Jaha, då har man bytt packningen bakom kopplingskåpan nu, gjorde det själv, vågar inte lämna bort hojen till Lelles MC pga div anledningar, men den läcker fortfarande olja, precis som jag misstänkte. Hittade 2 st slagmärken på planet i blockhalvan, samt ett antal porer(i gjutningen). Arbetade ner slagmärkena, samt körde med locktiet flänstätning + ny packning men den läcker fortfarande. Skitkul? Nej.
När jag hade kåpan borta så upptäckte jag oxå att den stora muttern på vevaxeln som håller drevet, satt lös/långt ut på axeln. Den hade gängat ur sig själv, legat o svarvat emot kopplingskåpan, och lämnat div spån i maskinen. Ska ju sitta hårt dragen med locktite, men det gjorde den inte. Inga spår efter gänglåsning fanns heller. Tyckte motorn rasslade lite väl mycket innan, så det kanske finns fler med 660:s som bör kolla detta.
En annan grej i det hela är att jag försökt ringa säljaren på Lelles, och prata med honom muntligt om detta/andra felet, men han går ju liksom inte att få tag på. Antingen så svarar han inte, eller så trycker han bort samtalet så det blir upptaget... Har försökt få de andra på Lelles o koppla över till honom men det gör dom inte. Kontentan av det hela nu blir ju att man får åka över till dem, utan förvarning, med cykeln och med ett uselt humör, så får vi se vad han/dom säger. Märkligt tycker jag, då han vet om krånglet som varit med min fabriksnya 660 -04. Man blir ganska förbannad faktiskt. Kanonväder ute, polarna åker hoj, o en annan skruvar på en sprittans ny hoj. Ärligt talat så är mitt intryck utav KTM = Jävls skitkvalite´t. Ska försöka häva affären, då jag blivit fly förbannad ett antal gånger på hela denna historia med 660:n. Är jävligt less på det här.
Antagligen så är ytorna vid kopplingskåpan EJ plana, samt att det sipprar ut vid slagmärkena på nåt vänster.
Sen att soppakranen ej går att köra på ON, utan bara på Reserven är ju ett skitfel kan man ju tycka men så ska det ju inte vara...
Aldrig mer en KTM.
Kimmen.
När jag hade kåpan borta så upptäckte jag oxå att den stora muttern på vevaxeln som håller drevet, satt lös/långt ut på axeln. Den hade gängat ur sig själv, legat o svarvat emot kopplingskåpan, och lämnat div spån i maskinen. Ska ju sitta hårt dragen med locktite, men det gjorde den inte. Inga spår efter gänglåsning fanns heller. Tyckte motorn rasslade lite väl mycket innan, så det kanske finns fler med 660:s som bör kolla detta.
En annan grej i det hela är att jag försökt ringa säljaren på Lelles, och prata med honom muntligt om detta/andra felet, men han går ju liksom inte att få tag på. Antingen så svarar han inte, eller så trycker han bort samtalet så det blir upptaget... Har försökt få de andra på Lelles o koppla över till honom men det gör dom inte. Kontentan av det hela nu blir ju att man får åka över till dem, utan förvarning, med cykeln och med ett uselt humör, så får vi se vad han/dom säger. Märkligt tycker jag, då han vet om krånglet som varit med min fabriksnya 660 -04. Man blir ganska förbannad faktiskt. Kanonväder ute, polarna åker hoj, o en annan skruvar på en sprittans ny hoj. Ärligt talat så är mitt intryck utav KTM = Jävls skitkvalite´t. Ska försöka häva affären, då jag blivit fly förbannad ett antal gånger på hela denna historia med 660:n. Är jävligt less på det här.
Antagligen så är ytorna vid kopplingskåpan EJ plana, samt att det sipprar ut vid slagmärkena på nåt vänster.
Sen att soppakranen ej går att köra på ON, utan bara på Reserven är ju ett skitfel kan man ju tycka men så ska det ju inte vara...
Aldrig mer en KTM.

Kimmen.