det oranga som sitter bakom sadeln ja =)
Kan säkert vara ok kvalitet,men jag tror att en endelad skiva på 320mm för motard kan bli ett problem vid hög belastning och värme
Borde nog vara flytande centrum på en såå stor skiva.
Någon som vet varför LC4:an har så utsatta ramlager?
För det kan ju knappast bero på föraren..
Dålig blid, men innerringens yta fått ordentliga uttmatningsbrott över 120grader (vinkel)
vad är det för bakskärm? snygg!
Har du mätt i oket så du vet att det finns tillräckligt med gods?
Hörde igår av en att det var VÄLDIGT tunt gods just där. Bättre att ha en distans på axlen som flyttar hela fälgen istället. Sen får man ha en distans bakom bromsskivan oxå. Lite krångel, men bättre det än trasigt bromsok.
KTM 660 -04 original.
JA det vet jag......
Det som händer när man varvar långt är att veven börjar flexa likt ett hopprep. Då börjar man klämma rullagren så att de havererar....
Detta löses genom att uppgradera till kullager. De tål iof teoretiskt mindre belastning än rullar men i verkligheten håller de längre...
Tackar för svaret
Det låter rimligt. Har för mig att det finns olika axeldiametrar på vevaxeln till olika LC-modeller. En tjockare borde således ge mindre problem....
Uppgradering till kullager är detta något som du själv har provat?
Om i så fall menar du ett vanligt spårkullager eller ett dubbelradigt självjusternade lager?
Visst det är skillnad i lastförmåga, både statiskt å dynamiskt. Men jag är mer orolig att utmattnings kapaciteten sjuker avsevärt med ett vanligt spårkullager. Men det har förvisso visats att ett rullager inte håller det heller.
Haveriet kan ju också bero på oljan som jag har kört med, inte värsta racing oljan direkt men ändå innom spec. Kanske blir till att köra på det från nu.
Någon som Du kan rekommendera?
Du kan säkert mer om lager än mig....
Men att konvertera till kulor på ena eller båda sidorna är ett vanligt sätt att få Husaberg/KTM 450,525 /LC4 att inte rasa när man varvar långt....
De motorer från KTM som höll sämst 560SMR/610 factory fick kulor på ena sidan direkt från KTM och vips höll grejerna. På KTM språk heter lagret 0625060206 eller så hänger man i ett SKF TMB206/C3 JR2. Detta är dock RFS/Husaberg motorn men samma lagertyp fast med mått för LC4 motorn finnes....
Jag kör själv på Motul värstingolja då den är bäst och jag har turen att få den sponsrad. Skulle jag betala själv blir det OK/Q8 SBK....
Stor tack för hjälpen..!
Då får jag prova med att köpa ett extra kullager och prova, såg att det är monterat så på KTM 560 SMR-06. Känns lättast att bara montera ett i stället för två om man skall få ihop halvorna utan våld -> nytt haveri.
Det får bli Motul 300V 4T 15-50 hädanefter.
.. Kan jag justera dämparna lite mjukare?
Fy fan vad roligt man kan ha då!!
Varit ute i skogen hela dagen idag
Fy fan vad roligt man kan ha då!!
Varit ute i skogen hela dagen idag
Har du 21/18 på? Jag har 21/19 på ingång här i veckan. Fick du några problem vid konverteringen?
Jag vet att husorna har lite mindre avstånd till svingen i framkant. 18 är inga problem bak. Hoppas att 19 inte heller är det. Lägger med en bild så du ser vad jag menar.
På bilden ser det ju ok ut, men när man börjar köra tar gummit en annan form.
Hoppas din sving är tillräckligt "djup" eller vad man ska kalla det...
Jag vet att husorna har lite mindre avstånd till svingen i framkant. 18 är inga problem bak. Hoppas att 19 inte heller är det. Lägger med en bild så du ser vad jag menar.
På bilden ser det ju ok ut, men när man börjar köra tar gummit en annan form.
Hoppas din sving är tillräckligt "djup" eller vad man ska kalla det...
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |