Ktm 660

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Jaha, då har man bytt packningen bakom kopplingskåpan nu, gjorde det själv, vågar inte lämna bort hojen till Lelles MC pga div anledningar, men den läcker fortfarande olja, precis som jag misstänkte. Hittade 2 st slagmärken på planet i blockhalvan, samt ett antal porer(i gjutningen). Arbetade ner slagmärkena, samt körde med locktiet flänstätning + ny packning men den läcker fortfarande. Skitkul? Nej.

När jag hade kåpan borta så upptäckte jag oxå att den stora muttern på vevaxeln som håller drevet, satt lös/långt ut på axeln. Den hade gängat ur sig själv, legat o svarvat emot kopplingskåpan, och lämnat div spån i maskinen. Ska ju sitta hårt dragen med locktite, men det gjorde den inte. Inga spår efter gänglåsning fanns heller. Tyckte motorn rasslade lite väl mycket innan, så det kanske finns fler med 660:s som bör kolla detta.

En annan grej i det hela är att jag försökt ringa säljaren på Lelles, och prata med honom muntligt om detta/andra felet, men han går ju liksom inte att få tag på. Antingen så svarar han inte, eller så trycker han bort samtalet så det blir upptaget... Har försökt få de andra på Lelles o koppla över till honom men det gör dom inte. Kontentan av det hela nu blir ju att man får åka över till dem, utan förvarning, med cykeln och med ett uselt humör, så får vi se vad han/dom säger. Märkligt tycker jag, då han vet om krånglet som varit med min fabriksnya 660 -04. Man blir ganska förbannad faktiskt. Kanonväder ute, polarna åker hoj, o en annan skruvar på en sprittans ny hoj. Ärligt talat så är mitt intryck utav KTM = Jävls skitkvalite´t. Ska försöka häva affären, då jag blivit fly förbannad ett antal gånger på hela denna historia med 660:n. Är jävligt less på det här.

Antagligen så är ytorna vid kopplingskåpan EJ plana, samt att det sipprar ut vid slagmärkena på nåt vänster.

Sen att soppakranen ej går att köra på ON, utan bara på Reserven är ju ett skitfel kan man ju tycka men så ska det ju inte vara...

Aldrig mer en KTM. :huvet

Kimmen.
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Mr_M5 skrev:
2105628
En annan grej i det hela är att jag försökt ringa säljaren på Lelles, och prata med honom muntligt om detta/andra felet, men han går ju liksom inte att få tag på. Antingen så svarar han inte, eller så trycker han bort samtalet så det blir upptaget... Har försökt få de andra på Lelles o koppla över till honom men det gör dom inte. Kontentan av det hela nu blir ju att man får åka över till dem, utan förvarning, med cykeln och med ett uselt humör, så får vi se vad han/dom säger.

Kimmen.

Jag har också försökt att få tag på ragnar på lelles om mitt regbevis som han inte skickat... 2-3 veckor gått nu! Men det är tamej fan omöjligt att få tag på han. Försökte en hel dag... Dem andra på lelles säger bara "han är upptagen etc etc" Vet att han har mycket att göra men kan dem inte skaffa en till grabb som kan arbeta då? :mad:

Mr_M5 be om en ny hoj eller total renovering av det. Tror inte de kommer upphäva köpet... Tråkigt att du har fått en hojj som bara krånglar. Men snacka med ragnar så löser det sig säkert :) Bara in på verkstaden med åbäket.
 

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Lidingö
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Ja, Ragnar behöver verkligen en till medarbetare på KTM sidan. Han har ju blivit av med verkstaden nu så han bara håller sig till försäljning men det verkar uppenbarligen inte räcka. Han är omöjlig att få tag på!!

Tråkigt att det strular så mycket för dig. Men Ragnar är hur som helst hjälpsam av sig så det går säkert att "fixa till" men vad hjälper det när man står med en sprillans hoj och vädret är fint och polarna åker :mad:
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Mr_M5 skrev:
2105628 Jaha, då har man bytt packningen bakom kopplingskåpan nu, gjorde det själv, vågar inte lämna bort hojen till Lelles MC pga div anledningar, men den läcker fortfarande olja, precis som jag misstänkte. Hittade 2 st slagmärken på planet i blockhalvan, samt ett antal porer(i gjutningen). Arbetade ner slagmärkena, samt körde med locktiet flänstätning + ny packning men den läcker fortfarande. Skitkul? Nej.

När jag hade kåpan borta så upptäckte jag oxå att den stora muttern på vevaxeln som håller drevet, satt lös/långt ut på axeln. Den hade gängat ur sig själv, legat o svarvat emot kopplingskåpan, och lämnat div spån i maskinen. Ska ju sitta hårt dragen med locktite, men det gjorde den inte. Inga spår efter gänglåsning fanns heller. Tyckte motorn rasslade lite väl mycket innan, så det kanske finns fler med 660:s som bör kolla detta.

En annan grej i det hela är att jag försökt ringa säljaren på Lelles, och prata med honom muntligt om detta/andra felet, men han går ju liksom inte att få tag på. Antingen så svarar han inte, eller så trycker han bort samtalet så det blir upptaget... Har försökt få de andra på Lelles o koppla över till honom men det gör dom inte. Kontentan av det hela nu blir ju att man får åka över till dem, utan förvarning, med cykeln och med ett uselt humör, så får vi se vad han/dom säger. Märkligt tycker jag, då han vet om krånglet som varit med min fabriksnya 660 -04. Man blir ganska förbannad faktiskt. Kanonväder ute, polarna åker hoj, o en annan skruvar på en sprittans ny hoj. Ärligt talat så är mitt intryck utav KTM = Jävls skitkvalite´t. Ska försöka häva affären, då jag blivit fly förbannad ett antal gånger på hela denna historia med 660:n. Är jävligt less på det här.

Antagligen så är ytorna vid kopplingskåpan EJ plana, samt att det sipprar ut vid slagmärkena på nåt vänster.

Sen att soppakranen ej går att köra på ON, utan bara på Reserven är ju ett skitfel kan man ju tycka men så ska det ju inte vara...

Aldrig mer en KTM. :huvet

Kimmen.

Trist med fel på hojen men lite oljeläckage ska väl inte behöva stoppa dig för att vara ute och köra. Dra fast bulten och byt olja så är det bara att gasa vidare. :tummenupp
 

däpä

sladdo
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Uppsala aaiight
Hoj
KTM 660
Eftertändning

Håller på och kör in motarden, den har nu börjat eftertända vid motorbromsning. Är detta normalt eller är det nåt man bör åtgärda?
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
Min 625 smäller också och har sig när man motorbromsar... inte hunnit tröttna än dock :D

Orginaldämpare....

10h service på onsdag, strypningarna bort :D
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Nej, visst det är ju inte farligt när det läcker lite olja, MEN det är en ny hoj o så SKA det inte vara. Rätta mig om jag har fel...

Om jag hade lämnat in den på Lelles för byta av packningen så hade jag ju till 99,9 % aldrig fått reda på att den stora muttern var lös heller. Men nu har den ju svarvat lite på insidan av kopplingskåpan, och så SKA det ju inte heller vara. Och hur kul är det med en helrenovering av en ny motor som någon föreslog..? + att den sista nya -04:an är såld.

Klart man tappar sugen, säg den som inte skulle göra det? Hojen har krånglat hela tiden sen jag skulle köra den första metern.

Nu har man en massa flis som bara står, utan att man egentligen kan eller vill köra den. Nej jag ska köra bort den till Lelles så får dom göra vad fan dom vill med skiten.

Hoppas ni andra med 660:s ifrån Lelles MC lyckas bättre än jag.

Kimmen.
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Mr_M5 skrev:
2106125 Nej, visst det är ju inte farligt när det läcker lite olja, MEN det är en ny hoj o så SKA det inte vara. Rätta mig om jag har fel...

Om jag hade lämnat in den på Lelles för byta av packningen så hade jag ju till 99,9 % aldrig fått reda på att den stora muttern var lös heller. Men nu har den ju svarvat lite på insidan av kopplingskåpan, och så SKA det ju inte heller vara. Och hur kul är det med en helrenovering av en ny motor som någon föreslog..? + att den sista nya -04:an är såld.

Klart man tappar sugen, säg den som inte skulle göra det? Hojen har krånglat hela tiden sen jag skulle köra den första metern.

Nu har man en massa flis som bara står, utan att man egentligen kan eller vill köra den. Nej jag ska köra bort den till Lelles så får dom göra vad fan dom vill med skiten.

Hoppas ni andra med 660:s ifrån Lelles MC lyckas bättre än jag.

Kimmen.

Snacka om måndagsex... tråkigt när det strular. En ny hoj ska funka, inget snack om den saken. Hoppas det ordnar sig på nåt vänster till sist iaf, för det är en skitkul hoj...

Då var det inte dig jag mötte vid Nibble vid 6 idag iaf. Hmm... då finns det alltså 3 nya 660 i stan. Det är bra för då kan jag skylla på andra när folk skäller på mig för att jag åker bakhjul på alla möjliga lämpliga/olämpliga ställen!! :yoparty
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tjena Suomalainen...

Jo det var säkert mig du mötte. Åkte i stan o nere vid Nibble. Var ute o körde skiten en sväng iaf idag(Hade grön Jacka o kammobrallor), ville se hur mycket den droppa/läckte. Och... Den droppa-läckte som sagt.

Har faktiskt funderat på att köpa sporthoj igen... Man tappar ju som sagt sugen på KTM när det är så här.

Hur funkar din hoj då? Såg att du hade haft läckage du med tidigare... Fixades det på garantin eller?

Det man är rädd för nu är att motorn måste rivas typ helt för att byta ena blockhalvan(Pga ej plan yta samt slagmärken i planet)... Och D E T går jag fan inte med på...

Kimmen.
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Mr_M5 skrev:
2106125 Nej, visst det är ju inte farligt när det läcker lite olja, MEN det är en ny hoj o så SKA det inte vara. Rätta mig om jag har fel...

Om jag hade lämnat in den på Lelles för byta av packningen så hade jag ju till 99,9 % aldrig fått reda på att den stora muttern var lös heller. Men nu har den ju svarvat lite på insidan av kopplingskåpan, och så SKA det ju inte heller vara. Och hur kul är det med en helrenovering av en ny motor som någon föreslog..? + att den sista nya -04:an är såld.

Klart man tappar sugen, säg den som inte skulle göra det? Hojen har krånglat hela tiden sen jag skulle köra den första metern.

Nu har man en massa flis som bara står, utan att man egentligen kan eller vill köra den. Nej jag ska köra bort den till Lelles så får dom göra vad fan dom vill med skiten.

Hoppas ni andra med 660:s ifrån Lelles MC lyckas bättre än jag.

Kimmen.
Jag köpte min -05a hos J.E och har inte haft några problem..
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Tja,

En fråga till er som har 05´or.

Jag monterade bort mina passagerar pinnar idag.
Där man monterar dem, dvs staget som går upp till bakramen, skruven i botten på det, hamnar inte udden på den skruven sjukt nära kedjan?

Hur många cm/mm har ni mellan udden på den skruven och kedjan?

/N
 
Last edited:

Inge

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2003
Ort
Asarum Blekinge
Hoj
Yamaha 125 såld Honda xl 125 såld Yamaha xt 600 84-a såld KTM 640e 00-a såld Honda vtr Firestorm 02-a såld KTM 660 04
Är det passagerarfotpinnar på 05?
 
Last edited:

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Dra iväg ett mail till Ragnar med ditt nr och be han ringa upp...då hör han säkert av sig...så jag fått göra..annars är det helt omöjligt!

Hoppas bara min nya -06 som jag hämtar snart inte strular...kanske tur att -04 var slut när jag ringde :p
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har försökt få kontakt med Ragnar men förgäves ang service på min hoj, har gett honom chansen att fortfarande ha mig som kund men nu orkar jag inte. Prövar Olle Ohlson racing nu då jag har börjat köpa lite saker via honom istället.

Inget ont om Ragnar som är jäkligt hjälpsam då man får tag i honom men han tar på sig alldeles för jobb vilket kan skapa negativ effekt om det strular för vissa också.
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Man har ju skickat ett antal mail till Ragnar... Bett han ringa upp istället för att maila, men nix. Har ringt flera ggr varje dag till Lelles, men han trycker bort samtalen eller så svarar han bara inte. Har ringt ordersidan och bett dom koppla, men det vill dom inte göra. Fick knappt numret till Tony, mekanikern där heller, men när jag blev förbannad på telefon så fick jag hans nummer iaf.
Nu har jag också lessnat på Lelles, åker dit med hojfan i veckan, ska ta Ragnar rakt upp o ner, även fast han har andra kunder, då jävlar ska dom också få höra hur det går till på Lelles efter att man köpt hoj/affären blir avslutad.

Känns bara så jävla hopplöst när man har en sprittans hoj hemma med det ena felet efter det andra, o man kan inte ha en diskussion med säljaren, för honom får man inte tag på.

Tyvärr så kommer det ju förr eller senare bli så att Ragnar säljer en hoj till "fel" person(Vilket inte ska bli jag), och då råkar han väl i klistret rejält om Lelles fortsätter så här. :näsblod

K.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Mr_M5 skrev:
2109057 Man har ju skickat ett antal mail till Ragnar... Bett han ringa upp istället för att maila, men nix. Har ringt flera ggr varje dag till Lelles, men han trycker bort samtalen eller så svarar han bara inte. Har ringt ordersidan och bett dom koppla, men det vill dom inte göra. Fick knappt numret till Tony, mekanikern där heller, men när jag blev förbannad på telefon så fick jag hans nummer iaf.
Nu har jag också lessnat på Lelles, åker dit med hojfan i veckan, ska ta Ragnar rakt upp o ner, även fast han har andra kunder, då jävlar ska dom också få höra hur det går till på Lelles efter att man köpt hoj/affären blir avslutad.

Känns bara så jävla hopplöst när man har en sprittans hoj hemma med det ena felet efter det andra, o man kan inte ha en diskussion med säljaren, för honom får man inte tag på.

Tyvärr så kommer det ju förr eller senare bli så att Ragnar säljer en hoj till "fel" person(Vilket inte ska bli jag), och då råkar han väl i klistret rejält om Lelles fortsätter så här. :näsblod

K.

Tråkigt å höra att du har sådana problem med hojen och Lelles!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top