Hej hopp pille snopp.
Vart o testade den dära 660:n -03 igår. Det var en -03 med hydr koppling o high flow, men skicket var inget vidare. 10 ägare på nacken (3 om året!!) och hojen var repig och sliten precis överallt. Bakfälgen såg ut som en sågklinga i fälgkanterna och framfälgen var ny. Led-dioderna bak var inte snygga utan mest små, osynliga och fula. Undrar hur bra de lyser ute i trafiken jämnfört med vanliga lampor..?
How som helst, provkörde besten i dyngblött väder. Första spontana reaktionerna på en SM:
-hög
-ryckig gång
-helt annorlunda feeling än sporthoj. inget "flow". inget "seglande" genom kurvorna. Typ änna.
+krut i stånkan. ryck med rullen så stack framtofflan direkct
Sen slog det mig att det inte finns styrlås på dessa hojar. Eller rättare sagt, styrlås finns men inget styrlås uppe på som är kopplad till elektroniken( eftersom det inte finns ngt batteri?). Innebär att förbigående kan starta hojen men inte köra iväg med den om styrlåset är låst. Känns fel.
Nu var det inte en långtur där jag han känna efter och dessutom var det dyngblött o halt så jag fick aldrig chans att kräma ur hojen på ngt sätt alls. Sen såg jag att det sprutade eld vid gasavslag efter varvning med kopplingen åtdragen. Normalt? Felaktigt inställd tändning? Han har en KTM effektljuddämpare på..
Njao, jag får nog känna efter om det är SM jag vill ha.
Känns dessutom fel att je 50 papp för en "sliten" motard även om de är byggda för det och alla är vurpade/tappade osv.
Stort jäkla HMMM mellan mina öron just nu. Vill jag ha sporthoj egentligen?