MjO skrev:2072531Ja, det står "cirka 2,1 liter" men det blir väl ungefär det också, 1,3 och 0,6 är 1,9 liter och sen fyller du främre filtret innan montering och i det ryms väl 1-2 deciliter?
Marron skrev:2073172Jag har iofs en 625:a 05.. men jag tror jag kan fråga här ändå när ändå ämnet är uppe.
Håller också på att kör in den och tänkte göra ett extra olje och filterbyte.
Enligt instruktionerna ser det ganska lätt ut, är det det?
Man behöver inga specialverktyg eller så?
Och silen som jag läste om lite längre upp, vad är det?
Tack! =)
Marron skrev:2073172Jag har iofs en 625:a 05.. men jag tror jag kan fråga här ändå när ändå ämnet är uppe.
Håller också på att kör in den och tänkte göra ett extra olje och filterbyte.
Enligt instruktionerna ser det ganska lätt ut, är det det?
Man behöver inga specialverktyg eller så?
Och silen som jag läste om lite längre upp, vad är det?
Tack! =)
semper skrev:2073233det som inte är med i KTM verktygslådan som du behöver är en insex, 19 hylsa 15/14 hylsa sen fick jag fan inte av mitt oljefilter utan en sån där oljefilter avdragarmojäng.
semper skrev:2073233det som inte är med i KTM verktygslådan som du behöver är en insex, 19 hylsa 15/14 hylsa sen fick jag fan inte av mitt oljefilter utan en sån där oljefilter avdragarmojäng.
Marron skrev:2073311Gott, då åker jag och handlar nu... =)
Marron skrev:2073311Gott, då åker jag och handlar nu... =)
Rasorblade skrev:2073366kom förbi å kolla på mitt slipon!!!![]()
Ska ev. med en sväng efter 12 ska du med?
Långa farbron skrev:2073492Åk till cross och endurokompanitet i Kållered där kostar filtrena hälften av vad dom gör på Superbike (dock inte orginal)
Fick ge hiskeliga 180:- hos Superbike för 2 filter till en Duke.
Krille-666 skrev:2074213Bytt olja nu, fyllde på 1.3 i motorn och 0.6 i ramen exakt som manualen ändå så får jag förmycket olja i motorn körde den varm kollade 5 min efter och är tvungen att luta hojjen åt höger lika mycket som när stödet är nere, för att få oljan till mitten på glaset... Spelar detta nån jätte stor roll eller? Får ni andra samma sak som bytt olja?
Marron skrev:2075710Vad tycker ni man ska gå efter, 10 timmar eller 100 mil?
Mr_M5 skrev:2076961Ktm 660... Nu är man jävligt less på skiten redan. Har försökt starta den idag med ALLA möjliga tricks o sätt, men nej, den vill inte gå bra alls... Startar knappt överhuvud taget. - Och Ja - Jag kan kicka... Visst, nya såna här hojar kan vara knepiga, men det ska inte vara så här tycker man... Kalasväder o inge åka blev det knappt. Stått o kickat i 3-4 timmar men nej... Kul? Knappast. Stiftet är ju inte ens surt, men får byta det iaf. Kanske överslag på nå vänster.
Sen läcker den olja ifrån kopplingskåpans packning... Har dragit skruvarna men det hjälper inte. Helt ny hoj, fint väder o så börjar det så här... Visst blir man positiv.
Nej, byta stift imorrn o testa igen. Går det inte då så får den sk "försäljaren" hämta hojfan... Här har man köpt nytt ställ o stövlar o allt... + hojen... o så går den knappt igång, o när den väl går så dör den efter ett litet tag.
Skulle gärna vilja höra era erfarenheter med nya KTM:s... Har redan fått en skepsis till märket/modellen. Det blir ju så. Nu ska jag ta en FET jävla grogg för att lugna mig lite.
![]()
Kimmen.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |