johansson5551
Ny medlem
behöver lite hjälp med drevning för enduro på min 660? funderar på att ut i skogen och bröta lite och funderar på vad som behövs för drevning har ett 15 fram liggandes eller om det var 14? vad är lämplig drevning?
Är det någon som kör med nedanstående bakljus på en 660?
Jag har ett sådant som är köpt på LOUIS och jag får aldrig själva bakljuset att funka.. Kopplar jag så som sladdarna är uppmärkta (Licht/lyse, Bremse/broms, -/jord) så får jag bromsljuset att funka - men inte bakljuset...
I ren desperation har jag testat att koppla på alla möjliga sätt och har då fått fram antingen detta betéende eller att bakljuset lyser men inte bromsljuset. Jag monterade också ett nytt blinkrelä som är lastoberoende vilket tyvärr inte hjälpte. =(
Mitt vanliga bakljus funkar som det ska när jag testar att koppla på det så det bör ju inte vara nåt knas med kablarna heller.
Någon som har fått det att funka på en 660?
Passar 05ans bakdel direkt på 04an? Orginalsadel?
Har sett nån 660 -04 med 525ans bakdel passa det direkt på?
googlat och sökt lite överallt någon som har artikelnummer?
Passar 05ans bakdel direkt på 04an? Orginalsadel?
Har sett nån 660 -04 med 525ans bakdel passa det direkt på?
googlat och sökt lite överallt någon som har artikelnummer?
Själva ramen på 04:an och 05:an är ju densamma så det borde passa.
Sadeln på 05:an är dock annorlunda med annan infästning bak, så byter du bakram bör du nog byta sadel också.
Men PM:a Rasorblade som sagt, han hade gjorde så på sin 04:a
Hej på er, jag ska nu lämmna gathojjen för att beträda motard mark!
1. Jag ska ev. köpa en 660-04 till helgen och undrar vad jag ska kolla lite extra på. Barnsjukdommar?? Den har gått 1300 mil vilket jag tycker är lite långt??
2. Ang motor. Accra pipor, rallykam, k&n filter, öppnad luftburk. Vad kan man göra mer, vill ha massor av vrid på låga varv...?
3. Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?
Tackar på förhand!
Hej på er, jag ska nu lämmna gathojjen för att beträda motard mark!
1. Jag ska ev. köpa en 660-04 till helgen och undrar vad jag ska kolla lite extra på. Barnsjukdommar?? Den har gått 1300 mil vilket jag tycker är lite långt??
2. Ang motor. Accra pipor, rallykam, k&n filter, öppnad luftburk. Vad kan man göra mer, vill ha massor av vrid på låga varv...?
3. Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?
Tackar på förhand!
Jag tänker spendera mesta tiden på bakhjulet och undrar om man behöver bygga om oljepump/sump för att inte riskera att den går torr?
nice!
hur funkar det där jämfört med 21/18 tums fälgar?
Nice
Hur funkar det?
Vilka mått och vilket märke har du på däcken?
haha inte min hoj! Någon serb från bikepics
Tja, blev en mycket nöjd äger till en KTM 660 i helgen och ja jävlar vilken skillnad jämfört med min yamaha xt660x.
Men idag efter jag tankat och skulle få igång hojjen så muttrade den bara lite åt mig, visade ingen livsgnista öht. Är det vanligt att de blir svårstartade när de är varma, och finns det nåt att göra åt det. Tänkte byta tändstift bara för att.
Nån som vet vad det sitter för tändstift i? Fick ingen servicebok med nämnligen.
Simma lugnt
Tja, blev en mycket nöjd äger till en KTM 660 i helgen och ja jävlar vilken skillnad jämfört med min yamaha xt660x.
Men idag efter jag tankat och skulle få igång hojjen så muttrade den bara lite åt mig, visade ingen livsgnista öht. Är det vanligt att de blir svårstartade när de är varma, och finns det nåt att göra åt det. Tänkte byta tändstift bara för att.
Nån som vet vad det sitter för tändstift i? Fick ingen servicebok med nämnligen.
Simma lugnt
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |