Ktm 660

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Uppdatering:

Bilen är hittad, ute i Bromma. Har en polare som ska dit ikväll och se om han kan köra hem den till sig så jag kan hämta den imorgon.

Dessutom finns det ett vittne till stölden. En kvinna som tog tjuven på bar gärning, och även ringde polisen. De kunde dock inte skicka en patrull då, och sen försvann allt.

Hoppas nu bara att bilen inte är alldeles för trasig. Höger sidoruta är inslagen, men annars kanske den är i dugligt skick.

Jag är faktiskt förvånad, det går fort framåt! Håller tummarna på att jag får återse min kära hoj.

Du nämner bara bilen i ditt inlägg, stod hojen kvar på flaket eller ska man hålla ögonen öppna?
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Fy helvete vad surt Petter, lider med dig. Hoppas verkligen den dyker upp. Håller utkik men det är tyvärr allt för sällan sakerna dyker upp :(
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Uppdatering:

Bilen är hittad, ute i Bromma. Har en polare som ska dit ikväll och se om han kan köra hem den till sig så jag kan hämta den imorgon.

Dessutom finns det ett vittne till stölden. En kvinna som tog tjuven på bar gärning, och även ringde polisen. De kunde dock inte skicka en patrull då, och sen försvann allt.

Hoppas nu bara att bilen inte är alldeles för trasig. Höger sidoruta är inslagen, men annars kanske den är i dugligt skick.

Jag är faktiskt förvånad, det går fort framåt! Håller tummarna på att jag får återse min kära hoj.

Edit:

Ja, så här är det:
En kvinna hade sett bilen stå på gatan idag på Mössebergsvägen i Bromma. Hon frågade en kille som satt och grejade i bilen om han var ägare, varpå han svarade "Ja, givetvis."
Hon gick då in och ringde polisen eftersom hon inte trodde på det, men de kunde inte skicka en patrull. Hon ringde även för att anmäla pågående brott, men ingen kunde komma.
Hon gick då tillbaka till bilen och försökte stoppa killen, men han körde bara iväg.

Så tydligen var bilen redan bortkörd av tjuven när Assistanskåren ringde upp mig och sade att bilen var hittad.

Fan vad bitter jag är på Polisen just nu. Om de hade fått ändan ur vagnen kanske jag haft både hoj och bil tillbaka vid det här laget!
Sen tycker jag Polisen borde ha ringt mig direkt de fick veta att bilen var sedd. Jag kanske hade kunnat arrangera så att någon hade tagit sig dit, den hittades ju bara 3.5km från där jag parkerat den.

Som det verkar just nu är ju bilen borta, igen. Så mycket för den turen.


Fy fan va surt, polisen hade väl något bättre för sig, typ äta munkar eller jaga folk som plankar på tåget...:huvet

Bor i dom krokarna själv så man blir ju lite nojjig, dags att putsa kickerskorna och plocka fram storsmockan, håller ögonen öppna!!!

PM:ar dig mitt nummer ifall du får höra nåt och behöver hjälp...
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Tack för stödet grabbar, det känns skönt.
Hojen är ju försäkrad, så det är ju en sak, bilen hade jag ju dock bara trafikförsäkring på, och det känns lite värre. Hade ju dessutom stereo och motorcykelkläder I bilen till ungefär samma värde SOM bilen.

Jag känner mig lagomt bitter på polisens agerande. Om nu de inte kunde/orkade/ville göra något när hon ringde, då hade de ju iaf kunnat höra av sig till mig! Det var ju bara 2h efter att jag anmält den stulen. Jag befann ju mig knappt 4km därifrån, jag hade ju för fasen hunnit springa dit!

Kan man ge polisen en känga på något sätt för otillräckligt arbete?

Och sen hela grejen med assistanskåren... De ringde ju mig vid 17-tiden och sade att bilen var upphittad. Då hade ju tjuven redan kört iväg igen för lääänge sedan. Kändes ju snällt, ge mig falska förhoppningar.

Jag undrar just, eftersom killen parkerat där på Mössebergsvägen så måste han ju nästan haft något att göra till något av husen där. Borde man åka dit och prata lite med folk? Kanske "prata" lite med folk?
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nästa gång du ringer polisen ska du säg att det är en sporthoj som kör tokfort på den platsen du vill att dom ska komma till. Då tar det 2 minuter sen har du minst tre snutbilar på plats. Säger man att någon snott något så brukar dom aldrig åka ut överhuvudtaget. Jag har fått bilar och mopeder och sånt snodda och dom skiter i det. Kör man fort dock så kommer det ett helt stim med snutbilar på fem sekunder.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Tack för stödet grabbar, det känns skönt.
Hojen är ju försäkrad, så det är ju en sak, bilen hade jag ju dock bara trafikförsäkring på, och det känns lite värre. Hade ju dessutom stereo och motorcykelkläder I bilen till ungefär samma värde SOM bilen.

Jag känner mig lagomt bitter på polisens agerande. Om nu de inte kunde/orkade/ville göra något när hon ringde, då hade de ju iaf kunnat höra av sig till mig! Det var ju bara 2h efter att jag anmält den stulen. Jag befann ju mig knappt 4km därifrån, jag hade ju för fasen hunnit springa dit!

Kan man ge polisen en känga på något sätt för otillräckligt arbete?

Och sen hela grejen med assistanskåren... De ringde ju mig vid 17-tiden och sade att bilen var upphittad. Då hade ju tjuven redan kört iväg igen för lääänge sedan. Kändes ju snällt, ge mig falska förhoppningar.

Jag undrar just, eftersom killen parkerat där på Mössebergsvägen så måste han ju nästan haft något att göra till något av husen där. Borde man åka dit och prata lite med folk? Kanske "prata" lite med folk?

Var släpet kvar på bilen vid det tillfället? Annars kanske hojen finns i ett garage eller källare(förråd) på den adressen. Åka dit och fråga runt lite kan inte skada, polisen kommer då inte göra det.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Nästa gång du ringer polisen ska du säg att det är en sporthoj som kör tokfort på den platsen du vill att dom ska komma till. Då tar det 2 minuter sen har du minst tre snutbilar på plats. Säger man att någon snott något så brukar dom aldrig åka ut överhuvudtaget. Jag har fått bilar och mopeder och sånt snodda och dom skiter i det. Kör man fort dock så kommer det ett helt stim med snutbilar på fem sekunder.

Precis! När jag blev stoppad av snuten så hade jag fyra bilar runt mig inom fem minuter. Då trodde dom i och för sig först att den var snodd. Det blir säkert så att när det blir lite action på snutradion så kommer hela skocken på en gång.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Var släpet kvar på bilen vid det tillfället? Annars kanske hojen finns i ett garage eller källare(förråd) på den adressen. Åka dit och fråga runt lite kan inte skada, polisen kommer då inte göra det.

Hojen fanns kvar på pickisen då. Vet inte om killen hade något att göra till något av husen där, ska ringa kvinnan idag igen och fråga om hon såg något. I sådana fall kan man ju åka dit och fråga lite. Och hjälper inte det kanske man kan "fråga" lite.
Jag är dock hos föräldrarna på Åland nu, och går på jobb på söndag morgon, blir borta på jobb i över 3 veckor. Så jag vete tusan hur jag ska göra. :huvet
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Backspegel behövs inte vid besiktning, men polisen kan ju givetvis slå ner på det om de känner för det.

Jag blev stoppad av en annan anledning häromdagen.....

Sedan frågade polisen hur det var med backspeglarna?

Jag svarade som om det vore helt naturligt:
Detta här är ju en endurohoj!!
Jahaja.... blev svaret :)

Men det åker nog på backspeglar nu.... det tog tydligen en liten stund för mig att se dom bakom mig innan jag stannade....:gnissla
En av dem hade hunnit gå upp i varv... kan ju vara lite onödigt....

Sedan vill jag speciellt tacka de motarder som enligt poliserna brukar busa i Västerort - Hässelby. Jag fick skulden för mycket där ute... :arsele
 
Last edited:

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Hojen fanns kvar på pickisen då. Vet inte om killen hade något att göra till något av husen där, ska ringa kvinnan idag igen och fråga om hon såg något. I sådana fall kan man ju åka dit och fråga lite. Och hjälper inte det kanske man kan "fråga" lite.
Jag är dock hos föräldrarna på Åland nu, och går på jobb på söndag morgon, blir borta på jobb i över 3 veckor. Så jag vete tusan hur jag ska göra. :huvet

Trist som fan är det i vilket fall. Förmodligen kommer den aldrig mer rulla på gatorna, iaf inte i svea men jag håller ögonen öppna och känner igen din godbit direkt.

Men det åker nog på backspeglar nu.... det tog tydligen en liten stund för mig att se dom bakom mig innan jag stannade....:gnissla

Jotack, själv låg man och körde stående wheelie på Norrtäljevägen med blåvit bakom som blinkade med discoljusen :gnissla Har fortfarande inga speglar men det skulle underlätta.
 
Last edited:

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Trist som fan är det i vilket fall. Förmodligen kommer den aldrig mer rulla på gatorna, iaf inte i svea men jag håller ögonen öppna och känner igen din godbit direkt.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Känns ju inte som killen verkar vara världens krutuppfinnare, som ställer sig med stulen bil och hoj i ett bostadskvarter i Bromma mitt på ljusan dag, men vad vet jag.
Klåparen får väl säkert aldrig igång den ens, skulle inte förvåna mig om han kickar sig trött och dumpar den i ett skogsbryn.

Det som känns så jäkla bittert är all tid man lagt ner för att få bilen och hojen som man vill. Hade ju byggt bågen runt extraljusen på bilen helt själv, och var skitnöjd. Sen har jag haft duktiga problem med att den inte ville gå ordentligt, och hade precis fått den att gå som en klocka.
Hojen bytte jag ju till Rallykam i vintras, och nu innan säsongen började hade jag isär hela hojen, putsade upp allt, fettade in allt, bytte bakfjäder till en hårdare osv. Sen har vi ju undersätesljuddämpare jag byggde, som gör den till antagligen den enda motard (utöver de få SXVs som kör med Mivv-system) som har det. Bakdelen som jag byggt om och de nya blinkerserna jag satte dit alldeles nyss.

SÅNT känns bittert. Hade precis fått den så som jag vill ha den, och såg fram emot en lång sommar med mycket körning, så kommer någon förbannad idiot som inte kan skilja på sitt och andras och förstör allt jag jobbat för.

Man börjar ju fundera, hur skulle jag bete mig om jag träffade tjuven? Inom mig bor en ilska som skulle vilja spöa skiten ur honom, för allt jag fått gå igenom, men samtidigt har man ju hjärnan som säger att "Nej, nej. Då åker du dit för misshandel.". Sen börjar gärna tänka "...men du är ju ändå ostraffad, så du skulle ju inte få fängelse iaf..." och så funderar man om det vore värt det. Man behöver ju inte slå honom fördärvad liksom, bara ge igen lite grann...
Nu är ju jag en sådan som aldrig slagit bortsett från när man småbråkade med sina kompisar i lägstadiet, men det känns så djävligt det här. Det är som att ha blivit våldtagen, min integritet är kränkt!

Nåväl.
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Känns ju inte som killen verkar vara världens krutuppfinnare, som ställer sig med stulen bil och hoj i ett bostadskvarter i Bromma mitt på ljusan dag, men vad vet jag.
Klåparen får väl säkert aldrig igång den ens, skulle inte förvåna mig om han kickar sig trött och dumpar den i ett skogsbryn.

Det som känns så jäkla bittert är all tid man lagt ner för att få bilen och hojen som man vill. Hade ju byggt bågen runt extraljusen på bilen helt själv, och var skitnöjd. Sen har jag haft duktiga problem med att den inte ville gå ordentligt, och hade precis fått den att gå som en klocka.
Hojen bytte jag ju till Rallykam i vintras, och nu innan säsongen började hade jag isär hela hojen, putsade upp allt, fettade in allt, bytte bakfjäder till en hårdare osv. Sen har vi ju undersätesljuddämpare jag byggde, som gör den till antagligen den enda motard (utöver de få SXVs som kör med Mivv-system) som har det. Bakdelen som jag byggt om och de nya blinkerserna jag satte dit alldeles nyss.

SÅNT känns bittert. Hade precis fått den så som jag vill ha den, och såg fram emot en lång sommar med mycket körning, så kommer någon förbannad idiot som inte kan skilja på sitt och andras och förstör allt jag jobbat för.

Man börjar ju fundera, hur skulle jag bete mig om jag träffade tjuven? Inom mig bor en ilska som skulle vilja spöa skiten ur honom, för allt jag fått gå igenom, men samtidigt har man ju hjärnan som säger att "Nej, nej. Då åker du dit för misshandel.". Sen börjar gärna tänka "...men du är ju ändå ostraffad, så du skulle ju inte få fängelse iaf..." och så funderar man om det vore värt det. Man behöver ju inte slå honom fördärvad liksom, bara ge igen lite grann...
Nu är ju jag en sådan som aldrig slagit bortsett från när man småbråkade med sina kompisar i lägstadiet, men det känns så djävligt det här. Det är som att ha blivit våldtagen, min integritet är kränkt!

Nåväl.

Fy fan lider med dig. Vet hur det känns, har också blivit bestulen på en hoj 2006. Man vill :censored dom jävla tjuvarna.

Ska hålla ögonen öppna i norrort. :mad:
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Samma här! Håller utkik!

Din hoj lär man känna igen! Och vi motardnissar har ju koll..... :tummenupp
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Tack så mycket grabbar, alltid trevligt med ryggdunkar när livet ser grått ut.
Lade upp en tråd i Stöldforumet där ni kan se några bilder på hojen och bilen, om någon behöver påminnas.

Nu är ju frågan, vad blir nästa hoj?
Funderar på en Husa 650 eller en KTM 525a, och 525an lockar nog nästan mera.
660n är ju trevlig med sina serviceintervaller, och jag gillar verkligen karaktären med mycket botteneffekt, men Husorna och KTMs EXC-modeller är ju så slimmade och lätta!
Hmm...
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Tack så mycket grabbar, alltid trevligt med ryggdunkar när livet ser grått ut.
Lade upp en tråd i Stöldforumet där ni kan se några bilder på hojen och bilen, om någon behöver påminnas.

Nu är ju frågan, vad blir nästa hoj?
Funderar på en Husa 650 eller en KTM 525a, och 525an lockar nog nästan mera.
660n är ju trevlig med sina serviceintervaller, och jag gillar verkligen karaktären med mycket botteneffekt, men Husorna och KTMs EXC-modeller är ju så slimmade och lätta!
Hmm...

Förhoppningsvis dyker den upp, gör den inte det så har polarn en 525 med yoshimura triovalsystem som inte gått många timmar som han behöver bli av med...
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Angående "backspegelsproblematiken" så hittade jag en förnäm tråd här på SH där olika lösningar fanns.

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4130623&postcount=32

Jag har varit på Biltema och inhandlad diverse speglar och skall testa lite olika lösningar.
Köpte liten OCH större vidvinkelspegel samt den lilla runda spegeln med böjbart fäste. Kostade i princip gratis!

Man vill ju trots allt se vad som finns bakom och snett bakom utan att ha en jäkla spröt utstickande som myrantenner.

Utvärdering följer....
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Har idag igen försökt byta kopplingsvätska då det inte blev 100 sist. Tömde å gjorde rent innan påfyllning :tummenupp men sen :huvet Alltså ärligt talat, hur fan får man tryck i skiten igen? Jag har ingen pump för at trycka bakvägen ( och hur ska det funka egentligen med tanke på hur packningarna är utformade i pumpen :confused:) Blir smått irriterad :mad:
Nån som kan ge användbara tips?
 

pansarvagnen

BRRAAAAAAAAAAAP!!!
Gick med
17 Mar 2003
Ort
på en ö...
Hoj
monark
Har idag igen försökt byta kopplingsvätska då det inte blev 100 sist. Tömde å gjorde rent innan påfyllning :tummenupp men sen :huvet Alltså ärligt talat, hur fan får man tryck i skiten igen? Jag har ingen pump för at trycka bakvägen ( och hur ska det funka egentligen med tanke på hur packningarna är utformade i pumpen :confused:) Blir smått irriterad :mad:
Nån som kan ge användbara tips?

Fick byta min för en månad sen efter att jag vurpade av kopplingspumpen.
Jag skulle köpa en spruta, kostar typ 60 spänn eller nåt.
Sen är det bara trycka in oljan bakvägen, då skjuter du ut all luft, linda en trasa över "koppen". Jag behövde inte lufta den alls efter det..:tummenupp
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Fick byta min för en månad sen efter att jag vurpade av kopplingspumpen.
Jag skulle köpa en spruta, kostar typ 60 spänn eller nåt.
Sen är det bara trycka in oljan bakvägen, då skjuter du ut all luft, linda en trasa över "koppen". Jag behövde inte lufta den alls efter det..:tummenupp

Försökte det, kommer ingenting upp till koppen. därför jag funderar på hur det ska kunna gå med tanke på att packningarna i pumpen är koniska, lite som packboxar i framgaffeln, för att hålla oljan på ena sidan när du kramar greppet. Så hur ska man plötsligt kunna trycka olja bakvägen? Eller måste man ha ett visst tryck för att oljan ska kunna ta sig förbi?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Angående "backspegelsproblematiken" så hittade jag en förnäm tråd här på SH där olika lösningar fanns.

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4130623&postcount=32

Jag har varit på Biltema och inhandlad diverse speglar och skall testa lite olika lösningar.
Köpte liten OCH större vidvinkelspegel samt den lilla runda spegeln med böjbart fäste. Kostade i princip gratis!

Man vill ju trots allt se vad som finns bakom och snett bakom utan att ha en jäkla spröt utstickande som myrantenner.

Utvärdering följer....

Mina delar monterade!!:yoparty
 

Bifogat

  • CIMG2332.jpg
    CIMG2332.jpg
    211 KB · Visningar: 89
  • CIMG2335.jpg
    CIMG2335.jpg
    220.8 KB · Visningar: 156
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top