. Krashpuckarna hjälper verkligen sjukt mycket.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tjenare, vurpade med min hoj för ett tag sen o skrapade burkarna. Är det orginalblås som du har lackat? Är det vanlig avgasfärg du har lackat med i så fall. I övrigt mkt fin cykel med de dekalerna!


Jag köpte värmebeständig färg på Jula, fungerade klockrent. Körde på ca 2-3 lager, blev inte flammigt efter ett antal körningar.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu har jag köpt en ktm 660 04. Har ägt en sån för ca två år sedan och jag har saknat den enda sens jag sålde den. Hade ktm 950 sista tiden men den hojen var en jävla skithoj så nu är jag tillbaka på 660 igen.

Några frågor bara. Jag orkar inte leta i denna tråd.

1. Vad heter tändstiftet? Alltså vad har det för beteckning?
2. Om batterit i den där hastighetsmätaregrejen är slut, funkar inte blinkers och sånt då heller? All min el är helt död.
3. Var hittar man någon mekmanual på nätet?

Min är helt omöjlig att starta. Vi fick igång den när jag köpte den genom att springa igång den. Den hade stått länge. Jag försökte kicka igång den idag men det var helt omöjligt så jag tänkte jag skulle kolla ventilerna, byta tändstift och göra rent förgasaren. Jag kickade nog i en kvart idag utan att lyckas få igång den.
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
vågar man köpa oljefilter från biltema? 49 kr

Tänkte du på om det lossnar delar ifrån filtret eller?
Bara för att det står KTM på filtret så betyder det inte automatiskt kvalite.
Den som säljer billigast får stororder brukar det vara.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Hörni grabbar, en snabb fråga till den som har någon koll på vevhusventilationen:

Jag ska dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl, och då undrar jag om jag ska dra en slang från ramröret, eller direkt där den kommer ut från motorn?
Jag vet nämligen inte om ramröret fyller någon funktion...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hörni grabbar, en snabb fråga till den som har någon koll på vevhusventilationen:

Jag ska dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl, och då undrar jag om jag ska dra en slang från ramröret, eller direkt där den kommer ut från motorn?
Jag vet nämligen inte om ramröret fyller någon funktion...

Tror bara det är att minimera en lång slang då det är tight som det är runt motorn!
 

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge, Stockholm, Sweden
Hoj
kotte
lite brådis...

Hej, vet ngn om detta är packboxen till utgående axel bakom drevet? Drevet är med bara för att storleken ska synas. Boxen hittade jag i en låda som följde med hojen.

Jag trodde det och började spätta iden befintliga men efter några spätt känns det fel. Nu ligger hojen ned utomhus med olja i och en halvt sönderspättad box:huvet
 

Bifogat

  • IMAGE_206.jpg
    IMAGE_206.jpg
    225.1 KB · Visningar: 65

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Hörni grabbar, en snabb fråga till den som har någon koll på vevhusventilationen:

Jag ska dra vevhusventen till ett uppsamlingskärl, och då undrar jag om jag ska dra en slang från ramröret, eller direkt där den kommer ut från motorn?
Jag vet nämligen inte om ramröret fyller någon funktion...

Om det är för bankörning så brukar det ju vara ok med att vevhusventilationen går till luftburken om den är tät i botten... Så då är det ju bara att plugga hålet i botten och vara glad. :)

/Lucky9
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
vågar man köpa oljefilter från biltema? 49 kr

Personligen så köper jag inget annat än original när det gäller oljefilter och det till alla typer av fordon jag har.
Är inte rädd för att det ska lossna delar eller så från dessa piratfilter men det som oroar mig är hur snabbt det släpper igenom oljan.. går det aningen för fort så får man ju ett lägre oljetryck vilket i mitt tycke är lite läbbigt.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Personligen så köper jag inget annat än original när det gäller oljefilter och det till alla typer av fordon jag har.
Är inte rädd för att det ska lossna delar eller så från dessa piratfilter men det som oroar mig är hur snabbt det släpper igenom oljan.. går det aningen för fort så får man ju ett lägre oljetryck vilket i mitt tycke är lite läbbigt.


Tror banne mig att Hiflo filtren är minst lika bra som orig!
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Var och köpte mig en vidvinkel spegel igår på biltema. Tog ut spegelglaset och tog super epoxy och limmade fast det, efter 24h som det tog för limmet att härda så blev det en liten test tur.
Blev riktigt nöjd och man ser oväntat bra, och hittills har det hållt väldigt bra, och den sitter stenhårt.

Bilder:)
 

Bifogat

  • DSC03186.jpg
    DSC03186.jpg
    217.4 KB · Visningar: 107
  • DSC03186+.jpg
    DSC03186+.jpg
    91.2 KB · Visningar: 97
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top