Ktm 660

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Nån som vet vad ett Akra helsystem till 660 -04 går loss på..? Vad ska man egentligen köpa? Sebring eller Akrapovic? Slipon eller helsystem..? Ljudskillnad på Akra och Sebring..? Stor ljudskillnad på Helsystem kontra Slipon..? Vad skilojer i effekt/respons med ett helsystem kontra Slipon..? Är det så stor skillnad som folk påstår? 1000 frågor är det men va fan... :Bugar

Nu börjar ju häcken starta riktigt skapligt, o den går fint... Men oljeläckaget finns hela tiden, så säljföretaget får ta in den och fixa det. Sen att den bara går bra på reserven är ju oxå ganska skumt... :confused:

Hälsn Kimmen.
 

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
RF 900R
Så då har man klarat av jungfruturen, jäklar vad skönt det var :yoparty

Förstår inte varför så många klagar på vibrationerna? Enda KTMen jag kört innan var en LC4 från 97 och där kan man snacka om obehagliga vibrationer :död Var myrornas krig i kroppen hela kvällen efter.

Fast det är klart... det första som vibrerade loss var ena blinkersen och backspegeln jag satt på för inkörningen... och det var bara under tomgångskörningen när jag försökte få den lite varm så den inte stannade så fort jag la i växeln :hihi
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
M:et skrev:
2084887 plus att jag måste byta till orginal och bestycka om varje gång jag kör bana = skitjobbigt.

Kollar dem ljudnivån även om man bara skall köra för nöjes skull (dvs icke racing) på bana???

Då kan ju i princip ingen köra bana med slipon, och de flesta har ju det på sina hojar

Det suger fett isf... :huvet
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
sirSmokealot skrev:
2086783 Kollar dem ljudnivån även om man bara skall köra för nöjes skull (dvs icke racing) på bana???

Då kan ju i princip ingen köra bana med slipon, och de flesta har ju det på sina hojar

Det suger fett isf... :huvet

De flesta banor kollar ljudet, eller gör en egen bedömning. Radfyror med slipon klarar sig för det mesta men en enstånka med slipon är tvärkört.
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
M:et skrev:
2087869 De flesta banor kollar ljudet, eller gör en egen bedömning. Radfyror med slipon klarar sig för det mesta men en enstånka med slipon är tvärkört.

Jaha... det är ju roligt... :huvet

Är det bara i Sverige eller är det så i europa osso???
 

HoOmer

*Husse glömmer dig aldrig*
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Tl1000s
M:et skrev:
2087869 De flesta banor kollar ljudet, eller gör en egen bedömning. Radfyror med slipon klarar sig för det mesta men en enstånka med slipon är tvärkört.

Ja det är då man pillar dit db-killern :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
M:et skrev:
2087869 De flesta banor kollar ljudet, eller gör en egen bedömning. Radfyror med slipon klarar sig för det mesta men en enstånka med slipon är tvärkört.
Men det händer förstås att de glömmer... Jag körde med mitt helsystem vidöppet på Kinnekulle och det var då ingen som klagade :) Men å andra sidan blev hojen portad från Rörken trots dB-killers, så det går väl på ett ut.

Edit (en del missförstår): Ingen reagerade över ljudet på Kinnekulle och plockade fram någon mätare, alltså var det inte tillräckligt högt/störande. På Rörken var det insugsljud och från motorn själv (cylinder/ventilrassel m.m.) som efter trimning gjorde ljudnivån ohållbar. Avgassystemet var detsamma och fungerade utmärkt ljudmässigt året innan. Även originalsystem med gnistgallret borta på 625/660 och Husa 650 har lett till svartflagg på Rörken (SÅ hårda är kraven där = nästan omöjligt med encylindriga maskiner att få köra).
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
TomK skrev:
2088477 Men det händer förstås att de glömmer... Jag körde med mitt helsystem vidöppet på Kinnekulle och det var då ingen som klagade :) Men å andra sidan blev hojen portad från Rörken trots dB-killers, så det går väl på ett ut.


Pratade de inte om att de skulle använda grus från nya E4 och bygga en hög vall för att inte störa den gamla tanten som bor i närheten?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
motardnisse skrev:
2088926 Pratade de inte om att de skulle använda grus från nya E4 och bygga en hög vall för att inte störa den gamla tanten som bor i närheten?
Det var snack om det, men jag har inte hört något mer på ett par år. Dock kanske det händer grejer nu när det ska in trafikövningsplats m.m. på området. Men åren med friåkning och massor med motarder är nog ändå förbi - "guldåldern" var 00-02...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
TomK skrev:
2088961 Det var snack om det, men jag har inte hört något mer på ett par år. Dock kanske det händer grejer nu när det ska in trafikövningsplats m.m. på området. Men åren med friåkning och massor med motarder är nog ändå förbi - "guldåldern" var 00-02...

Jupp det är därför det är tur att vi har dig TomK ibland!
:Bugar
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
Byt låset?

Jag hade problem med att låset släppte. Fick låset utbytt och efter det har sadeln inte lossnat. Hoppas att det inte händer när man står på sadeln och slangar :tomten Lär ju bli en saftig "faceplant".... :gnissla
 

Bifogat

  • IMG_3054 (Large) (2).jpg
    IMG_3054 (Large) (2).jpg
    138.4 KB · Visningar: 178
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Malmö-motard skrev:
2090983 Jag hade problem med att låset släppte. Fick låset utbytt och efter det har sadeln inte lossnat. Hoppas att det inte händer när man står på sadeln och slangar :tomten Lär ju bli en saftig "faceplant".... :gnissla
när jag har fått körkort kan jag stalka dig då så jag lär mig något :lol
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Malmö-motard skrev:
2091241 Haha klart!

Enda sättet att lära sig är den hårda vägen, gasa - ryck - slå runt - gipsa - ha tråkigt medans det läker - börja om igen. :hihi
då har man iofs mer tid att träna med rullstolen också :lol
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top