Ktm 660

Thrill

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha Sr 400
Första åkturen på 660in utan övningskörnings skylt idag :yoparty
Prövade dessutom för första gången i mitt liv på att åka lite bakhjul!
säkert flera cm över backen :katt
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Första åkturen på 660in utan övningskörnings skylt idag :yoparty
Prövade dessutom för första gången i mitt liv på att åka lite bakhjul!
säkert flera cm över backen :katt

Vet hur du känner dig, fick kk förra veckan. :)
Mitt största problem med att köra bakhjul är vetenskapen om att man balanserar 42k (som min kostade) på ett hjul. Min hjärna säger liksom imot..... :(

Ska försöka kliva ut ur garderoben snart så att man blir en äkta motardförare. :yoparty

Tips?:tungan
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Måste man bestycka om hojen om man tar bort db pluggen (buttpluggen)?
Nån som vet hur mycket db den kommer att låta med pluggen ute?
Vart fyller man på motorolja? :p

Du måste inte bestycka om förgasaren pga att du tar bort pluggen på akra slip eller motsvarande!
Men är förgasaren inte alls bestyckad så bör du göra det om du vill du ha mer kräm ut ur hojen. Annars är det mest mera ljud du får!

Beroende på akra. slipet så kan det bli en markant skillnad på plugg i eller ur, har dock ingen aning hur många dB det blir. Har en polare som körde utan plugg och man fick fan huka sig när han körde förbi! Vet inte om det är rensat eller ej men det var faktiskt bra för mycket.
Själv kör jag med ombestyckat och akra. slip. utan plugg och vist låter det lite extra, typ för mycket för besiktning, men det är som det skall vara!
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Okej, trodde att den svarta proppen på vänster sida av motorn var till för att fylla på växellådsolja...vilken olja rekomenderar ni? :)

Finns det något sätt att hålla koll på hur mycket olja de är kvar i motorn?
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
sorry.. stämmer. tänkte på byte av olja

Har du koll på om man ska tänka på något speciellt när man plockar loss motorn?
Ska lämna in den till SuperBike på tisdag för cylinderfotspackningsbyte och tänkte spara några hundringar genom att bara lämna in motorn...

Kanske någon här sitter på en verkstadsmanual?

Okej, trodde att den svarta proppen på vänster sida av motorn var till för att fylla på växellådsolja...vilken olja rekomenderar ni? :)

Finns det något sätt att hålla koll på hur mycket olja de är kvar i motorn?

Oljan till växellåda och motor är den samma :)

Finns ett glas på vänster sida av motorn, när motorn är igång ska nivån ligga mellan sträcken.
 
Last edited:

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Oljan till växellåda och motor är den samma :)

Finns ett glas på vänster sida av motorn, när motorn är igång ska nivån ligga mellan sträcken.


Jahaaa de trodde jag verkligen inte att de skulle vara, på 125:an var det växellådsolja för sig och motorolja för sig (2-takts dock). Vart hamnar oljan som man fyller på i ramen då? :yoparty

Tack för infon, vilken olja rekomenderas? :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har du koll på om man ska tänka på något speciellt när man plockar loss motorn?
Ska lämna in den till SuperBike på tisdag för cylinderfotspackningsbyte och tänkte spara några hundringar genom att bara lämna in motorn...

Kanske någon här sitter på en verkstadsmanual?


.
Nee ska inte var ngt speciellt:tummenupp
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Behöver detta filter bytas/rengöras?

Fick ett skumt problem igår då jag körde, hade kört på 70 och 90 vägar i kanske 40 minuter och sen då jag skulle ner till 50 så började hojen gå asdåligt och svarade dåligt på gasen (gick ojämt, jag gasade men den ville bara framåt ibland) sen när jag drog in kopplingen för att byta växel så dog den och blev ostartbar i kanske 15 minuter.

Kickade några gånger men den var helt stendöd, efter jag gått en bit med hojen i runt 15 min som sakt så provade jag att starta den och vipps!
Startade som om det var en ny hoj.

Är ingen haj på att meka, speciellt inte på denna motorcykel. Men jag gjorde de lilla jag kunde och plockade loss sadeln för att kolla hur luftfiltret såg ut.
Visst var det skitigt men kan det verkligen vara orsaken till att motorn börjar gå dåligt och helt plödsligt stannar och blir ostartbar i 15 minuter?
 

Bifogat

  • DSC07668.JPG
    DSC07668.JPG
    150.9 KB · Visningar: 78
  • DSC07669.JPG
    DSC07669.JPG
    143.6 KB · Visningar: 71
  • DSC07670.JPG
    DSC07670.JPG
    151.2 KB · Visningar: 62

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Låter som du har slut på soppa och du behöver slå på reservern :tungan

Tycker också de låter som de faktiskt men jag hade typ halva tanken kvar, lät de som iaf (såg så ut också). Hur som helst så provade jag att kicka med reserven och den startade iaf inte. :rolleyes:
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tycker också de låter som de faktiskt men jag hade typ halva tanken kvar, lät de som iaf (såg så ut också). Hur som helst så provade jag att kicka med reserven och den startade iaf inte. :rolleyes:

Om detta händer igen så öppna genast tanklocket!! Har hänt fler än 1 gång för mig . ventilationen till tanken har varit helt tät eller delvist tät. Det kan ha varit skräp i förgasaren också.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top