Ktm 660

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N

Du får nog åka till Ragnar på Lelles i Uppsala. Han är antagligen bäst i sverige på KTM men problemet är att han har nog att göra för fyra heltidstjänster och han tar ofta på sig mer än han hinner med.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Mr_M5 skrev:
2080064
Sen är det ju det andra problemet med att den läcker en hel del olja ifrån kopplingskåpans packning. Har efterdragit alla bultar runt hela kåpan, men det blir inge bättre. Verkar som att ytorna inte är 100% plana, eller så är packningen kass... :va


Nej, nu får säljföretaget hämta den och byta packningen vid läckaget/åtgärda felet, för så ska det ju inte vara... Ingen annan som haft läckage där, så det droppar?

Tack för alla tips grabbar, hjälper alltid till med tips/åsikter!!!

Mvh Kimmen! :yoparty

Har haft två läck på min, första var mellan hydralkopplingsmojängen (som sitter med 3 insex) och motorn. Sedan var det vänstra hörnet på ventilkåpan, båda fixades på garantin. Första gången jag hör att kopplingskåpan läcker...
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N
Hur e MÖR i Södertälje? Kan dom något om KTM?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N

Som sagt så kan man få till en tid med Ragnar på Lelles så är det ett bra val, Lelles har dessutom skaffat bromsbänk nu, vet ej om den är i drift ännu.

Om det "bara" handlar om bestyckning och injustering på bänk så kan jag rekomendera AB Finmekaniska i Storvreta utanför Uppsala, Andreas tror jag killen heter som har firman. Killen är otroligt noggrann och duktig, tror han tävlade i nån form av dragracing med hojer själv förrut, eller kanske fortfarande?
 

Hi-ho

Guest
Långa farbron skrev:
2080299 Har du ingen växellåda på hojen ?


Men det jag menade är att JAG upplevde 660 lite slö orginal,
men givetvis så är det bara att växla ner om det går tungt..
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
isse skrev:
2081241 Finns det någon KTM verkstad i Stockholms trakten någon kan rekomendera? Alltså som ni har BRA erfarenhet ifrån. BRA kunskap kring LC4, kunna få till bestyckning etc, helst också med bromsbänk.

/N

Instämmer med Kreuger om att Ragge är säkraste kortet om det rör lite speciella grejer med KTM. Om inte annat kan han se till att sakerna skickas till rätt personer för modifikation. Men för ren bänkning och justering, så är Putte på Cycle Center i Uppsala bra att ha att göra med - du får också med alla intressanta detaljer på bänkningspappret. Den bänken är ganska rättvisande vad avser effekt också. Bänken som Lelles har, är inte färdig för drift ännu, vad jag vet (och de måste ha någon som kan köra den också).
 

Frosth

www.frosth.se
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen just nu
Sådär, då var alla modifieringar klara för säsongen, nu kanske man kan köra också :D. Senaste bytet, däcken alltså!

EPSN0027.JPG


EPSN0028.JPG
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
MjO skrev:
2081872 Sådär, då var alla modifieringar klara för säsongen, nu kanske man kan köra också :D. Senaste bytet, däcken alltså!

najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :p

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht
 
Last edited:

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
semper skrev:
2081987 najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :p

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht

Hjulhuset är det enda ställe den inte vibrerar sönder på... dessutom är det ju snyggast! :tummenupp
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
semper skrev:
2081987 najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :p

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht

Håller på att prova Biltemas spikbeslag som skylthållare,verkar funka bra då metallen är ganska seg och böjlig.

Dessutom så är den ju redan lättad:hihi
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
faan asså...

Känner att jag vill ha mer mos i hojen...

Hur mycket skillnad blir det med helsystem på 660?

Jag vill samtidigt drea den så att jag kan köra snabbare i alla växlar...

Jag vet att jag ska leta först, men jag pallar inte :hihi
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
sirSmokealot skrev:
2082601 faan asså...

Känner att jag vill ha mer mos i hojen...

Hur mycket skillnad blir det med helsystem på 660?

Jag vill samtidigt drea den så att jag kan köra snabbare i alla växlar...

Jag vet att jag ska leta först, men jag pallar inte :hihi

Du får väl 7 - 8 hp mer på baktofflan med helsystem och kam.
Visst skulle det vara riktigt trevligt med det effekttillskottet men frågan är om det är värt oljudet...
 

Vild nybörjare

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Malmö
Hoj
R6
semper skrev:
2081987 najs, speciellt med tanke på att den ser precis ut som min, fast jag har lite fler race-styles dekaler + smuts :p

och idag tappade jag reg-skylten för 3:e gången!
:mad: :huvet :4skrika :brinnerup

edit: och ett tips, den där skylten kommer du tappa, jag tappa min 2 gånger med lelles skylthållaren, sen kasta jag den o skriva fast den direkt med 2 skruvar.. då gav plåten upp.. för jag har små bitar av plåten kvar men inte själva plåten.. tror fan skiten måste sitta med 4 skruv alternativt i hjulhuset för o ha nån livslängd öht



hej såg att du hade problem med att ha kvar reg-plåten!
jag har doppat mina skruvar i ett klister som heter pl 400 och skruvat på igen!
Reg-plåten sitter där den ska sitta och lär inte komma nÅgon annanstans! :banana
 

Bradly

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Varberg
Hoj
KTM 660
M:et skrev:
2082744 Du får väl 7 - 8 hp mer på baktofflan med helsystem och kam.
Visst skulle det vara riktigt trevligt med det effekttillskottet men frågan är om det är värt oljudet...



Vad menar du med oljud :confused:
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Vild nybörjare skrev:
2084297 hej såg att du hade problem med att ha kvar reg-plåten!
jag har doppat mina skruvar i ett klister som heter pl 400 och skruvat på igen!
Reg-plåten sitter där den ska sitta och lär inte komma nÅgon annanstans! :banana

Problemet är att när man fått skruvarna att sitta så går något annat av istället :hihi
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
2082744 Du får väl 7 - 8 hp mer på baktofflan med helsystem och kam.
Visst skulle det vara riktigt trevligt med det effekttillskottet men frågan är om det är värt oljudet...
Det är där de nya dubbelsystemen kommer in - mer effekt, men med ett behagligt tryck i ljudet (och inget gräsklipparljud :D ) :tummenupp
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Bradly skrev:
2084399 Vad menar du med oljud :confused:

Vad jag menar med oljud :confused:
Jag tycker det låter mer än tillräckligt med orginalsystemet, med slipon/helsystem låter det för mycket. Grannarna har lust att mörda en när man startar, folk på stan blir galna och poliserna hör en lång väg.
Själv har jag inga större problem med ljudet men det känns som att det inte är värt att störa omgivningen så mycket plus att jag måste byta till orginal och bestycka om varje gång jag kör bana = skitjobbigt.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
sirSmokealot skrev:
2084637 Finns dem till 04???
Finns för alla modeller. Men det är inte alla fabrikat som gör till just 660 m.fl. Men åtminstone Sebring har helsystem som är hyfsat tysta (runt 10 tusen för det enklare systemet och 16 för rejsvarianten). I en annan tråd tidigare om just dubbelsystem, fanns det länkar till en tysk firma som bygger egna (och tysta) helsystem och även modifierar t.ex. Sebring.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top