Ktm 660

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Mina delar monterade!!:yoparty

Samma här, Körde med lilla vidvinkelspegeln på samma sätt som du gjort.
Det funkar klart över förväntan!!
Inställningen blev i det närmaste perfekt, och pissenkelt med att borra upp 4 hål i spegeln där man trär i buntbanden.

:tummenupp
 

Vegaard

Åker hellre än bra...
Gick med
9 Apr 2009
Ort
Götet
Hoj
KTM 660 Aprilia DD
Funderar på att anidosera min fälgbanor och nav. Svarta fälgar med guld nav är helt klart mycket snyggare än orginal på 660 -04.

Är det någon som har erfarenhet av detta?

Någon som har lackerat ramen..? Pulverlack vs vanlig 2komp?
 

mickebratt

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Uddevalla
Hoj
04,KTM-625
Tja!
Ska köpa min första Ktm nu och är sugen på en 660,undrar dock hur stor skillnad det är mellan en cykel med sebring slip on/ acrapovic helsystem?
Vad är att rekommendera och hur mycket skiljer dem åt?
Tacksam för snabba svar
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tja!
Ska köpa min första Ktm nu och är sugen på en 660,undrar dock hur stor skillnad det är mellan en cykel med sebring slip on/ acrapovic helsystem?
Vad är att rekommendera och hur mycket skiljer dem åt?
Tacksam för snabba svar

Tycker Akra helsystem låterdovare & mindre än ett Slip-on. Jag det är stor skillnad med helsystem om man har råd med det! Hk nja det där får andra spekulera i men man känner skillnad.
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Antar att man måste regga om och förstärka sin bakram om man ska kunna ta me sig passagerare eftersom 660 är bara reggade för en pers.

Har en pinsam fråga till alla ni, vart fyller man på oljan som smörjer kolven??
Hur vet man att kolven blir tillräckligt smord och att motorn går bra?

Ibland kan min 660 kräva 100 kickar för att starta. Igår tex så startade jag motorn kall, hade shoken (svarta) fullt ute och då startade den på 2-3 kick (vilken den brukar göra). (Efter typ 20 sek så drar jag ut den svarta så att hojen hamnar på normala varv.)
När jag senare hade kört 1km så började den gå dåligt (ojämt) och motorn la av när jag tänkte lägga i en växel. Försökte få igång motorn i farten men den ville verkligen inte igång. Sen kickade jag först typ 3ggr utan att använda någon choke över huvud taget men den ville inte igång.
Efter att ha gått ett tag och låtit motorn svalna så provade jag att kicka igen (med sharta choken) och vipps!

När räknas motorn som kall? När ska man använda den röda choken (varm chocken)? Är motorn varm så brukar de väll inte behövas någon chock? Och vad gör man om man har kickat 1000 gånger och den går inte igång?!?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nu har jag försökt kolla ventilspelet på min. Jag hade glömt hur jävla bökigt det är att göra det på 660. På alla mina crosshojar kollar jag ventilerna på en kvart. Ikväll höll jag på i en timme utan att bli klar. Jag är helt säker på att jag står i dödläge för jag har precis hört klicket och man kan känna att vipparmarna är lite lösa, kolven står i topp och i titthålet är sträcken på rätt ställe. Jag har lirkat och trixat och försökt såga in 0,15 måttet men det är helt omöjligt att få in det någonstans. Jag kan inte ens få in 0,10. 0,05 går det ju inte ens att försöka med för det är för fladdrigt.
När jag hade 660 förra gången köpte jag något lite tokbra bladmått av Gnutten. Någon som vet var man kan köpa såna.

Det som jag tycker är mysko med min hoj är att den är servad så in åt helvete. Har gått 800 mil och har typ åtta servicestämplar i boken. Ändå verkar alla ventiler stå helt totalt fel, alldeles för litet spel. Alla bultar till motorfästena fram saknas!! Datorn funkar inte. Ingen el funkar och så vidare.
 

xever

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Skånes Fagerhult (HBG)
Hoj
Kawasaki Ninja 636, Husaberg 650
Hej :) ska kladda lite med baklampa samt blinkers på hojen nu. Det sega är att man måste ha igång cyklen hela tiden för att få fram ström, finns det inget man kan göra typ som att koppla på ström och isf var? mvh Jokce:brinnerup
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När jag hade 660 förra gången köpte jag något lite tokbra bladmått av Gnutten. Någon som vet var man kan köpa såna.

Det som jag tycker är mysko med min hoj är att den är servad så in åt helvete. Har gått 800 mil och har typ åtta servicestämplar i boken. Ändå verkar alla ventiler stå helt totalt fel, alldeles för litet spel. Alla bultar till motorfästena fram saknas!! Datorn funkar inte. Ingen el funkar och så vidare.

Jag beställde det av mcshopen tror jag det heter borta vid häggvik närheten av rondellen till stinsen. Tror de köper ifrån max någonting. He he tror jag hittade mitt bladmått hemma, nu har jag ingen hoj men det kanske blir en KTM igen nån gång. Man var tvungen att köpa ett 6-pack men hade inga problem med att sälja alla utom ett som jag använde själv. Grymt smidigt.
Ska försöka kolla vad firman hette.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag beställde mina böjda bladmått via Mcshopen i häggvik som köper ifrån Max mc import. Kan verkligen rekommendera dem med tanke på hur trångt det är.
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top