Ktm 660

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Om detta händer igen så öppna genast tanklocket!! Har hänt fler än 1 gång för mig . ventilationen till tanken har varit helt tät eller delvist tät. Det kan ha varit skräp i förgasaren också.

Eftersom jag alltid misstänker soppatorsk så är detta det första jag gör, den kanske sitter en aning hårdare än vanligt men det kan väll aldrig vara så att den är helt tät i.o.m slangen som sitter ovanpå locket och som går in i styret (locket har ju ett lufthål längst upp)?
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
Eftersom jag alltid misstänker soppatorsk så är detta det första jag gör, den kanske sitter en aning hårdare än vanligt men det kan väll aldrig vara så att den är helt tät i.o.m slangen som sitter ovanpå locket och som går in i styret (locket har ju ett lufthål längst upp)?

Du har inte ett uppsamlingskärl som börjar bli halvfullt?

Eller är nån av dräneringsslangarna från förgasarna igenkletade med något?

/Lucky9
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Fick äntligen körkortet idag!!! så jvla gött!! :D
har varit ute o åkt hela dan.. i regnet.. hehe, så jäkla najs!! :D
hoppas på en sommar med bra väder nu ;)
 

-GV-

GV "Great Victory"
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 -06 *Såld*
Fick äntligen körkortet idag!!! så jvla gött!! :D
har varit ute o åkt hela dan.. i regnet.. hehe, så jäkla najs!! :D
hoppas på en sommar med bra väder nu ;)

Grattis:tummenupp Men var rädd om det, fick ha mitt i 3 veckor innan farbror blå tog det:död
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Finns ett glas på vänster sida av motorn, när motorn är igång ska nivån ligga mellan sträcken.

Nivån ska kollas när motorn är varm men hojen ska ha stått avstängd i någon minut så all olja runnit ned. Alltså ska nivån inte kollas när maskinen är igång.

Edit: Om man kollar nivån när motorn är kall så kommer (ska) oljan vara i nedre delen av fönstret. Och varm ska den vara i övre delen.
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
hej

jag behöver hjälp av en vänlig själ... jag tror att min cdi box har gått sönder för att hojen får ingen gnista i tändningen. Skiten kostar 3500 kr, och innan jag beställer vill jag gärna testa min cdi på någon som har samma hoj, nån som kan tänka sig hjälpa mig? 660 05an...funkar ej med 625, 640 eller äldre 660 än 05..
 

Schimpy

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha TTR 600
Tackar allesammans :D

hej

jag behöver hjälp av en vänlig själ... jag tror att min cdi box har gått sönder för att hojen får ingen gnista i tändningen. Skiten kostar 3500 kr, och innan jag beställer vill jag gärna testa min cdi på någon som har samma hoj, nån som kan tänka sig hjälpa mig? 660 05an...funkar ej med 625, 640 eller äldre 660 än 05..

Aj fan du va jobbigt.. :huvet skulle gärna hjälpt till men har dock 04'an
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
hej

jag behöver hjälp av en vänlig själ... jag tror att min cdi box har gått sönder för att hojen får ingen gnista i tändningen. Skiten kostar 3500 kr, och innan jag beställer vill jag gärna testa min cdi på någon som har samma hoj, nån som kan tänka sig hjälpa mig? 660 05an...funkar ej med 625, 640 eller äldre 660 än 05..

Pallra dig ner till Götet så kan jag hjälpa till :)
 

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
det var inte cdi som var trasig, kan det vara regulatorn som sitter under luftburken som kan vara orsaken till att man inte får gnista i tändningen?

Jag har bytt tändspole, sladden till tändhatt, tändhatten och tändstift. Skruvade isär kåpan till generatorn och allt såg bra ut. Generatorn alstrar ström för att när jag kickar hojen så lyser displayen upp.

Hojen dog helt plötsligt när jag var ute och körde förigår, jag hade kört ca 5 km innan den slockna. Jag försökte kicka igen men inget hände. Så jag kollade upp gnistan och den är helt borta. Jag har testat skruva loss sladden från tändhatten och känna där men det kommer ingenting.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top