Ktm 660

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Ni som byter däck själv, ska det verkligen vara så krångligt att få av fram- och bakdäck med tanke på bromsoken? Det är ju helt jäkla omöjligt att få av bakdäcket utan att göra lite små irriterande märken på fälgen :huvet :huvet

Nu är de ju av, men nästa gång tar jag livet av mig :rolleyes:
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Ja, man ska inte kicka hela vägen... Det bästa är ju att kicka ifrån ett slags "mellanläge" Tur att dekompen finns, ha ha haaaa.

Ja den får sås, den får gnista. Men jag börjar fundera på om den får för lite sås... Stiftet såg riktigt torrt ut.

Har justerat lite på tomgången, för den stånka riktigt lägt när man försökte ha den på tomgång, har även börjat kika lite på blandningsskruven.

Redan trött på att inte kunna köra när det är strålande solsken.

=(
 
Last edited:

Hi-ho

Guest
MjO skrev:
2077046 Ni som byter däck själv, ska det verkligen vara så krångligt att få av fram- och bakdäck med tanke på bromsoken? Det är ju helt jäkla omöjligt att få av bakdäcket utan att göra lite små irriterande märken på fälgen :huvet :huvet

Nu är de ju av, men nästa gång tar jag livet av mig :rolleyes:

Jag tog bort kedjeskddet, då kunde man vinkla hjulet mer, fungerade lite bättre då!
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Krille-666 skrev:
2077026 I början stog jag väl en 15 min innan jag fick igång den :3freak . Men man lär sig och den blir lättare med tiden. Nu startar den på 2-3 kick. Ett tips som funkar för mig är att jag kickar när kicken är rätt långt ner alltså inte ända uppifrån. Nu verkar det som att du är ett extrem fall om den inte går igång efter några timmar! Säker på att den får sås, gnista då?

De flesta 660 är så kinkiga den första tiden. Varför kommer annars så många nästintill nya 660 ut på blocket?? :tungan Min var rätt billig de första veckorna kan jag erkänna... hade bytt bort den mot en trasig damcykel eller nåt om någon erbjudit sig :3freak

Den var för mig HELT omöjlig att få igång. Nuförtiden får man nästan smyga sig på den för att den inte skall hoppa igång med ett vrål :hihi

mr m5 - håll ut och kör mkt så lossnar den. Hojjen blir även mkt piggare efter något hundratal mil.
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Hi-ho skrev:
2077156 Jag tog bort kedjeskddet, då kunde man vinkla hjulet mer, fungerade lite bättre då!

Hehe, mmm det kan ju vara ett tips. Tittade faktiskt på skiten ett antal gånger, men då håll jag ju däcket med en hand och hojen var upphissad. Taskigt läge :D Nåväl, det lär väl bli mer repor med tiden ...
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Mr_M5 skrev:
2076961 Ktm 660... Nu är man jävligt less på skiten redan. Har försökt starta den idag med ALLA möjliga tricks o sätt, men nej, den vill inte gå bra alls... Startar knappt överhuvud taget. - Och Ja - Jag kan kicka... Visst, nya såna här hojar kan vara knepiga, men det ska inte vara så här tycker man... Kalasväder o inge åka blev det knappt. Stått o kickat i 3-4 timmar men nej... Kul? Knappast. Stiftet är ju inte ens surt, men får byta det iaf. Kanske överslag på nå vänster.

Sen läcker den olja ifrån kopplingskåpans packning... Har dragit skruvarna men det hjälper inte. Helt ny hoj, fint väder o så börjar det så här... Visst blir man positiv.

Nej, byta stift imorrn o testa igen. Går det inte då så får den sk "försäljaren" hämta hojfan... Här har man köpt nytt ställ o stövlar o allt... + hojen... o så går den knappt igång, o när den väl går så dör den efter ett litet tag.

Skulle gärna vilja höra era erfarenheter med nya KTM:s... Har redan fått en skepsis till märket/modellen. Det blir ju så. Nu ska jag ta en FET jävla grogg för att lugna mig lite.

:huvet

Kimmen.
Jag stod 4 timmar och inget hände, inte ett liv. Jag ringde upp han jag köpte den av för att få tips, fortfarande ingenting.. Tog den på släp till ktm-handlarn som startade den på 4 kick, visade mig och nu startar den alltid på 1-2 kick.... Det gäller att ha motorn i rätt läge,, sen bara trampa till så smäller den igång... Verkar gå på olika sätt eftersom han jag köpte den av fick ju igång den på sitt sätt och jag får igång den på mitt sätt.... Testa lite olika......
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
MjO skrev:
2077207 Hehe, mmm det kan ju vara ett tips. Tittade faktiskt på skiten ett antal gånger, men då håll jag ju däcket med en hand och hojen var upphissad. Taskigt läge :D Nåväl, det lär väl bli mer repor med tiden ...


Har du prövat flytta lite på oket då den sitter i en skena! Jo det går att få bort fälgen Utan att ta bort kedjeskyddet. Repor får du leva med annars är du för petig!
:hihi
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Hehe, jo jag flyttade på det fram och tillbaka men tyckte inte det hjälpte något alls. Repor är döden, jag är perfektionist och pedant .... euhm .. har jag nämnt att jag är singel? :D
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Mr_M5 skrev:
2076961 Ktm 660... Nu är man jävligt less på skiten redan. Har försökt starta den idag med ALLA möjliga tricks o sätt, men nej, den vill inte gå bra alls... Startar knappt överhuvud taget. - Och Ja - Jag kan kicka... Visst, nya såna här hojar kan vara knepiga, men det ska inte vara så här tycker man... Kalasväder o inge åka blev det knappt. Stått o kickat i 3-4 timmar men nej... Kul? Knappast. Stiftet är ju inte ens surt, men får byta det iaf. Kanske överslag på nå vänster.

Sen läcker den olja ifrån kopplingskåpans packning... Har dragit skruvarna men det hjälper inte. Helt ny hoj, fint väder o så börjar det så här... Visst blir man positiv.

Nej, byta stift imorrn o testa igen. Går det inte då så får den sk "försäljaren" hämta hojfan... Här har man köpt nytt ställ o stövlar o allt... + hojen... o så går den knappt igång, o när den väl går så dör den efter ett litet tag.

Skulle gärna vilja höra era erfarenheter med nya KTM:s... Har redan fått en skepsis till märket/modellen. Det blir ju så. Nu ska jag ta en FET jävla grogg för att lugna mig lite.

:huvet

Kimmen.
Bara lugn, som du kan läsa så har de flesta haft strul med kickandet i början.. (jag var skitless i början)
Jag provade alla möjliga varianter och för mig startar den nu (120mil) på 2-3 försöket! Choke, ingen "gas" och trampar igenom med en "tung snärt"..
Ge inte upp!! :tummenupp
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
MjO skrev:
2077268 Hehe, jo jag flyttade på det fram och tillbaka men tyckte inte det hjälpte något alls. Repor är döden, jag är perfektionist och pedant .... euhm .. har jag nämnt att jag är singel? :D

herregud vad du skämmer bort din hoj då :hihi Låt den få smaka på lite grus och lera!!! :crash
 
Last edited:

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Haha, det går ju inte. Hade ju lätt ångest efter första åkturen och var tvungen att tvätta i en timme :gnissla
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tack för era svar... Okej, jag ska försöka stå ut. Men den gick ju ganska rappt dom minuterna den gick...

Det konstiga var oxå att när den gick som bäst en liten stund, så stannade den sen i fart bara... Hostade till, precis som när man får soppatorsk, och sen bara bööaap... Död. Gick ej att starta. Sen fick jag igång den igen, körde några hundra meter o så började den rycka igen o hosta, o så bööaap igen. Sen gick den inte att starta mer. Någon som varit med om såna upplevelser? Känns som nånting är fel på denna hoj iaf...

Men man blir ju helt jävla slut av att kicka i 3-4 timmar... Även fast man inte tar i så mycket vid varje kick...

Mvh K.
 

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Bromma
Hoj
660-04
För ca 2 veckor sen så hade jag fan skänkt bort hojfan om nån hade frågat :huvet , Stannade hojen 1 km hemifrån för att fixa tomgången, självklart dog den då och bestämde sig för att det var färdigåkt för mig. Efter ca 1 timmes kickande så fick jag nog och övervägde om jag skulle sänka skiten i sjön :mad: , eller ringa polarn som har en likadan hoj och fråga om han kunde komma och hjälpa mig, jag stod vid tillfället i bromma och han bor i huddinge så det var en bit för han att åka men han kom. Tror ni inte skiten startade nästan direkt när han provade, det var precis som aset hånade mig(hojen alltså), nu är vi sams igen men den trilskas lite fortfarande ibland. Nu har den rullat 54 mil och känns bättre för varje mil som går... :)
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
MjO skrev:
2077268 Hehe, jo jag flyttade på det fram och tillbaka men tyckte inte det hjälpte något alls. Repor är döden, jag är perfektionist och pedant .... euhm .. har jag nämnt att jag är singel? :D
Enklaste sättet är att då man dragit ur axeln, lyfta hjulet inåt/uppåt i hjulhuset för att sen vika det åt vänster, runt oket. Sen drar man ut fälgen på tvärsen så att säga. Voila, fälgen av och inga repor !!!

.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Skager skrev:
2077377 För ca 2 veckor sen så hade jag fan skänkt bort hojfan om nån hade frågat :huvet , Stannade hojen 1 km hemifrån för att fixa tomgången, självklart dog den då och bestämde sig för att det var färdigåkt för mig. Efter ca 1 timmes kickande så fick jag nog och övervägde om jag skulle sänka skiten i sjön :mad: , eller ringa polarn som har en likadan hoj och fråga om han kunde komma och hjälpa mig, jag stod vid tillfället i bromma och han bor i huddinge så det var en bit för han att åka men han kom. Tror ni inte skiten startade nästan direkt när han provade, det var precis som aset hånade mig(hojen alltså), nu är vi sams igen men den trilskas lite fortfarande ibland. Nu har den rullat 54 mil och känns bättre för varje mil som går... :)

Håller med att den känns bättre för varje mil som går min ligger på 38mil för tillfället!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Mr_M5 skrev:
2077059 Ja, man ska inte kicka hela vägen... Det bästa är ju att kicka ifrån ett slags "mellanläge" Tur att dekompen finns, ha ha haaaa.

Ja den får sås, den får gnista. Men jag börjar fundera på om den får för lite sås... Stiftet såg riktigt torrt ut.

Har justerat lite på tomgången, för den stånka riktigt lägt när man försökte ha den på tomgång, har även börjat kika lite på blandningsskruven.

Redan trött på att inte kunna köra när det är strålande solsken.

=(

Lyssna efter "klicket" dra in dekompen och kicka ner ca 5 cm,släpp dekompen och släpp upp kicken i topp och kicka till lite lätt.

Då startar den om allt annat är som det skall.
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Långa farbron skrev:
2077452 Lyssna efter "klicket" dra in dekompen och kicka ner ca 5 cm,släpp dekompen och släpp upp kicken i topp och kicka till lite lätt.
Ung så fick jag också lära mig, lyssna efter klick, släpp upp kicken, decomp och ned 5cm, sen upp igen och kicka igenom.

Går oftast iaf :tummenupp

/N
 
Last edited:

Who'sYourDaddy

Prepare for awesomeness
Gick med
14 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 560 SMR-07
Skager skrev:
2077377 Tror ni inte skiten startade nästan direkt när han provade, det var precis som aset hånade mig(hojen alltså)


:) Känner igen det där, min var också riktigt elak i omgångar, hade en förkärlek att dö när man stod längst fram vid ett rödljus och sen inte starta hur mycket man än kickade. När man sedan, med svetten rinnande innanför hjälmen, svalde stoltheten och ledde hojen upp på trottoaren startade den minsann utan problem efter några kickar. Precis som hojen ville visa att det egentligen var den som bestämde.

Jag tror att man måste visa sig värdig hojen innan han släpper till :)
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Börjar förstå problemen med nya 660:s... Men det jag är orolig för är just dom här plötsliga stoppen i vanlig fart... Host host, Bööaap... O så stannar den... Fan beror det på egentligen? Låter nästan som soppatorsk men det är det ju inte. Kollade stiftet oxå, o det var ju inte det minsta dränkt, utan väldigt vitt, såg ut att ha gått lite torrt nästan...

Nån som fått såna här plötsliga stopp? Nån som fått justera tomgången MYCKET? Rört blandningsskruven?

Mvh Kimmen.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Mr_M5 skrev:
2077761 Börjar förstå problemen med nya 660:s... Men det jag är orolig för är just dom här plötsliga stoppen i vanlig fart... Host host, Bööaap... O så stannar den... Fan beror det på egentligen? Låter nästan som soppatorsk men det är det ju inte. Kollade stiftet oxå, o det var ju inte det minsta dränkt, utan väldigt vitt, såg ut att ha gått lite torrt nästan...

Nån som fått såna här plötsliga stopp? Nån som fått justera tomgången MYCKET? Rört blandningsskruven?

Mvh Kimmen.
Vakum i tanken ?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top