Ktm 660

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Ja, det står "cirka 2,1 liter" men det blir väl ungefär det också, 1,3 och 0,6 är 1,9 liter och sen fyller du främre filtret innan montering och i det ryms väl 1-2 deciliter?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
MjO skrev:
2072531 Ja, det står "cirka 2,1 liter" men det blir väl ungefär det också, 1,3 och 0,6 är 1,9 liter och sen fyller du främre filtret innan montering och i det ryms väl 1-2 deciliter?

Då så!
:)
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
Jag har iofs en 625:a 05.. men jag tror jag kan fråga här ändå när ändå ämnet är uppe.

Håller också på att kör in den och tänkte göra ett extra olje och filterbyte.
Enligt instruktionerna ser det ganska lätt ut, är det det?
Man behöver inga specialverktyg eller så?

Och silen som jag läste om lite längre upp, vad är det?

Tack! =)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Marron skrev:
2073172 Jag har iofs en 625:a 05.. men jag tror jag kan fråga här ändå när ändå ämnet är uppe.

Håller också på att kör in den och tänkte göra ett extra olje och filterbyte.
Enligt instruktionerna ser det ganska lätt ut, är det det?
Man behöver inga specialverktyg eller så?

Och silen som jag läste om lite längre upp, vad är det?

Tack! =)

Det är lätt och krävs inga specialverktyg (utgår ifrån att det är samma upplägg på 625 som 640/660)

Silen sitter under motorn framför oljepluggen och är just en sil för att fånga skit,ser ut som ett litet rör av nät.

Det viktigaste är att lufta efter man bytt olja.
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
Marron skrev:
2073172 Jag har iofs en 625:a 05.. men jag tror jag kan fråga här ändå när ändå ämnet är uppe.

Håller också på att kör in den och tänkte göra ett extra olje och filterbyte.
Enligt instruktionerna ser det ganska lätt ut, är det det?
Man behöver inga specialverktyg eller så?

Och silen som jag läste om lite längre upp, vad är det?

Tack! =)

det som inte är med i KTM verktygslådan som du behöver är en insex, 19 hylsa 15/14 hylsa sen fick jag fan inte av mitt oljefilter utan en sån där oljefilter avdragarmojäng.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
semper skrev:
2073233 det som inte är med i KTM verktygslådan som du behöver är en insex, 19 hylsa 15/14 hylsa sen fick jag fan inte av mitt oljefilter utan en sån där oljefilter avdragarmojäng.

Du får börja träna nyporna :hihi
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
semper skrev:
2073233 det som inte är med i KTM verktygslådan som du behöver är en insex, 19 hylsa 15/14 hylsa sen fick jag fan inte av mitt oljefilter utan en sån där oljefilter avdragarmojäng.

Slå en skruvmejsel igenom det bara :)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Marron skrev:
2073311 Gott, då åker jag och handlar nu... =)

Åk till cross och endurokompanitet i Kållered där kostar filtrena hälften av vad dom gör på Superbike (dock inte orginal)

Fick ge hiskeliga 180:- hos Superbike för 2 filter till en Duke.
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
Rasorblade skrev:
2073366 kom förbi å kolla på mitt slipon!!! :yoparty :D
Ska ev. med en sväng efter 12 ska du med?

Har redan kört nu en bra sväng... synd att jag inte såg det innan jag stack ut. Fast jag vill nog köra in den och så innan jag hänger på :)

Ditt slipon kollar jag ägrna på... eller lyssnar rättare sagt. :)

Långa farbron skrev:
2073492 Åk till cross och endurokompanitet i Kållered där kostar filtrena hälften av vad dom gör på Superbike (dock inte orginal)

Fick ge hiskeliga 180:- hos Superbike för 2 filter till en Duke.

Okej, tack för tipset, får se hur jag gör.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Bytt olja nu, fyllde på 1.3 i motorn och 0.6 i ramen exakt som manualen ändå så får jag förmycket olja i motorn körde den varm kollade 5 min efter och är tvungen att luta hojjen åt höger lika mycket som när stödet är nere, för att få oljan till mitten på glaset... Spelar detta nån jätte stor roll eller? Får ni andra samma sak som bytt olja?
 

mille02

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
mark
Hoj
ktm 660smc 04
Krille-666 skrev:
2074213 Bytt olja nu, fyllde på 1.3 i motorn och 0.6 i ramen exakt som manualen ändå så får jag förmycket olja i motorn körde den varm kollade 5 min efter och är tvungen att luta hojjen åt höger lika mycket som när stödet är nere, för att få oljan till mitten på glaset... Spelar detta nån jätte stor roll eller? Får ni andra samma sak som bytt olja?

Om jag inte minns fel,när motorn är kall så ska oljan ligga i mitten på glaset
men när du har varmkört den så kommer oljan att stiga och hamna i top på
glaset annars läs manualen det står där :banana
 

mille02

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2004
Ort
mark
Hoj
ktm 660smc 04
När vi ändå är inne på olje byten,gjorde min 100mil/10tim service i
slutet på förra säsongen,men jag tänkte göra ett olje byte till innan
nästa service och det känns ganska onödigt att byta bägge filtren.
Är man tvungen att ha loss det stora filtret för att få ut all olja?
Har en förmåga att alltid klämma sönder det :hihi
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
tjenis tjenis,
var lite snack här innan om ljuddämpare...jag tog bara bort decibeldädarna på min orginal burkar, funkar kanon & låter kanon också.
Spana in fotot som är taget bakifrån på dämpana, ser mycket bättre ut också, tycker jag i alla fall :)
köpte miniblinkers på danmobility, fick hem dom i går.129 skr paret.helt grymmt.
 

Bifogat

  • min.jpg
    min.jpg
    58 KB · Visningar: 193
  • min2.jpg
    min2.jpg
    54 KB · Visningar: 254
  • 99383640000.jpg
    99383640000.jpg
    31.2 KB · Visningar: 104

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Ktm 660... Nu är man jävligt less på skiten redan. Har försökt starta den idag med ALLA möjliga tricks o sätt, men nej, den vill inte gå bra alls... Startar knappt överhuvud taget. - Och Ja - Jag kan kicka... Visst, nya såna här hojar kan vara knepiga, men det ska inte vara så här tycker man... Kalasväder o inge åka blev det knappt. Stått o kickat i 3-4 timmar men nej... Kul? Knappast. Stiftet är ju inte ens surt, men får byta det iaf. Kanske överslag på nå vänster.

Sen läcker den olja ifrån kopplingskåpans packning... Har dragit skruvarna men det hjälper inte. Helt ny hoj, fint väder o så börjar det så här... Visst blir man positiv.

Nej, byta stift imorrn o testa igen. Går det inte då så får den sk "försäljaren" hämta hojfan... Här har man köpt nytt ställ o stövlar o allt... + hojen... o så går den knappt igång, o när den väl går så dör den efter ett litet tag.

Skulle gärna vilja höra era erfarenheter med nya KTM:s... Har redan fått en skepsis till märket/modellen. Det blir ju så. Nu ska jag ta en FET jävla grogg för att lugna mig lite.

:huvet

Kimmen.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Mr_M5 skrev:
2076961 Ktm 660... Nu är man jävligt less på skiten redan. Har försökt starta den idag med ALLA möjliga tricks o sätt, men nej, den vill inte gå bra alls... Startar knappt överhuvud taget. - Och Ja - Jag kan kicka... Visst, nya såna här hojar kan vara knepiga, men det ska inte vara så här tycker man... Kalasväder o inge åka blev det knappt. Stått o kickat i 3-4 timmar men nej... Kul? Knappast. Stiftet är ju inte ens surt, men får byta det iaf. Kanske överslag på nå vänster.

Sen läcker den olja ifrån kopplingskåpans packning... Har dragit skruvarna men det hjälper inte. Helt ny hoj, fint väder o så börjar det så här... Visst blir man positiv.

Nej, byta stift imorrn o testa igen. Går det inte då så får den sk "försäljaren" hämta hojfan... Här har man köpt nytt ställ o stövlar o allt... + hojen... o så går den knappt igång, o när den väl går så dör den efter ett litet tag.

Skulle gärna vilja höra era erfarenheter med nya KTM:s... Har redan fått en skepsis till märket/modellen. Det blir ju så. Nu ska jag ta en FET jävla grogg för att lugna mig lite.

:huvet

Kimmen.


I början stog jag väl en 15 min innan jag fick igång den :3freak . Men man lär sig och den blir lättare med tiden. Nu startar den på 2-3 kick. Ett tips som funkar för mig är att jag kickar när kicken är rätt långt ner alltså inte ända uppifrån. Nu verkar det som att du är ett extrem fall om den inte går igång efter några timmar! Säker på att den får sås, gnista då?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top